Go Joe, maakt board leash overbodig??

[Pepper]

Berichten: 1015
Maart 31, 2008, 01:32:08
edit2Rapporteer  
Iemand bekend met deze uitvinding: De Go Joe van Ocean Rodeo???
Board leash zou niet meer nodig zijn want door deze vinding zou je board makkelijk terug te vinden zijn....

Meer info vind je hier: http://www.oceanrodeo.com/kiting/gojoe.php

Moet eerlijk zeggen dat ik het er nogal onhandig uit vind zien, zo'n opgeblazen zwembandje tussen je benen....
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 Maart 31, 2008, 01:34:51
edit2Rapporteer  
het zit niet in de weg maar ziet er echt neit uit

op tarifa gezien, id is goed uitgewerkte concept mag wat hipper
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #2 Maart 31, 2008, 01:41:05
edit2Rapporteer  
Ik meen me te herinneren dat hier een hele tijd geleden ook al een topic over was. Daar kwam volgens mij niet zoveel positiefs uit Tongue
jeroenoomen-test

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #3 Maart 31, 2008, 02:02:59
edit2Rapporteer  
Je kunt net zo goed een zwembandje tussen je grabhandle klemmen, dan heb je hetzelfde effect. Lelijk, maar wel handig ;-)
Toy

Berichten: 16
Antwoord #4 Maart 31, 2008, 02:11:41
edit2Rapporteer  
gewoon je board niet verliezen Wink
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #5 Maart 31, 2008, 02:15:34
edit2Rapporteer  
Heb ooit tijdens een downwinder zo'n ding uit het water gevist voor een maat. het werkt maar dat ie eraf komt is niet de bedoeling.
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #6 Maart 31, 2008, 02:16:08
edit2Rapporteer  
dit apperaat laat je alleen wat beter zien hoever je nog moet body draggen toch?
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #7 Maart 31, 2008, 02:55:24
edit2Rapporteer  
en drijft sneller naar het strand of naar jou toe.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #8 Maart 31, 2008, 03:04:08
edit2Rapporteer  
Lijkt me ook reuze handig met het dragen van je boardje naar de waterlijn en in de boardbag stoppen.  Of ben ik nu negatief?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 Maart 31, 2008, 03:06:50
edit2Rapporteer  
De keer dat ik mn board kwijt was kwam dat echt doordat ik hem niet meer zag na een grote crash. Dus dan helpt dit wel. Maar het ziet er zo lomp uit, en je kan je grabhandle niet meer gebruiken...is niet handig, ook niet als een andere je board wil opvissen en meenemen voor je...

Een betere uitvinding is welkom! Wimt?
chico

Berichten: 1112
Antwoord #10 Maart 31, 2008, 03:09:34
edit2Rapporteer  
Iemand bekend met deze uitvinding: De Go Joe van Ocean Rodeo???
Board leash zou niet meer nodig zijn want door deze vinding zou je board makkelijk terug te vinden zijn....

Meer info vind je hier: https://www.oceanrodeo.com/kiting/gojoe.php

Moet eerlijk zeggen dat ik het er nogal onhandig uit vind zien, zo'n opgeblazen zwembandje tussen je benen....
'

Ik heb een beter idee.

Iemand die z'n opblaaspop aan 'n leash wil vastbinden aan het board en dan gaan varen.

1. Je ziet je board altijd drijven
2. Je valt goed op.
3. Mocht je onderweg nog zin krijgen......

Nee die van mij leen ik niet uit ;-) YeSS
Otto

Berichten: 416
Antwoord #11 Maart 31, 2008, 03:11:52
edit2Rapporteer  
Wat een onzin, alsof het uren kost om naar naar je board te bodydraggen. Ik kan me voorstellen dat het voor een beginner makkelijk is maar als gevorderde heb je zoiets echt niet nodig.

Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #12 Maart 31, 2008, 03:45:16
edit2Rapporteer  
ik ga m gelijk bestellen!... not...
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #13 Maart 31, 2008, 04:29:51
edit2Rapporteer  
Stel je crasht....je kite beland in het water, je verliest je board. Om wat voor reden dan ook heb je een paar minuten nodig om je kite weer de lucht in te krijgen. Lastig om al die tijd je board in de gaten te houden, zeker met golven. Tegen die tijd is je board echt wel een stuk weggedreven....en is dan echt moeilijk zichtbaar...heb het zelf mee gemaakt...heb een uur gezocht met anderamsn board...niet meer gevonden....met dat ding erop had ik hem zeker gezien....

