Campertje eindelijk opgeknapt

helium

Berichten: 676
Juni 20, 2010, 20:54:11
edit2Rapporteer  
-Nogmaals een post, nu met kleinere foto`s (hoop dat het te laden is) -

Ons campertje is na veel slijpen, lassen, schuren, schilderen en bekleden eindelijk zo goed als klaar.
Het is een Mercedes 406 uit negentienhonderdtweeènzeventig.
Het is er 1 met schufdeuren die open gereden mogen worden!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden....................

Nu: tijd voor een lekkere vakantie!!

Cheers
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #1 Juni 20, 2010, 21:54:57
edit2Rapporteer  
Netjes gedaan hoor mannen TOP ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Juni 20, 2010, 23:26:56
edit2Rapporteer  
met trots aan ons gepresenteerd!!! de mercedes Naish edition Grin ThumpsUp

retegave bak!!! wat een hell of a job.

moge dit mechanisch wonder u vele kilometers rond rijden!!!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #3 Juni 20, 2010, 23:33:07
edit2Rapporteer  
Coole bak, hoor!  (up_kitesmiley)Ben zelf ook met een reanimatie bezig, zal wel wat pica's plaatsen als ie ooit af komt.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juni 21, 2010, 17:07:52
edit2Rapporteer  
haha, die vlieger in de boom..maarre, iedereen weet nu dat er wat te halen valt in die camper, met die stickers zo
gnijzink

Berichten: 341
Antwoord #5 Juni 21, 2010, 17:22:32
edit2Rapporteer  
Huurprijs?????

Ziet er goed uit!
Veel plezier ermee ThumpsUp
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #6 Juni 21, 2010, 18:24:59
edit2Rapporteer  
Hoe kom je aan die f-one stickers  Shocked
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Juni 21, 2010, 18:44:35
edit2Rapporteer  
Coole bak hoor! Erg relaxt met het kiten. Grin
helium

Berichten: 676
Antwoord #8 Juni 21, 2010, 21:14:59
edit2Rapporteer  
Coole bak hoor! Erg relaxt met het kiten. Grin

Heb deze per mail geregeld, mailadres : contact@f-onekites.com
Werd de volgende dag al gebeld en had ze de dag erna al in huis. TOPservice.
Kostte me alleen de verzendkosten.

Heb nog een kort filmpje van het met deuren open rijden:

http://www.youtube.com/watch?v=A_uRCdiZQVU


Ooh ja, snelheid van dit monster ongeveer tussen de 75 en 80 km p/u
Berg op................?? moet nog grondig getest worden
matta

Berichten: 195
Antwoord #9 Juni 21, 2010, 21:59:34
edit2Rapporteer  
Vet! Wij hebben de 508 thuis staan! Jou dashbordje ziet er verdraaid netjes uit zeg! Doet alles het gewoon nog? En rijd het busje ook 1:10?
helium

Berichten: 676
Antwoord #10 Juni 22, 2010, 07:33:55
edit2Rapporteer  
Vet! Wij hebben de 508 thuis staan! Jou dashbordje ziet er verdraaid netjes uit zeg! Doet alles het gewoon nog? En rijd het busje ook 1:10?
Dit is het dashboard nog voordat het opnieuw is bekleed. Nu nog netter!
Alles werkt behalve de stationair-schroef

1:10 mwah........ eerder 1:7 a 1:8
koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #11 Juni 22, 2010, 10:28:10
edit2Rapporteer  
Wauw, super mooi!
Handig dat jullie een hoop zelf kunnen doen, scheelt wel een hoop. Nadeel is wel het 1 op 7/8 verhaal en dat ie wss max. 80 rijd?

Maar waarom hard gaan als je hiermee 2-4 maanden mee weg kunt Wink.

Mag ik vragen wat de aankoopsprijs en opknapkosten zijn geweest? Oldtimer neem ik aan?
matta

Berichten: 195
Antwoord #12 Juni 22, 2010, 14:55:23
edit2Rapporteer  
Aanschafprijs is vanaf 2.500, daarna moet er nog wat geklust worden, bij ons apk + remmen revisie + keuren van groot naar klein rbw. Heeft ongeveer 1000 euro gekost bij een bekende 508 dealer. Dus voor 3500 heb je een goede bus. Daarna hebben we de bus zelf geschuurd + geplamuurd & gespoten, heeft ongeveer 100 euro gekost!
Het voordeel is dat je met een camper (oldtimer) kenteken weinig verzekering betaald, ongeveer 80 euro per jaar. Het is maar goed dat ze nog geen milieubelasting voor oude voertuigen in hebben gevoerd...

