Kaapstad! Wie heeft ervaring???

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Augustus 03, 2007, 00:47:27
edit2Rapporteer  
heej allemaal,

Ik wil in november graag voor 3 of 4 weken naar kaapstad gaan. Natuurlijk wil ik daar gaan kiten maar ook van de omgeving genieten.
- Wie is hier al een keer geweest?
- Hoe is het kitesurfen daar? en zijn er veel locals?
- Wat zijn de prijzen daarzo? en dan met name de overnachtingen en het autoverhuur?
- Wat is aan te raden om daar te gaan bekijken?

Ik heb al wel veel op internet gezocht en in reisgidsen maar daar vind je zoveel! vandaar dat ik jullie ervaring vraag ThumpsUp

hoop dat er mensen met ervaring zijn YeSS

Alvast bedankt allemaal Joepie
Gr. Floris ThumpsUp
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #1 Augustus 03, 2007, 01:54:12
edit2Rapporteer  
ja is heel mooi daar alle bomen zijn verbrand, is daar nu best wel grote  bosbrand bezig (cry_kitesmiley)
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2 Augustus 03, 2007, 15:52:13
edit2Rapporteer  
niemand ervaring?? ThumpDown
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Augustus 03, 2007, 16:39:40
edit2Rapporteer  
http://www.hanglos.nl/asp/new/news.asp?newsid={5A6AAA9D-125A-48E5-82A7-7CFD08FAE08B}


Na Valentijnsdag in London, land ik op 15 februari in Johannesburg, gekkenhuis. Overal kleine en grote negertjes die aan al mijn bagage trekken en me in Zulu-taal alles proberen wijs te maken. Ik waan me weer in Marokko.

chillen met negertjes in Kwazulu Natal


 


 

 

Backpacken met twee kites, een kiteboard, twee t-shirts en mijn tandenborstel was nog niet voldoende en na twee dagen rondslenteren in 3 surffabrieken in Durban word een 6.4 Baron golfsurfboardje aan de collectie toegevoegd.


 

 Surfcheck The Bluff / Durban

 

 

De trip gaat door...Een cycloon voor de kust van Mozambique drijft een enorme swell in zuidelijke richting langs de kust van Zuidafrika met 3meter + dagen in Durban. Ik besluit de dag na mijn verjaardag op 28 februari met een enorme kater door te reizen naar East London, op zoek naar meer...



 

Nahoon Reef word met Hawaii vergeleken en breekt 5 dagen full on! Enorme lips en na een snelle takeoff een lange, snelle rechtse golf. Waanzin!

 

Weer laat de wind op zich wachten en het lijkt er dat ik, op drie sessies na in Durban, mijn kitesurfsetje voor nix heb meegenomen. Backpacken met 30 kg aan boards en bagage is hardcore!

 

Rond East London check ik twee wildparken en spot leeuwen, giraffes, tijgers, cheeta’s en dikke croqs!

 



Ik passeer prt Alfred, een riviermond surfspot en prt Elisabeth, twee van de belangrijke kitespots aan de oostkust, maar nog steeds is er geen wind en ik surf me helemaal suf, want de golven blijven maar binnenkomen! Mijn cutbacks gaan steeds bruter en verticaler tegen de lip en ik scoor mijn eerste drie tubes.

 

Langs Jeffrey’s bay, Zuidafrika’s bekendste surfspot, waar ik cheape kleren in de Billabong factory outlet scoor, ontmoet ik Nederlandse vrienden uit Amsterdam en trippen we voor een lang weekend in de omgeving van Victoria’s bay.

 

 

Na een week thrilling action op een Garden Route tour met een te gekke kooiduik met een 7 meter witte haai, mijn eerste bungyjump, abseilen, quadbiken en teveel bier (7 rand=70 cnt per bierie!) vertrek naar Kaapstad waar ik in een studentenwijk in een vet huis woon voor de laatste twee weken Zuidafrika.


 

Vette kitesessies op Muizenberg in zwembroek en ijskoude sessie op Big Bay, Scarborough en Noordhoek in wetsuit. De X-treme proto voor 2007 word hard getest en mijn Advance gear blijkt hardcore genoeg te zijn na tig wasbeurten in stevige Atlantische golven.

 

 

1 April vlieg ik door naar Sydney, waar mijn Australie-trip van 1,5 maand begint.

 

Hier ontmoet ik Rob, de admin van www.kitesurfing.com.au en fanatiek kiteboarder. Hij showt me zijn homespot de volgende dag met een toenemende zuidoostenwind.

 

 

 niet al teveel ruimte:P..



 

Paasweekend was een te gekke trip gepland, met zo'n 20 sydney-kiters naar Hawks Nest, een spot drie uur noordelijk van Sydney. Weekend kamperen, beulen en mooi feesten.



