20 concaaf strapless directional, nog nog meer foto`s nu.

Wimt

Berichten: 2498
November 21, 2008, 20:02:43
edit2Rapporteer  
Getest en goed.

0.46 bij 1.72 m, slechts 2,3 kg

Bouwwijze; je ziet de concaafjes, veroorzaakt door een breather van, let wel; plastic schrootjes. Om luchtinsluiting te voorkomen, heb ik de schrootjes bij de sluiting door geslepen.
De bovenkant van de plank heb ik geen schrootjes; alleen maar boterhamfolie en daarover het vacuumfolie; anders zou de zijkant van de plank niet mooi worden, als ik nml. boven ook schrootjes zou toepassen. Er zijn aan de bovenkant dus wel wat luchtinsluitingen, maar dat is niet erg; de hele bovenkant is met suiker ruw gemaakt (strapless), dus zie je er niks van.

7 mm pvc schuim, 2 keer, maar de lagen zijn niet vast geepoxeerd; ik wilde nml. veel flex, zodat het board makkelijker over de choppy waves gaat. Er is dus folie tussen de 2 lagen gegaan, en ondanks de totale dikte van 14 mm, is het board nu zeer flexibel. Heb dus maar 10 cm scoop en o cm rocker toegepast.

Boven en onder 1 laag 160 gram keper, onder 2 banden van kevlar (7 cm breed). Boven en zijkant zijn wel geschuurd, onderkant niet, en toch super glad.

Doordat het board dun is, heb je veel controle; gisteren getest, en ik kon er al makkelijk mee door de wind gijpen.

Totale kosten board; 70 euro.

Vinnen dus ook zelf gemaakt, en er vast ingegoten. Heel veel keper dubbelvouwen en tussen 2 houtlagen leggen, en dan met de zaag de vinvorm eruit zagen. Slordig werken, want je hebt veel dunne en korte keper-vin-vormen nodig, omdat de vin bijv. in het midden dikker is, en daar dus meer keper moet komen. Is toch makkelijk.
Elke 4 lagen afwisselen met epoxygieten tussen de lagen, en dan de andere vorm erop, met wat kit tegen lekken, en met een paar tangen vast zetten. Heb de keprlagen bovenop, zoals op de foto is te zien, als een vulva opzij geschoven, zodat er meer grip is bij het ingieten in het board. 

De bubbeltjes bij de scoop v.h. board, zijn veroorzaakt door iets teveel vacuum; konden de schrootjes niet aan. Maar, zoals zo vaak, met zo`n slordigheidje, krijg je altijd weer wat moois, vind ik.    
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #1 November 21, 2008, 20:04:02
edit2Rapporteer  
dit nog
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 November 21, 2008, 20:09:09
edit2Rapporteer  
Schrootjes zijn weer te herbruiken, epoxy hecht er niet op. Heb trouwens dus weer een verdikte laag bubbelepox op het keper gedaan, en daarna dus de schrootjes erop.

Morgen Vrouwenpolder, overmorgen Neeltje. Heb een 12 m Psycho 4 gekocht, 2de hands, vanwege duurzaamheid, gemak en Freestyle, maar zal dit weekend overbodig zijn. Dus dan met mijn NEW 11 en 9m.
Nu heeft Flysurfer wel de depower v.e. bow; je kunt `m bij harde wind vol in de depowerzone oplaten, zonder dat je van je plaat wordt getrokken.
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #3 November 21, 2008, 21:35:58
edit2Rapporteer  
wauw! ziet er zeer netjes uit! en ik snap je verhaal ook nog!
super!
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #4 November 21, 2008, 22:10:07
edit2Rapporteer  
Eerste post van Wimt waarvan ik denk, hey, netjes en te begrijpen!! Ben je Wimt wel, of zit er iemand met je account te niksten??
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #5 November 22, 2008, 12:23:54
edit2Rapporteer  
wauw! ziet er zeer netjes uit! en ik snap je verhaal ook nog!
super!


Da je het snapt, zal wel liggen aan mijn verhaal, waarin niets wordt uitgelegd, inhoudsloos en kort is (kite-smiley).

Snapte je zelfs, wat ik met vulva bedoelde (laatste foto)?
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #6 November 22, 2008, 14:40:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Snapte je zelfs, wat ik met vulva bedoelde (laatste foto)?
Goed werk WimT

Maareu die foto zegt al meer dan duizend woorden haha schater
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #7 November 22, 2008, 19:57:31
edit2Rapporteer  
Dit board is vandaag bij Vrouwenpolder gestolen, op mijn verjaardag dus. Ik feliciteer hierbij de dader, en geef de anonieme tipgever tipgeld, en de dader een touw en een boom  Angry.
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #8 November 22, 2008, 21:08:44
edit2Rapporteer  
wauw! ziet er zeer netjes uit! en ik snap je verhaal ook nog!
super!
dat was mij zeer duidelijk vooral met het plaatje erbij!!
.......
nu weet je wel dat je een zeer mooi boardje hebt gemaakt, anders zouden ze em niet meenemen!

ik hoop dat ie weer terecht komt! vooral balen op je verjaardag!



El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 November 22, 2008, 23:44:11
edit2Rapporteer  
Dit board is vandaag bij Vrouwenpolder gestolen, op mijn verjaardag dus. Ik feliciteer hierbij de dader, en geef de anonieme tipgever tipgeld, en de dader een touw en een boom  Angry.
djeez wimt dat meen je niet, je had er toch wel op gevaren hoop ik toch?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #10 November 23, 2008, 00:18:47
edit2Rapporteer  
Ja, daarom baal ik ook.

En als het nou gebeurde bij een overvolle stranddag, maar neen, dus kun je niets meer vertrouwen.
Daar baal ik dus van.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 November 23, 2008, 00:31:14
edit2Rapporteer  
Board is alweer terecht, was schijnbaar een paar honderd meter weggewaaid, en kan `m bij de meenemer ophalen (touw en boom laat ik dan  maar thuis)
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 November 24, 2008, 17:12:56
edit2Rapporteer  
Laatste foto zie je de schrootjes, met inslijpingen, om de  valse lucht te kunnen laten verdwijnen.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #13 December 01, 2008, 19:32:26
edit2Rapporteer  
Nu toch met straps, ik heb nml. geen bowkites. Bowkites zijn beter kracht-doseerbaar, en dus makkelijker voor een directional. Ik heb er dus maar straps op gezet, die niet echt in de weg staan.
Is dus, vanwege recycling, de nokkenasriem van m`n Mazda.

Ook zie je de inslagmoer, op de riem; heb ik dan ook in de plank geslagen, na voorboren, en daarop 2 keer keper.

Ook heb ik toch nog steeds last van wegschietende voeten (uit de voetbanden). Deze schoeen van declaton zijn erg warm, en hebben een erg dikke zool. Dit gaf de mogelijkheid, om deze extra vorm te geven bij de hiel en teen, d.m.v. de bandschuurmachine. Zal nu beter zijn hoop ik, en anders de Sync van Cabrinha.
Iemand ervaring daarmee?
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #14 December 30, 2008, 01:47:23
edit2Rapporteer  
wuhhahaaha,


WiMM je bent 1! ding vergeten:

Bij een directional en helemaal met 4  vinnen is het juist de opzet om minimaal 2 vinnen(meestal voorste) in een licht hoek te zetten met de lengte as van het board.

Dit is om het board veel sneller te doen draaien en wat af te remmen zodat je in de golf blijft hangen. Of ga je stiekum voor de speed?? Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.