[T&T] Bladder Repair (ENG)

Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
April 02, 2010, 10:48:03
edit2Rapporteer  
Veel mensen kennen het wel, je bent heerlijk aan het kiten en na je sessie (of tijdens) zie je ineens dat 1 van je struts leeg is. Of erger nog je kite zakt ineen en je merkt dat je LE lek is. Vaak is dit makkelijk te plakken enkel zal je de bladder moeten verwijderen.

Hier een duidelijk filmpje met uitleg hoe je dit kan doen, voor diegene die twijfelen:


http://www.youtube.com/watch?v=EK57ahYNkOI


Extra tip Het terugplaatsen van je LE bladder bij een onepump systeem kan een hel zijn. Dit omdat je ieder connectiepunt van je LE naar je struts in 1 lijn moet krijgen. Dit is makkelijker te doen als je de LE een beetje oppompt voordat je deze plaatst. Uiteraard niet te veel oppompen.
darky001

Berichten: 330
Antwoord #1 Juni 16, 2011, 15:45:48
edit2Rapporteer  
het enige wat nog wat beter kan is de kant van het ventiel naar binnen vouwen omdat je het eerste stuk niet op zijn plek trekt. wanneer je em dan weer op pompt plopt gbij de le weer netjes op zijn plek.
zoals hij het doet heb je kans dat je een stukje strut mist bij de LE.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #2 Juni 26, 2011, 18:21:17
edit2Rapporteer  
Ik had een lek zitten precies op de naad van de LE bladder. Na het zover mogelijk wegknippen van de plaknaad, bleef er nog steeds een heel klein beetje lucht lekken uit die naad, omdat die een soort gootje vormt.
Nu heb ik aan beide zijden een druppeltje secondelijm toegevoegd. Door de capillaire werking vloeit dit helemaal richting het gaatje.
Vooralsnog lijkt dit te werken
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juni 26, 2011, 20:57:24
edit2Rapporteer  
uhm, is dat niet garantie geweest.....?
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #4 Juni 26, 2011, 21:28:41
edit2Rapporteer  
Waroo 11 uit 2008, lijkt mij niet. Toch?!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.