Maarja...hoe vaak gebeurt dit...en is het je dat waard?
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #14 Maart 31, 2008, 04:53:15
edit2Rapporteer  
Stel je crasht....je kite beland in het water, je verliest je board. Om wat voor reden dan ook heb je een paar minuten nodig om je kite weer de lucht in te krijgen. Lastig om al die tijd je board in de gaten te houden, zeker met golven. Tegen die tijd is je board echt wel een stuk weggedreven....en is dan echt moeilijk zichtbaar...heb het zelf mee gemaakt...heb een uur gezocht met anderamsn board...niet meer gevonden....met dat ding erop had ik hem zeker gezien....

Maarja...hoe vaak gebeurt dit...en is het je dat waard?

niet heel vaak maar het is het wel waard
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 Maart 31, 2008, 05:03:22
edit2Rapporteer  
volgens mij is het bedoeld als life-safer, als in: zonder board ben ik F*cked. Technisch en qua veiligheid gezien rete interessant maar het is ook een zichtbaar prijkend certificaat van onbekwaamheid in de ogen van übercoole kite dudes.
De discussie is vergelijkbaar met helmen/boardleash constructies. Het hangt van de locale cultuur en de spots af hoe graag je 'm hebt: als je op een klein strandje start met voor de rest rotskust of kliffen is de "ach ik spoel wel ergens aan" optie niet zo interessant als bij ons met 200 km donzig zandstrand.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #16 Maart 31, 2008, 07:02:31
edit2Rapporteer  
goed punt
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #17 Maart 31, 2008, 07:08:35
edit2Rapporteer  
Dat "ding" is vorig jaar ook al een keer langs gekomen....  Cheesy
Het succes ervan kan je afmeten aan de keren dat je er iemand mee hebt zien varen.... 
FlyingBee

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #18 Maart 31, 2008, 16:44:22
edit2Rapporteer  
Vind idd beetje onzin als je je board niet kwijt wil op zee en geen rol leash wil pak 10m touwtje en bind aan je grab handel en trapeze wel steeds oprollen en onder je trapeze doen maar werkt wel.
Touw is zo lang dat je board niet achter je aankomt of je moet een ruben loopje doen maar dan heb je het toch niet meer nodig kwa niveau.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #19 Maart 31, 2008, 18:32:27
edit2Rapporteer  
eigenlijk zou er dan zo'n opblaas systeem onder moeten zitten dan het je kan oprollen tot kleiner dan de grab handle.. op het moment dat je uit je board wordt gelanceerd dat er dan zo'n dodemanskabel dat ding activeerd en hem dan pas opblaast.
enige probleem daarna is de herbruikbaarheid...

hmmm..
OR-Wesley

Berichten: 43
Antwoord #20 April 01, 2008, 02:22:21
edit2Rapporteer  
Het idee er achter is volgens mij dat doordat die go joe wind vangt, drijft je board downwind. Je hoeft dus minder ver upwind te bodydraggen wat voor sommige beginners nogal lastig is.

Ook zorgt die er voor dat die altijd rechtop staat zodat die wind vangt en hij valt dan meer op dus raak je minder snel je board uit het zicht.
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #21 April 01, 2008, 07:25:06
edit2Rapporteer  
kunnen ze er niet nog een vlaggetje opzetten ook of zo ?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 April 01, 2008, 18:20:57
edit2Rapporteer  
eigenlijk zou er dan zo'n opblaas systeem onder moeten zitten dan het je kan oprollen tot kleiner dan de grab handle..


Precies, ik denk nl. dat het wel irriteert dat ding op je board. Zowiezo als je van old school grabs houdt komt hij op zeker in de knoop met je benen als ik zie hoe groot hij is (boardje op de foto is 150cm lang!!!).



Op zich voor beginners wel een ontzettend goed idee, en op spots waar het hard stroomt een must have. Spoon, kun jij hier geen mooie marketing studie van maken? De doelgroep is zeker niet de gevorderde kiter Grin

Overigens, gaat Naish hier niet tegen in beroep? OR heeft de Sigma serie blind gekopieerd schater
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #23 April 01, 2008, 18:31:05
edit2Rapporteer  
maarrrrr nieuwe Oldskool trick alarm: no-footer board over your head into blind!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 April 01, 2008, 18:44:27
edit2Rapporteer  
Zo, die moet je morgen maar eens voordoen Rudo! ThumpsUp schater
Dan doe ik een paar door mij zo gehate no-footers/boards offs. Die vind ik zo lelijk om te zien, maar wel leuk om te doen. Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.