Bart13
Geen avatar
|
Ik zou gewoon een uurtje les nemen of gewoon 1 les dan leggen ze je van alles uit die je surfmaat misschien vergeten is! ik zelf heb ervaren dat er tog een heeleboel dingen zijn die echt handig/een must zijn om te weten!
Met een uurtje prive les kunnen ze een les op maat maken voor jouw!
|
|
|
Bass`

|
Helemaal eens met Bart, Gewoon een lesje nemen. En dan veel oefenen 
|
|
|
Melvyn

|
Nog tips voor scholen, ik kom zelf uit de buurt van A'doorn
|
|
|
Goonie

|
Hmm tja als je al een paar meter hebt gevaren en je weet wat die kite met je kan doen als je de verkeerde kant op stuurd dan zie ik op dat gebied niet echt in waar je dan les voor moet nemen. Wat ik persoonlijk wel heel erg belangrijk vind en je ook echt moet weten zijn de veiligheids regels die er gelden voor het kite surfen en op dat gebied zou ik dan wel weer les nemen maar goed ik heb ook nooit les gehad en als ik aan het knoeien was in het begin ging ik altijd daar staan waar niemand last van me had (dus ik ook niet van hun). Ik deed ook veel kletsen met ander mensen die wel een hoop ervaring hebben en goed kijken naar andere ervaren kiters. Hier op kitehigh staan ook een hoop tips en regels over het kitesurfen. waar ik het meeste van heb geleerd. Dus echt goed doorlezen ook al ga je nog een les nemen het is altijd handig om te weten bv wie er (voorang) heeft op het water. Ik wens je veel succes..
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!

|
ach.... als het allemaal veilig gebeurt kun je je vriend gewoon ff hoogte laten lopen bv. en dan 300/400 meter uit de kant kun je gewoon gaan varen hoor. stop je 100meter van de kant en laat je hem weer hoogte lopen!!! als hij daar geen zin in heeft moet je les nemen! oja ga alleen varen op beginners spots zoals bv. strand horst enzo!!!
|
|
|
Bart13
Geen avatar
|
Hij zal je dan wel dingen zoals zelf rescue,voorang regels etc moeten uitleggen want ook die zijn belangerijk!
|
|
|
VincentC

|
Punten die je gehad moet hebben zijn: - Voorrang - Safety van kite - Zelfrescue (heeel belangrijk!) - Herstarten van de kite
Verder moet je het inderdaad niet gaan oefenen op zee, door de golfslag is het een stuk lastiger en moet je rekening houden met meer dingen, zoek eens op hanglos.nl naar spots op ijsselmeer
|
|
|
Melvyn

|
Wat zijn eventueel goede scholen (ik kom uit apeldoorn).
|
|
|
kentyman

|
tis wel aan te raden nog een lesje (of een half lesje) te nemen bij een IKO school en dan vragen of de instructeur je vooral dingen wil uitleggen over safety, dus idd:
- voorrangs regels - kite veilig opzetten / oplaten & neerlaten - quick release - wat is een goede kite-spot / waar moet je op letten - hoe zit 't met 't weer - self rescue - etc
als je die safety dingen maar goed aanleert dan kun je het praktijk deel gewoon met je maat blijven oefenen. In het begin is het wel handig als iemand je in de gaten houdt en je kite snel aanpakt als je bv aanspoelt ofzo. In Nederland heb je toch veel kiters die op zich wel kunnen varen en springen enzo, maar die de "fijne kneepjes v/d safety" toch niet helemaal doorhebben. Dat varieerd van kite verkeerd oplaten tot verkeerde spots kiezen of gewoon slecht & onveilig gedrag op 't water.
succes!
|
|
|
Crips

|
ClassAss, neem ff contact op met Manfred van Kiteschool Absoluut (06-16028975). Hij rijd meestal vanuit Arnhem naar Mirns of Strand Horst en komt dan langs Apeldoorn. Rielakste gast met jarenlange ervaring, gaat je zeker de laatste stapjes leren.
Succes ermee
|
|
|
diederik

|
zou zeker geen les nemen (als ik jou was maar dat ben ik niet...ben mezelf en spreek dan ook voor mezelf hehehe).
Reden:
Ervaring met windsurfen Maat met ervaring die het je kan leren Les is duur Kiten is makkelijk als je je redelijke verstand gebruikt, luisterd naar de ervaringen en tips van anderen en je jezelf er in verdiept...opletten op de punten die al genoemd zijn en het moet zeker goed gaan komen.
|
|
|
Idefixe

|
zou zeker WEL les nemen. Als iemand goed kan kitesurfen ( een vriend ofzo) wil dat absoluut niet zeggen dat hij ook goed les geeft. Les duur? Vaar je eigen spullen of die van iemand anders maar eens aan gort: Da's pas duur. geef bij het nemen van les duidelijk aan bij je instructeur wat je al kunt. Scheelt je een hoop geknoei en je hebt veel eerder gigantisch veel plezier op het water.
|
|
|
Stanley

|
Wat zijn eventueel goede scholen (ik kom uit apeldoorn).
Neem les op een spot waar je in eerste instantie kan staan dus op Mirns, Workun of Oostvoorne en selecteer daar een kiteschool op. Strand Horst is wel een spot waar je kan staan maar daar wil je geen les hebben met een zuidwestelijke wind.
|
|
|