Jooow, Hawks Nest camping



strapless





4x4 trip naar een secret spot



jeah, chicks rule!



rum, bier en wijn..Oz op zn best

En na een laatste sessie op een spiegelgladde lagune met dolfijnen en pelikanen is het weekend alweer voorbij..



Vandaag vertrek ik met Jana langs de oostkust naar Melbourne. Later meer..



 

Deze trip word mede mogelijk gemaakt door Advance Kites NL, Extreme-boards en Kuuz.net

 


 




 ff lekker beulen op de kleine lagune. onehanded railey
 


 


 


 


 

 





Baron aan het werk




 
   
kiteboardertje      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(07:30) 
vet verslag
   
flAsHboARdER      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(08:23) 
leuk
   
Freij      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(09:22) 
 have fun there Thijs aka Kuuz Kiter
   
EstherTM      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(10:07) 
Been there, done that! Geweldig en je gaat nog naar beste kitebestemming op aarde! Tenminste, als het de westkust van Australie wordt dan Smiley Ik heb nog steeds heimwee naar de golven van OZ en ZA, helemaal met deze foto's!

 

Have fun!

   
Advance      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(12:16) 
Hey Thijs top verslagje man , have fun there
   
Tijn      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(14:54) 
Top thijzzo! En nou maar beulen he!
   
Annie      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(16:09) 
Vet Thijs!! Mooie fotos ook! Veel plezier bij het verdere vervolg van je reis!
   
BramB      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(16:41) 
netjes gast ziet er lekker uit daar.

veel plezier met die chick als vast.


   
bekloop      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(18:11) 
wahah thijs heeft toch ook ene leven! tering

wat n leven echt! hehe beetje kiten , surfen , chillen.. ideaaaal!

veel plezier nog thijs:)

kusjes uut grolle!

   
djavin      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(19:07) 
lekker verslaggie hoor
   
Tinoos      geplaatst op Woensdag 11 April, 2007(23:50) 
Hi Thijsos...... Mooi chill verhaal man! Hopi Bon voor jou!

 

Nog even: Thijs heeft zijn trip (tickets) gewonnen door eerste te worden in de Soap Expedition Paradise.... THijs en ik hebben daaar mooi mogen beulenmet kokosnoten in een zwembad....

 

He Pik, ik hou je in de gaten en spreek je snel op MSN ;-)_
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Augustus 03, 2007, 16:40:52
edit2Rapporteer  
http://www.hanglos.nl/asp/new/news.asp?newsid={A565B717-5385-4BC0-BCAE-F14E97AF5FFB}


Kitesurfschool 't Coraaltje naar Kaapstad (Zuid Afrika)
 
 
   
Kitesurftrip 2006 / 2007 Zuidafrika 
Spots
Langebaan: ( cursus spot)
Deze plek die volgens de statistieken van een buitengewone wind geniet, ligt op anderhalf uur rijden van Kaapstad via de Westkust naar het noorden en maakt deel uit van het West Coast National Park natuurreservaat.
De wind waait er het hele jaar door, maar van september tot april bijzonder regelmatig, meestal uit zuidoostelijke richting (95% van de windrijke dagen).
Door deze stevige wind ontstaat er een relatief vlakke zee met uitstekende condities voor slalom en snelheid. De plek is trouwens perfect geschikt om te leren en om allerlei manoeuvres te oefenen.
5% van de windrijke dagen zijn toe te schrijven aan de noordwestenwind die net als de golven trouwens voor het merendeel van de surfers vrij toegankelijk is.
De Noordwestenwind steekt slechts tussen tien en twaalf uur op om in de late namiddag zijn maximale sterkte te beereiken. De spot van Langebaan is gevormd door een enorme lagune van 25 km lang over een breedte van 2 km, waardoor elk risico van afdrijven naar de zee is uitgesloten.
Een geweldige zandbank heeft zich in de lagune gevormd waardoor men 500 meter van het strand nog kan staan (het water komt tot aan je middel).
De uitgestrektheid zorgt ervoor dat de plek nooit overvol is. Alles bij elkaar, een prachtige surfstek.

Sunset Beach: Eén van de bekendste spots van Zuid-Afrika.
Hier kom je veel 'bekende' windsurfers en Kitesurfers tegen. Een ideale plek om goed te trainen. Zandbodem.
Er kan een hoge tot zeer hoge shorebreak staan.
De wind komt meestal licht aanlandig van links. Uitzicht op de Tafelberg.

Table View: Goede spot voor Kitesurfen. Ook hier kan een hoge shorebreak staan. De spot ligt in het verlengde van Sunset Beach. Zandbodem.

loubergstrand: Bij uitstek een spot met golven! Ligging op één van de beroemdste stranden van Kaapstad.
De deining (golven van 2 à 4 meter) heeft de regelmaat van de klok en komt met goede tussenpauzen. Veilige zandbodem.
De wind komt meestal vroeg in de namiddag.