Edit: Schuren + plamuren is gewoon zelf te doen, daarna met een verfroller schilderen (of met een gamma verfspuitsetje op de compressor). Lekker low-budget, en het ziet er prima uit!
helium

Berichten: 676
Antwoord #13 Juni 22, 2010, 18:24:37
edit2Rapporteer  
Aanschafprijs is vanaf 2.500, daarna moet er nog wat geklust worden, bij ons apk + remmen revisie + keuren van groot naar klein rbw. Heeft ongeveer 1000 euro gekost bij een bekende 508 dealer. Dus voor 3500 heb je een goede bus. Daarna hebben we de bus zelf geschuurd + geplamuurd & gespoten, heeft ongeveer 100 euro gekost!
Het voordeel is dat je met een camper (oldtimer) kenteken weinig verzekering betaald, ongeveer 80 euro per jaar. Het is maar goed dat ze nog geen milieubelasting voor oude voertuigen in hebben gevoerd...

Edit: Schuren + plamuren is gewoon zelf te doen, daarna met een verfroller schilderen (of met een gamma verfspuitsetje op de compressor). Lekker low-budget, en het ziet er prima uit!
Klopt bij ons ook wel een beetje.
Alleen was de wagen al teruggekeurd en met camperopbouw geleverd.

Kosten zaten vooral in de nieuwe banden, nieuwe remmen voor en nieuwe accu.
Verder had deze veel roest dus de meeste tijd heeft gezeten in slijpen/lassen.

Het op kleur brengen is idd gedaan met kwastje en roller, maar ben schilder van beroep dus no problemo!
Mijn broer is automonteur dus die heeft gezorgd voor het mechanische werk.
Flupke

Berichten: 68
Antwoord #14 Juni 22, 2010, 22:27:49
edit2Rapporteer  
Mooi busje!

Welke verf merk gebruiken jullie?  Mijn surfbusje heb ik met levis geverfd :-)
matta

Berichten: 195
Antwoord #15 Juni 23, 2010, 14:29:45
edit2Rapporteer  
Wij zijn naar een verfwinkel gegaan en hebben 1 pot laten mengen op KTM oranje. Dit was voldoende om een strook van +/- 0,75m te spuiten (goed verdund) aan de bovenkant van de bus. Daarna het dak, midden en onderkant van de bus gespoten met blikken verf van de Action! Pot laten mengen was 20 euro, rest was 3 euro per blik.  YeSS Lang leve de goedkope beunoplossingen!
matta

Berichten: 195
Antwoord #16 Juni 23, 2010, 14:32:32
edit2Rapporteer  
Klopt bij ons ook wel een beetje.
Alleen was de wagen al teruggekeurd en met camperopbouw geleverd.

Kosten zaten vooral in de nieuwe banden, nieuwe remmen voor en nieuwe accu.
Verder had deze veel roest dus de meeste tijd heeft gezeten in slijpen/lassen.


Heb je het slijpen/lassen zelf gedaan of laten doen? Bij ons zijn de achterspatborden + linker raamstijl langzaam aan het verdwijnen, hier moet ook iets aan gedaan worden maar het is volgens mij niet heel goedkoop om er iets aan te laten doen...
helium

Berichten: 676
Antwoord #17 Juni 23, 2010, 18:50:35
edit2Rapporteer  
Heb je het slijpen/lassen zelf gedaan of laten doen? Bij ons zijn de achterspatborden + linker raamstijl langzaam aan het verdwijnen, hier moet ook iets aan gedaan worden maar het is volgens mij niet heel goedkoop om er iets aan te laten doen...
[/quote]

Hebben we idd zelf gedaan.
Zag hier ook erg tegenop, maar het stelt eigenlijk weinig voor.

Al het roest wegslijpen, met een stuk karton een mal maken. Deze uit een plaat van ong 1mm slijpen. Puntjes lassen en op maat rammen. Dan aflassen. Daarna overtollige zooi wegslijpen. en voila

maar zoals ik al zei, heb goede hulp van mijn broer (automonteur) Wink
Flupke

Berichten: 68
Antwoord #18 Juni 23, 2010, 19:18:16
edit2Rapporteer  
Zelf lassen is Idd goed te doen.
Voor 1 gat toe te lassen vroeg iemand mij is 150-200€ dus heb het zelf gedaan.

