Een Paar vraagjes van een beginnende beginner...

Patrick..!

Oktober 20, 2005, 23:04:56
edit2Rapporteer  
Heey,,
Ik ben een beginnende Kiter van 13 jaar. Ik heb 2 kitesurf lessen gehad, en ik heb van al me spaargeld een setje gekocht. Maar ik had nog een paar vraagjes.

Waar zijn de beste spots, voor beginers?  Met niet al te diep water waar je gewoon lekker staant in het water kan klooien..En het moet een beetjuH in de buurt zijn van Rotterdam..

Zijn er nog een paar mensen die ervarings verhalen en/of tips voor me hebben?..

Hoe kan je je bord het beste Mooi houden?..
Ik heb een 2de Hands Gaastra Drive2 156 gekocht..Maar er zitten wel een paar sneeën en krassen in. Hoe kan ik die het mooist wegwerken?..

Alle reacties, tips, verhalen zijn welkom..

Alvast Bedank!!..

TtHoM@s

Antwoord #1 Oktober 20, 2005, 23:17:56
edit2Rapporteer  
hey
ik denk dat je het best naar oostvoorne autostrand kan gaan
het is daar lekker lang ondiep en vlak water.
je board mooi houden dan denk ik dat  een board bag het beste is.

suces verder
plaaggeest

Antwoord #2 Oktober 20, 2005, 23:37:14
edit2Rapporteer  
Ga naar het autostrand echt een top spot voor beginners kniediep water! verderop iets dieper maar vrijwel overal ondiep! Nadeel is wel dat het er erg vaak super druk is! brouwersdam, vrouwenpolder alleen dit is alweer een stukje verder rijden!

Om je board te beschermen tegen krassen etc gewoon boardbagje kopen voor paar tientjes. Beschermd je board als het in de garage ligt enso. Krassen kan je eventueel wegwerken met epoxyhars of blanke nagellak voor kleine krasjes!
kentyman

Antwoord #3 Oktober 21, 2005, 15:25:44
edit2Rapporteer  
hey Patrick, welcome to the club! :-)

Tip #1: als beginnende beginner (met 2 n'en dus) moet je ERG GOED oppassen! Een ongeluk zit in een klein hoekje. Zorg dat je bar is uitgerust met een GOED WERKENDE quick-release en ook een goede kite-leash! Test die quick-release ook regelmatig, sommige mensen testen hun QR nooit, maar die dingen kunnen na verloop van tijd "vast gaan zitten" door het zoute water / zand etc.

Tip #2: zoek een velige en rustige spot op om te oefenen en ga alleen met "vriendelijk weer" kiten (3 a 4 bft, en GEEN zware regen / donkere wolken etc). The "autostrand" van Oostvoorne is inderdaad een SUPER beginners-spot, alleen is het daar vaak erg druk. Toch is het autostrand voor jou een goede keus denk ik, maar loop dan eventjes wat verder door dan de rest van de meute en zoek een lekker rustig stukje op (dan maar wat extra moeite om een leeg stukje strand / water te vinden!)

Tip #3: registreer je bij kitehigh.nl en blijf de site checken? Er komen hier veel handige tips voorbij en ook veel discussies over safety en goede kite-spots etc!
Patrick..!

Antwoord #4 Oktober 22, 2005, 10:50:10
edit2Rapporteer  
Heey bedankt he jongens!..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.