Melkbos: Super spot. Golven, shorebreak, enige ervaring is wel vereist.
Zandbodem en een zandrif waardoor er mooie golven ontstaan.
Ligt ten noorden van Bloubergstrand, ongeveer een kwartiertje met de auto.

IJzerfontijn: Deze spot heeft altijd iets meer wind dan de andere spots.
Meestal wind van links. Zandbodem. De spot komt na Melkbos verder naar het noorden langs de West Coast.

Doelgroep: iedereen die wil leren kitesurfen of lekker mee wil om Zuid Afrika checken

Vertrekdatum : begin januari 2007
(de vertrekdatum volgt)
Duur: naar eigen keuze (in de maand
januari zal er les gegeven worden.)
Prijs : +/- €1750,00
(afhankelijk van ticketprijs)
Inclusief :Ticket, verblijf, vervoer naar de spots, 5 kitesurflessen + materiaal

Prijzen onder voorbehoud

Tickets moeten zelf geregeld worden, de rest wordt geregeld.
Wij staan klaar op het vliegveld in Kaapstad. (de datum zal spoedig worden vastgelegt)
 
Info over de trip :  ijmuiden@vliegers.com
   


   
FeRNandeZ      geplaatst op Woensdag 07 Juni, 2006(17:51) 
Ik zit in July  in zuid Afrika (o.a. Kaapstad) voor mijn werk, weet iemand hoe het daar is in de winter?

 

   
Spelt      geplaatst op Woensdag 07 Juni, 2006(18:48) 
Refrase dat gedeelte over IJzerfontein maar even.... Altijd stukken minder wind dan de andere spots en voor kiters niet snel geschikt wegens de zeer vlagerige wind.
   
harry Vogelezang      geplaatst op Donderdag 08 Juni, 2006(10:19) 
Hi , Even tussen door....foto boven is geen Langebaan helaas, waas maar waar! Sunset Beach , wind komt aflandig van link en hier wil jij echt niet gaan kiten tussen 200 windsurfers he he Ijzerfontijn , de wind is minder dan alle spot bij elkaar! Melkbos, wind is niet lekker en in de middig zijn er meer dan 200 windsurfers ook lekker he he Louberstrand? Big bay , super mooi spot en de wind is in de ochtend voor de kiters de beste maar helaas is volgende jaar niet mogelijk om gebruik van te maken +- omdat alles plat lig!!! dus is afwachten maar komt goed hoop ik. Ik wens jullie een goede reis naar Z-Afrika ! Ciao Harry www.kitesurfschool.co.za Ps: sorry maar moest er uit!
   
Tukker      geplaatst op Vrijdag 09 Juni, 2006(07:48) 
Top Harry, dat is de juiste info! "Sunset iets aanlandig", "IJzerfontijn de meeste wind".....waar halen ze bij Kitesurfschool het COraaltje, die onzin vandaan?
veranderd door: Tukker - Woensdag 14 Juni, 2006(07:26)  [1.62%]
   
repsaj      geplaatst op Vrijdag 09 Juni, 2006(08:19) 
Waar staat dat de bovenste foto langebaan is dan harry, is toch gewoon Z-Afrika! de rest van je info is zeer nuttig thanks daarvoor, alleen komen de beginners toch niet verder dan langebaan, dus is dat alleen voor de gevorderde kiters interessant. Bovendien staat Z-Afrika bekend om de goede spots en wind, anders zou jij er niet elk jaar zitten...dus gaat het Coraaltje het daar helemaal top hebben.

   
harry Vogelezang      geplaatst op Vrijdag 09 Juni, 2006(10:24) 
Hi, Z-Afrika is ook voor de beginner een top plek ! en verder dan langebaan juist wordt allen vlak water he he Wat dacht aan Muizenberg en Strand top bij z/zw/w(/n)/wind, vlak en warm water 90minuten van de stad!( wel wat grote vissen zwemmen rond he he... ). Z-Afrika is top maar ga met iemaand die de weg weet echt de weg weet. Ciao Harry www.kitesurfschool.nl www.kitesurfschool.co.za
   
litewave      geplaatst op Vrijdag 09 Juni, 2006(10:59) 
Allemaal een beetje vaag, wat zijn nu de concrete spots die windzeker zijn in July (zonder die grote vissen)
   
Willem77      geplaatst op Vrijdag 09 Juni, 2006(11:08) 
Ik denk dat we er wel uitkomen, tenks harry

 

En Tukker

   
Mike_Witte      geplaatst op Vrijdag 09 Juni, 2006(11:26) 
Nou,

 

blijkbaar als jullie verkeerde, of deels onjuiste informatie plaatsen dan klinkt dat niet als of jullie er wel uit komen... En die foto is erg misleidend erboven, aangezien hij wel overeenkomt met de woordelijke beschrijving van de langebaan voor de mensen die er nog nooit geweest zijn (oa. ik dus). Daarom nam ik aan dat het idd een foto van die spot was.

