kiteandre
Geen avatar
|
hij was me gisteren 1 keer gelukt alleen board vloog uit eerste keer dat ik het probeerde. maar daarna ben ik nog 3 uur verder wezen kloten maar lukte maar niet. ik heb echt alleopties geprobeerd en ik spring het liefst met rechts voor
|
|
|
globe

|
begin eens met een voorzichtige backloop zou ik zeggen.
Is echt een makkie en heb je binnen een middag door.
uitleg als je met links voor vaart:
- vaar op goede snelheid halve wind en zoek een klein golfje op (maakt het wat makkelijker om hoogte te krijgen) - zet je kite op 11 uur - houdt je handen tegen je depowerkoord aan (zo voorkom je een backloop-kiteloop) - raak het golfje en kant maximaal aan, je zult nu uit het water poppen en kijk tegelijkertijd over je linkerschouder richting de plaats waar je wilt landen. - verander niets aan de positie van je kite, je maakt deze move puur uit de pop/snelheid van je board - hou je lichaam klein, je draait dan sneller. - als je rond bent en het water weer ziet strek je iets je benen om de rotatie te vertragen/stoppen, anders ga je meteen voor de 720! - happy landing...
Als je dit door hebt kun je op het moment van afzetten je kite naar 12 of over 12 heen sturen voor extra lift.
|
|
|
Sjemmel

|
Gewoon springen en draaien, bedenk van te voren goed welke beweging je kite moet maken. Timing is het belangrijkst... door je benen in te trekken gaat het gecontroleerder is mijn ervaring, wel uitstrekken voor de landing natuurlijk. Succes
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
|
bedankt voor de tips ga het proberen als ik weer het water op ga
|
|
|
jaapd

|
Maar voor die 360 kan je nog dingen doen als -van en naar toeside, met of zonder transitie -boardgrab -deadman
|
|
|
Fré

|
Je zet je kiteje mooi op een uur of 11 (of 1) en je stuurt 'm terug zoals een normale jump. Op't moment dat je voelt dat je de lucht ingaat, kijk je gewoon over je voorste schouder en trek je je board van 't water (voorste voet eerst)... Evt kan je met de rest van je lijf de rotatie nog meer accentueren door je benen in te trekken, kwestie van gemakkelijker rond te geraken. Tijdens je rotatie moet je de kite al beginnen terugsturen!
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Maar voor die 360 kan je nog dingen doen als -van en naar toeside, met of zonder transitie -boardgrab -deadman
Mee eens, deze basis helpt met de volgende truuks zoals een backloop e.d. Bijvoorbeeld het toeside landen van een sprong, transition of backloop is dan een eitje. Kijk eens op de volgende site: http://www.kitefilm.com/eng/weeklytrick.aspHier kun je veel filmpjes met uitleg van Mark Shinn vinden van de meest voorkomende tricks
|
|
|
kitestertje

|
ik heb pas ook voor het eerst m'n 360 geland, gewoon springen en dan een rondje draaien, niet twijfelen over wat je doet.. En tijdens het draaien je kite weer terugsturen want als je dat niet doet dan maak je een 720 met je kite half in een loop.. Tenminste dat gebeurd mij dan 
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Kun je perfect terugvinden op bovenstaande website. Truuk heeft zoals hier al eerder gezegd een backloop.
|
|
|
R.B.

|
Wat mij vooral hielp om de 360 of backrol te doen was om deze trick juist te doen wanneer ik de naar recht toe vaar. Dit vond ik ook best bizar omdat ik toen nog alleen sprongen maakte met me linker been voor, maar op de een of andere reden lukte me deze tricks alleen met me rechterbeen voor. Wat ook wel handig is als wat jij dus zegt je met je linkerbeen voor vaart dan moet je voordat je je sprong inzet je vingers van je linkerhand bij het depowerkoord zetten en met je rechter hand je bar naar je toe trekken zodat je lift krijgt, eenmaal in de lucht je rechterhand los laten ander trek je je kite een een loop.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
|
|
|
~Kas

|
en ik vind het veel makkelijker om bij 360's en 720's je achterste hand los te laten.
Lex op kas's acount (tong_kitesmiley)
|
|
|
robin..

|
en ik vind het veel makkelijker om bij 360's en 720's je achterste hand los te laten.
Lex op kas's acount (tong_kitesmiley)
jep en dan je voorstehand tegen je depowerlijn aan zodat je kite langzaam terug stuurt
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
|
oke als er zaterdag of zondag wind staat ben ik op horst oefene  bedankt voor de tips
|
|
|