Recon 1 in diep water?

Jawel

Geen avatar

Berichten: 44
Augustus 13, 2007, 17:02:00
edit2Rapporteer  
Is het mogelijk om met recon 1 systeem van Cabrinha in diep water te kiten?
Ik was niet van plan om meteen het diepe water in te springen hoor, maar ben benieuwd of dat met dit systeem kan?
yvan

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #1 Augustus 13, 2007, 17:12:24
edit2Rapporteer  
Voor je recon 1 optimaal te kunnen gebruiken moet je in ondiep water zijn, dan werkt het redelijk goed. In het diepe moet je zien dat je plank altijd voor u is aan je voeten voor je kite te relaunchen, zodat je wat weerstand kunt bieden tov je kite.
Met recon 1 en 2 moet je gewoon druk in je kite kunnen houden voor te herstarten.
Anders moet je het in the "old" way doen.

Succes!

greetz yvan
chico

Berichten: 1112
Antwoord #2 Augustus 13, 2007, 17:15:26
edit2Rapporteer  
"In het diepe moet je zien dat je plank altijd voor u is aan je voeten voor je kite te relaunchen, zodat je wat weerstand kunt bieden tov je kite". Lekker handig. Je valt op je plaat, kite crashed en board drijft 3 mtr upwind. Lijkt me een aardige uitdaging om bij je board te komen als je kite op z'n LE ligt en je downwind trekt.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 Augustus 13, 2007, 17:17:45
edit2Rapporteer  
FF voor de duidelijkheid anders wordt het gevalletjes reddingsbrigade. Altijd je kite kunnen herstarten in diep water en daarna een board recovery. OEFEN DIT
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #4 Augustus 13, 2007, 18:22:32
edit2Rapporteer  
"In het diepe moet je zien dat je plank altijd voor u is aan je voeten voor je kite te relaunchen, zodat je wat weerstand kunt bieden tov je kite". Lekker handig. Je valt op je plaat, kite crashed en board drijft 3 mtr upwind. Lijkt me een aardige uitdaging om bij je board te komen als je kite op z'n LE ligt en je downwind trekt.


Je bedoelt:

Yvan heeft gelijk, met recon1 kan je prima herstarten in diep water maar je moet je boardje nog hebben omdat je weerstand moet kunnen uitoefenen.

Als je je boardje kwijt bent geraakt in de crash wordt het dus wel lastig. Probeer dus je boardje goed bij je te houden als het fout gaat maar vooral: oefen in ondiep water met herstarten op de oude manier zodat je nooit voor verrassingen komt te staan!
Jawel

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #5 Augustus 13, 2007, 19:19:04
edit2Rapporteer  
Ok, maar wat als je board nou een paar meter van je vandaan ligt?
En wat bedoelen jullie precies met op de 'oude manier' starten?
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #6 Augustus 13, 2007, 19:36:30
edit2Rapporteer  
als je boardje bovenwinds van je ligt kan je proberen om met je lichaam veel weerstand op te wekken, door je groot te maken bijvoorbeeld. Als dit niet goed genoeg lukt zal je je kite niet met de recon kunnen starten en moet herstarten zoals een normale 4-lijns kite (de oude manier dus):

Zwem/loop dan een stukje downwind totdat je kite plat op het water ligt me de tips omhoog. Nu proberen onder een hoek met je kite te komen zodat deze wind gaat vangen en langzaam richting de rand van het windvenster kruipt, klaar om te herstarten. Als je kite nu omhoog gaat moet je dus nog bodydraggen om bij je boardje te komen..... Gebruik de zoekfunctie ook even om meer te leren.

Als dit als abracadabra overkomt zou ik trouwens nog een lesje nemen.

Succes ermee
Jawel

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #7 Augustus 13, 2007, 22:36:00
edit2Rapporteer  
Haha, nee is geen abracadabra voor me, begrijp wat je bedoeld... Het is bij dit systeem dus altijd maar de vraag of je hem in handomdraai de lucht in krijgt in diep water? Het gaat me prima af wanneer het ondiep is, maar dit is wel iets lastiger.
Ik ga woensdag maar is even oefenen in ondiep water, is kijken hoe ik het ervan af breng zonder te staan.
Stel nou dat ik ooit een nieuwe kite aanschaf, is het dan met een 5de lijn of een bow veel makkelijker?
Trouwens bedankt voor de reacties...  ThumpsUp
chico

Berichten: 1112
Antwoord #8 Augustus 13, 2007, 22:59:09
edit2Rapporteer  
5e lijn of bow is inderdaad makkelijker. Bow vindt ik het makkelijkst maar daar zullen de meningen wel over verschillen. Suc6 met je keuze en anders gewoon eens testen.
dkite

Berichten: 109
Antwoord #9 Augustus 13, 2007, 23:02:19
edit2Rapporteer  
De druk is nodig om de bullet van zijn plek te krijgen. Je kan ook een hele korte felle ruk geven aan een van de stuurlijnen. Als de bullet niet vastgeplakt zit met zand, dan springt ie er wel uit en kan je gewoon zonder board herstarten. Bij recon 2 hebben ze de bullet wat korter gemaakt en een beetje afgerond aan de kant waar je aan trekt bij herstarten. Je kan ook zelf met een vijltje de bullet afronden, dan schiet ie een stuk makkelijker los (wat soms ook helpt als de kite nog nieuw is (zal wel niet), is de tekst op de bullet wegschuren, er staat een soort code op ofzo van de gietvorm...wegschuren en hij schiet er ook makkeijker uit...
 
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 Augustus 14, 2007, 03:11:01
edit2Rapporteer  
in ondiep water op je platte bek, euuh sorry, languit achter je kite gaan liggen en lekker oefenen in het relaunchen. Na enige oefening zul je merken dat het prima gaat..........
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #11 Augustus 14, 2007, 04:14:12
edit2Rapporteer  
k vind het hele recon helemaal niks.
alleen als je et vaker gebruikt heb en het balletje is een beetje versleten, dan werkt het pas.
maar heb zelf een hoop gezwomme
lucash

Berichten: 82
Antwoord #12 Augustus 14, 2007, 16:17:46
edit2Rapporteer  
tada  (grinnik_kitesmiley)
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6016270747269702853&q=cabrinha+recon&total=3&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
hifly

Berichten: 136
Antwoord #13 Augustus 14, 2007, 17:38:24
edit2Rapporteer  
Recon 1 vind ik ook niks ... probeer maar eens met genoeg druk die bal achteruit te trekken .. balletje is eigenlijk te klein ..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.