hallo
wie heeft dit ook een keer meegemaakt
ik ga voor het derde jaar achter elkaar naar etang de bages in frankrijk ( vlakbij leucate ) , ik ga hierheen doordat dit een zeer wind zeker gebied is..
dit jaar ook weer van de drie weken daar heb ik 15 keer kunnen kiten, met minimaal 24 knopen en maximaal 36 knopen wind ( gemeten op de kant )
wist dat het elk jaar hard waait dus ik vlak voor mijn vaknatie een splinternieuwe depowerstrap van naish gekocht en erop gezet, eerste dagen ging het goed
maak op een dag dat het een knoopje of 34 waait, een sprong en op het hoogste punt scheurt de depowerstrap doormidden waar die gestikt is, het plastic van waar de strap doorheen loopt breekt doormidden en ik val met een doodsmak op het water, gelukkig had ik zelf niets maar er zat niets anders op om te stoppen..
in een dorpje in de buurt een shop gevonden die heeft me geholpen aan een nieuwe depowerstrap, s`avonds een avondje klussen op de camping en ik was er weer klaar voor
volgende dag weer giga wind en weer het water op vaar meer dan een uur, spring en wat gebeurd me nu niet de strap breekt maar alleen de plastic gesp van de depowerstrap, dus kite vol gepowerd, op mijn safety losgelaten voor de veiligheid, is wel erg veel een volgepowerde 8,5 met een knoopje of 33...
ging alles na of ik fouten ergens mee gemaakt heb, maar kon echt niet bedenken, weeg 90 kg vaar met een nobile 666 laat mijn snelheid hoog oplopen, stuur heel hard in en kant daarbij mijn board ook heel erg...
begrijp best dat dit veel van je materiaal vergt maar lijkt me toch dat dit er tegen moet kunnen.
die middag weer naar de shop toe, onder garantie een nieuwe ( zag er sterker uit ) strap gekregen van ocean rodeo, echt super relaxte gasten in die shop, echt toppers
s`avonds weer een avondje klussen en de laatste tweee weken totaal geen problemen meer gehad
hier nog wat kitefoto`s van daar :