ervaringen split toe

showerman1

Geen avatar

Berichten: 10
Januari 21, 2009, 19:09:05
edit2Rapporteer  
Na een dagje kiten met schoentjes aan heb ik altijd last van snij wondjes bij mijn tenen.  ( Ja ik knip mijn nagels kort en vijl ze zelfs helemaal rond Smiley  Nu voorkom ik dit allemaal door met pleisters te klooien. Je begrijpt het is niet ideaal en een hoop gek.t.  (Zonder schoentjes nergens last van Baaidewee!)

Dus een split toe lijkt mij in dit geval een mooie optie. Ik heb al een beetje lopen zoeken op de fora, maar wat zijn jullie ervaringen?
In mijn huidige schoentjes (41) loop ik altijd te klotsen terwijl ze goed strak zitten. Er zit echter geen strap op. Ik hoop dat met de aanschaf van een split toe voornoemde problemen achterwege blijven.
Dus ik ben op zoek naar een fijne, warme, niet klotsende en redelijk makkelijk aan en uit te trekken split toe schoen die ook nog eens goed in je voetbanden is te schuiven Joepie
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Januari 21, 2009, 19:15:08
edit2Rapporteer  
Ik heb al twee seizoenen de split toe van Mystic.
Ik heb zelf maat 41, dus schoentjes een maat kleiner gekocht zoals dat gebruikelijk is. Immers als ze nat worden, zitten ze automatisch wat ruimer. Echter al na een paar sessies zitten ze wel heel ruim, en ook die klotsen.

Maar wat ik voorheen had: last van mijn nagelranden, is geen issue meer ThumpsUp

Dus ja, het zou weleens kunnen helpen, hoewel ik het causale verband tussen teenproblemen en die split toe niet echt kan onderbouwen. En koude voeten heb ik er niet in. Alleen de pasvorm had beter gekund. Maar er zijn meer merken met die split toe.

En in de voetbanden, tja dat blijft wrikken. En board-offs blijven lastig met schoentjes.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #2 Januari 21, 2009, 20:34:42
edit2Rapporteer  
Ik gebruik sindskort ook split toe schoentjes.
O'neill mutant.
Heerlijk schoentje en erg warm.
Het mooie is dat er geen bandje bovenop zit dus geen problemen met inschuiven van je straps.
Schoentjes met split toe "draaien" ook niet meer om je voet heen, dit wil nog wel eens gebeuren met andere schoentjes.
Zelf heb ik altijd last van zere toppen van de tenen, dus echt voorop de teen.
Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat je nagels een beschermende functie hebben tov je tenen.
Doordat je je nagels kort (lees te kort) knipt drukt je schoentje tegen deze toppen aan.
Bij mij doet dat dus zeer.
Verder dus perfecte pasvorm en makkelijk aan en uit te trekken.
Dylann

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #3 Januari 21, 2009, 21:29:04
edit2Rapporteer  
ik vaar ook sinds dit seizoen mystic split toe, super! echt waar.
Ik vind het heerlijk, lekker warm en zitten (hoewel eerst even wennen) als gegoten.
Geen last van dat ding tussen je tenen, en ik heb ook geen last van water er in.
Heb wel mijn pak over mijn schoenen altijd, zo loopt er geen water meer in.
showerman1

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #4 Januari 22, 2009, 19:30:03
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
Bedankt voor de tips!
Vandaag ff wezen kijken bij Telstar en daar hadden ze die mysticschoentjes in de uitverkoop. 29 Euri dus dat was niet duur. Trof zowaar een maatje 40 aan. Helaas zat mijn grote teen krom tegen de voorkant aan dus dat ging hem niet worden. Ze vielen dus wat klein uit.  Maatje 41 was er niet meer bij ThumpDown

Nog een ander schoentje aangepast, die verder prima zat, maar waar je de hoofdprijs (79,--) voor moest betalen en het betrof een onbekend merk. Ik ben zelfs de naam alweer vergeten. Joepie Dus ik ben nog zoekende.

Dus mocht je nog een goedekope split toe zoeken van Mystic, sla je slag er zijn nog een paar maatjes 40 en voor de rest veel kleiner of veel groter!

Hiephoi!
spruce

Berichten: 451
Antwoord #5 Januari 24, 2009, 18:14:08
edit2Rapporteer  
Ik heb ook al 1 seizoen de split toe van Mystic.
Zitten lekker strak.
Als je met een verwarmde spijker een paar gaatjes in de zool prikt, dan kan het water weg.
Geen last van klotsen dus
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #6 Januari 26, 2009, 12:43:14
edit2Rapporteer  
Ik heb ook al 1 seizoen de split toe van Mystic.
Zitten lekker strak.
Als je met een verwarmde spijker een paar gaatjes in de zool prikt, dan kan het water weg.
Geen last van klotsen dus
Of klittenband aan de bovenkant van je schoen, komt er helemaal geen water in Wink
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 Januari 26, 2009, 14:07:52
edit2Rapporteer  
Ik vaar altijd, in de winter, met spit toe schoentjes... Heb gelijk met mijn drysuite de Gul schoentjes in de UK besteld. De schoentjes hebben een dunne zool voor maximaal boardgevoel en wanneer je je voeten beweegt dan wordt de schoen door de split toe beter op z'n plaats gehouden.
Bijvoorbeeld wanneer je de schoentjes heen en weer beweegt om weer in je voetbanden te komen.
Zonder spit toe heb ik meer het gevoel dat ik mijn voeten beweeg maar dat de schoentjes blijven staan  Undecided

Succes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.