globerider
Gast
|
Dit is inderdaat interresant. Ben ook wel eens zeer benieuwd want z'n board lijk tme echt super relext om op te varen.
|
|
|
|
aap
Gast
|
Hier in engeland was vandaag iemand aan het varen met de rocketfish van north.Er was bijna geen wind maar hij ging alle kanten op. Als je toeside kunt varen is het super maar je kunt natuurlijk ook je boardje ff omdraaien.Het is dus gewoon een super lightwindboard en dan te bedenken dat ze gemaakt zijn om op golven te rijden dus twee voor de prijs van een. Als ik die kerel morgen weer zie ,kan ik je morgen meer vertellen
|
|
|
Tom

|
pas in 10 knopen kunnen varen met 17m + golfsurf board (80kilo) toch heerlijk als je 2 weken niet heb kunnen varen.. anders niet maar toch 
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
8 knopen heb je nodig om een gemiddelde tubekite in de lucht te houden (FS en PL 6 knopen), dus 10 knopen is toch een knappe prestatie.
Welke boardjes zijn goed? Idd. de North Rocketfish schijnt goed te zijn. Ik zie dat Brunotti ook een kitewave heeft. Iemand ervaring met dat boardje?
|
|
|
drifter

|
De nieuwe 006 brunotti wave staat toevallig in het engelse kiteworld magazine. De testers zijn erover eens dat ie te klein is om echt te surfen. Ze vinden het echt een board voor wanneer het te hard waait voor je surfboardje. Dikke wind dan kun je echt hard de golven rammen. Ze hebben wel de 135 test. Maar er is ook nog een 145. Misschien dat die wel wat meer surfy feeling geeft.
|
|
|
xray

|
Ga binnenkort een Surftech testen, om precies te zijn de onderstaande.... Is een Rawson 5'10" Twin Fish.... Schijnt erg goed te zijn! 
|
|
|
drifter

|
Hoe zit dat met die maatgeving? Je doet alles maal 3. Dus 5'2 is 150 + 6 = 156 Maar 5'10? DAt is iets van 180cm, maar ik snap die '10 niet. Waarom niet 6'0 dan?
|
|
|
xray

|
1 foot is 12 inch...... 1 inch = 2,51 cm
|
|
|
danielvandrunen
Geen avatar
|
Zou een wakesurf board niet eengoede oplossing zijn? niet zo groot als een surfboard, en degelijk als een kiteboard? ook zijn ze niet zo duur
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
Brunotti heeft 2 surfboards dit jaar. Een echte directional met veel volume, de Kitewave 152 x 40cm:  en een double-o-six 135 x 37cm of 135 x 38.5cm  Ik vermoed dat die test in dat Engelse blad over het laatste model gaat. Het lichtweer kanon zou de eerste zijn (kitewave). Volgens mij is dit model ongewijzigd hetzelfde als in 2005. Heeft iemand ervaring met dit boardje? Xray: dat merk is vrij onbekend. Kunnen er ook straps op het boardje? danielvandrunen: Een wakesurfboard is niet meer dan een gelamineerde plank hout. M.a.w. weinig drijfvermogen. En er zit een zover ik weet een flinke rocker op omdat de wakegolf korter is = weinig snelheid. Ook zijn de vinnen niet aanwezig of kort. Ik heb ze weleens gezien van Jobe.
|
|
|
globe

|
1 foot is 12 inch...... 1 inch = 2,51 cm
bijna Ray...  2,54 cm eigenlijk
|
|
|
huib

|
Ik heb anderhalve week geleden in Portugal nog op een golfsurf board gestaan. Geen wind, maar ik had mijn kitespullen toch niet bij me. Maar eh... behalve die kitewave boardjes heeft er iemand ervaring met strapless varen op een shortboard?
|
|
|
aap
Gast
|
even wennen maar wel relax. Als je wilt weten hoe het is, maak je straps zo los mogelijk en oefenen maar.Daarna zonder
|
|
|
FrankP

|
Mocht je een echt golfsurfboard kopen, neem dan in ieder geval geen pintail. Beste is squaretail of swallowtail, met een wat vlakkere rocker.
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
Ik heb ze in Bali met shortboards en longboards zien kiten. Zonder straps. Zal wel aan de rider zelf liggen. Maar het ging in beide gevallen goed fout. Bijna kite verloren.
Persoonlijk voel ik veel meer voor zo'n kleine versie van een shortboard met straps, a la de kitewave van Brunotti. Maar in tegenstelling tot het buitenland krijg ik het idee dat niemand in Nederland hiermee vaart. Jammer want ik zou het best wel eens willen proberen.
|
|
|
aap
Gast
|
cyclone heeft er ook een
|
|
|
xray

|
Surftech is een van de grootste golfsurfboardmerken ter wereld. De boards worden allemaal gemaakt in een epoxy sandwich methode en hebben daardoor een perfecte combi van sterkte en laag gewicht. De shapes zijn van alle grote shapers ter wereld van Brewer tot Rusty..
Het boardje wat ik nu heb is dus een golfsurfboardje model maar dan met inserts voor voetbanden om te kitesurfen. Scoop-rockerlijn is vrij vlak dus ik denk dat hij redelijk goed zal planneren, vanmiddag weet ik meer!
|
|
|
Achim
Gast
|
je moet bij chica creek customboards zijn in Zeeland dar bouwen ze super kite wave boards naar jou wenzen voor weinig wil jij contakt dan mail naar mij
|
|
|
|