Vroeger deed ik dit met een autogeen brander en nu met TIG laspost maar ik raad je aan een halfautomaat te gebruiken.
TIG duurt enkel wat lang....

Mal maak ik ook altijd met stukjes karton of lastoevoermateriaal dewelke ik eerst een hoge stroom heb door laten vloeien om ze buigzamer te maken.

Ikzelf kan dit al zonder hulp van een automonteur :-)
matta

Berichten: 195
Antwoord #19 Juni 24, 2010, 11:05:53
edit2Rapporteer  
Klinkt inderdaad als het overwegen waard om het zelf te lassen! Eerst moet de hele bus dan weer kaal gemaakt worden, en dat gaat denk ik pas weer over 2-3 jaar gebeuren (bijna een trauma opgelopen...)  schater Het nadeel is natuurlijk ook dat als je eenmaal begint, je steeds meer tegen gaat komen.... 
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #20 Juni 24, 2010, 17:18:11
edit2Rapporteer  
Ja ja ontzettend mooi gedaan en ja er zit een hoop werk in idd...

Ik zou zeggen welkom bij de club haha

Wij hebben een 508 met de OM314.

De eerste foto was aug 2009
De tweede foto was jan 2010.

En eeuh wat betreft de snelheid bij de berg op. Whahaha afgelopen zomer waren we in croatie waar ook de eerste foto van is en daar gingen we een berg op en wilde ze niet harder dan 18 KmH.

Maar eerlijk is eerlijk de mensen die achter je rijden hoor je niet klagen omdat ze wel zien dat het een oudje is.

Maar ik weet zeker dat jullie er ook heel veel plezier mee hebben en nog gaan krijgen. Die dingen zijn niet stuk te krijgen.

Misschien zien we elkaar nog eens aan het water..
helium

Berichten: 676
Antwoord #21 Juni 27, 2010, 14:16:23
edit2Rapporteer  
Ja ja ontzettend mooi gedaan en ja er zit een hoop werk in idd...

Ik zou zeggen welkom bij de club haha

Wij hebben een 508 met de OM314.

De eerste foto was aug 2009
De tweede foto was jan 2010.

En eeuh wat betreft de snelheid bij de berg op. Whahaha afgelopen zomer waren we in croatie waar ook de eerste foto van is en daar gingen we een berg op en wilde ze niet harder dan 18 KmH.

Maar eerlijk is eerlijk de mensen die achter je rijden hoor je niet klagen omdat ze wel zien dat het een oudje is.

Maar ik weet zeker dat jullie er ook heel veel plezier mee hebben en nog gaan krijgen. Die dingen zijn niet stuk te krijgen.

Misschien zien we elkaar nog eens aan het water..
Deze is ook zeer vet!

Hoeveel pk heeft die OM314 motor?
De mijne ligt op een OM615 motor (dit is een 2.2 diesel), vraag me af wat het verschil is.

Heb nog geen echte bergen getest hoogstens viaducten. Moet zeggen dat wanneer ik in de 4e versnelling blijf ze best veel terugzakt, maar nog nooit terug hoeven schakelen naar waarschijnlijk sterkere versnellingen.
Vind het belangrijk omdat ik met mijn vriendin en dochtertje naar Z-frankrijk wil en geen zin in ongelukken heb.
Zal binnenkort eens naar valkenburg rijden ofzo.........

Zo, nu zwemmen.........................
matta

Berichten: 195
Antwoord #22 Juni 29, 2010, 17:30:54
edit2Rapporteer  
Met koekol blijkt dat de OM314 motor rond de 80 pk produceert.
De 508 heeft 80 pk, de 509 90pk als het goed is.
Op wiki gevonden dat de 615 maarliefst 60 pk heeft!

Ik hoorde op KBO dat je er een motor van een 307(?) met turbo in kan stoppen, zou 1:1 passen....

Feit blijft inderdaad dat je goed snelheid moet maken voordat je de heuvel oprijd, dan kom je al een heel end met 3 ton Wink (Let wel op, boven de 85-90 kunnen je wielen gaan trillen omdat ze in onbalans zijn!) Maar 30-40 de heuvel op moet toch wel lukken?
En Zuid Frankrijk, weet wel waar je aan begint want je moet geen haast hebben!

Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM615
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.