twee maal depowerstrap gesloopt in de vakantie + kitefoto`s

marcelca

Augustus 13, 2007, 01:24:45
edit2Rapporteer  
hallo

wie heeft dit ook een keer meegemaakt

ik ga voor het derde jaar achter elkaar naar etang de bages in frankrijk ( vlakbij leucate ) , ik ga hierheen doordat dit een zeer wind zeker gebied is..

dit jaar ook weer van de drie weken daar heb ik 15 keer kunnen kiten, met minimaal 24 knopen en maximaal 36 knopen wind ( gemeten op de kant )

wist dat het elk jaar hard waait dus ik vlak voor mijn vaknatie een splinternieuwe depowerstrap van naish gekocht en erop gezet, eerste dagen ging het goed

maak op een dag dat het een knoopje of 34 waait, een sprong en op het hoogste punt  scheurt de depowerstrap doormidden waar die gestikt is, het plastic van waar de strap doorheen loopt breekt doormidden en ik val met een doodsmak op het water, gelukkig had ik zelf niets maar er zat niets anders op om te stoppen..

in een dorpje in de buurt een shop gevonden die heeft me geholpen aan een nieuwe depowerstrap, s`avonds een avondje klussen op de camping en ik was er weer klaar voor

volgende dag weer giga wind en weer het water op vaar meer dan een uur, spring en wat gebeurd me nu niet de strap breekt maar alleen de plastic gesp van de depowerstrap, dus kite vol gepowerd, op mijn safety losgelaten voor de veiligheid, is wel erg veel een volgepowerde 8,5 met een knoopje of 33...

ging alles na of ik fouten ergens mee gemaakt heb, maar kon echt niet bedenken, weeg 90 kg vaar met een nobile 666 laat mijn snelheid hoog oplopen, stuur heel hard in en kant daarbij mijn board ook heel erg...

begrijp best dat dit veel van je materiaal vergt maar lijkt me toch dat dit er tegen moet kunnen.

die middag weer naar de shop toe, onder garantie een nieuwe ( zag er sterker uit ) strap gekregen van ocean rodeo, echt super relaxte gasten in die shop, echt toppers

s`avonds weer een avondje klussen en de laatste tweee weken totaal geen problemen meer gehad

hier nog wat kitefoto`s van daar :

Geronimo79

Antwoord #1 Augustus 13, 2007, 03:33:23
edit2Rapporteer  
damn das bagger zeg.. leuke piccas..

lijkt me ook niet mogen gebeuren.. tis natuurlijk ondenkbaar dat je ook al vaar je in 40 knopen, je ergens opp 10m hoogte hangt en naar beneden zodemieterd omdat zoiets breekt..
marcelca

Antwoord #2 Augustus 13, 2007, 09:42:31
edit2Rapporteer  
heb ook altijd gedacht dat als zoiets gebeurd dat het breekt bij de afzet en nooit op het hoogste punt van je sprong

het tegendeel is waar, in beide gevallen ging ik neer vanaf het hoogste gedeelte, denk dat ie misschien wel breekt lager maar de slinger die je krijgt omhoog gaat gewoon door
kentyman

Antwoord #3 Augustus 14, 2007, 03:30:27
edit2Rapporteer  
wow balen man

ik heb ook wel eens een naish strap gebroken, maar dan gewoon terwijl ik aan het varen was: lekker vlak water, stevig windje, ik kant hard aan en ga lekker hard, hang m'n volle gewicht erin en "knal!" wel strap :-(

op diezelfde manier heb ik ook kort daarna m'n naish depower koord gebroken...

wel vreemd dat het jou gebeurde op het hoogste punt van een sprong, ik had juist het idee dat de grootste kracht bij de afzet of gewoon bij keihard edgen zat..
marcelca

Antwoord #4 Augustus 14, 2007, 14:25:40
edit2Rapporteer  
ja dat dacht ik ook, maar denk dat ik de slinger van omhoog al gehad had en dat ie brak bij het omhoog gaan al met al viel ik wel van erg hoog

je gaat helemaal aan jezelf twijfelen als je ook nog een tweede strap breekt, het waaide daar wel heel hard elke dag maar bij mijn weten mag het toch niet gebeuren, al met al een super vakantie gehad en volgend jaar voor de vierde keer daarheen
e_surf

Antwoord #5 Augustus 16, 2007, 02:20:01
edit2Rapporteer  
Vandaag exact hetzelde meegemaakt.
De plastick gesp van mijn depowerstrap brak op het moment
dat ik instuurde, voorafgaand aan het neerkomen op het water.

Het is gelukkig niet zo, dat dan de hele strap door midden breekt.
De "achterste" brede blauwe band houdt alles nog bijelkaar.
Alleen de mogelijkheid om te poweren / depoweren is weg.
De strap schoot dus ineens op full power en ik slingerde er achteraan.
Op full power, ben ik weer terug gevaren naar de kant en heb
er een depowerstrap van een andere Naish bar opgezet.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.