 

En de opmerking: "Waar staat dat de bovenste foto langebaan is dan harry, is toch gewoon Z-Afrika!" vind ik wat loos aangezien Willem77 dan net zo goed een plaatje van een olifant had kunnen plaatsen, omdat dat toevallig ook afrika is, haha

 

Maar ... ik neem aan jullie komen er wel uit


veranderd door: Mike_Witte - Maandag 12 Juni, 2006(11:09)  [9.65%]
   
Jurrien      geplaatst op Vrijdag 09 Juni, 2006(12:42) 
Het is duidelijk weer eens wind stil, wat een stelletje mierenneukers zijn jullie zeg.....
   
harry Vogelezang      geplaatst op Vrijdag 09 Juni, 2006(21:03) 
Nu voor de laaste ! Mike ik ga er van uit dat Wlillem77 geen misleidende reclame wil doen allen jammar dat de gegevens niet kloppen meer niet! Niet vergeten het Coraaltje is OK niks mis mee. Ciao Harry www.kitesurfschool.nl
   
Willem77      geplaatst op Zaterdag 10 Juni, 2006(17:32) 
het komt allemaal goed jongens....pfff

have some fun!!

   
louisz      geplaatst op Zaterdag 10 Juni, 2006(21:18) 
Zal zeker TOP georganiseerd worden!
   
kiteboardertje      geplaatst op Zondag 11 Juni, 2006(20:50) 
harry ik heb effe een vraagje,

waarom zou het plat zijn in big bay of wat bedoel je daarmee?

 

   
Tukker      geplaatst op Maandag 12 Juni, 2006(07:24) 
@Wilhelm-> Zo, daar kom je mooi weg.......

   
repsaj      geplaatst op Maandag 12 Juni, 2006(08:37) 
olifanten en kiten
   
Willem77      geplaatst op Maandag 12 Juni, 2006(10:25) 
quote: Tukker - Monday 12 June, 2006(07:24)
@Wilhelm-> Zo, daar kom je mooi weg.......

eh.... nog steeds windstil in de achterhoek?
   
Tukker      geplaatst op Maandag 12 Juni, 2006(12:42) 
Ja, net als de rest van Holland
   
CARVED      geplaatst op Maandag 12 Juni, 2006(12:53) 
Coraal gaat gewoon naar Zuid-Afrika in begin van 2007 dat is toch duidelijk? Super idee trouwens ! Respect jongens
   
Tukker      geplaatst op Maandag 12 Juni, 2006(14:15) 
Daar in SA ga je helamaal uit je dak.....Holland heeft dan snert weer, druilerig en onder de 5 graden is het niet echt fijn kitesurfen.

December en januari zijn echt knalmaanden v.w.b. de wind....vergeet niet je 6 en/of 8 meter mee te nemen!

   
CARVED      geplaatst op Maandag 12 Juni, 2006(14:21) 
En februari .. Tukker? Wink
   
Jurrien      geplaatst op Maandag 12 Juni, 2006(14:27) 
In februari is het gewoon windstil steve...
   
Tukker      geplaatst op Dinsdag 13 Juni, 2006(07:39) 
Februari en maart zijn nog steeds erg goed, zelluf vind ik dikke wind lekker.Harry kan je wel vertellen welke maanden ongeveer welke wind hebben.
   
walle      geplaatst op Dinsdag 13 Juni, 2006(08:02) 
@Tukker: Het Oraaltje -> LOOOL     
   
twannie      geplaatst op Dinsdag 13 Juni, 2006(13:16) 
RESPECT kent men niet meer.....
   
Nick      geplaatst op Dinsdag 13 Juni, 2006(14:55) 
Top initiatief Coraaltje! Ga dit jaar zekers die kant op!
   
litewave      geplaatst op Dinsdag 13 Juni, 2006(22:27) 
Probeer je iets leuks te organiseren, trappen ze het de grond in
   
Tukker      geplaatst op Woensdag 14 Juni, 2006(07:29) 
@respectabelen: heb er een C voorgeplaatst......kan iedereen weer rustig slapen
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Augustus 03, 2007, 16:41:47
edit2Rapporteer  

http://www.hanglos.nl/asp/new/news.asp?newsid={44DB8544-E294-434F-B472-26169BA5FB35}

Daan Hartge stuurde ons een movietje toe van afgelopen winter in kaapstad. Dit keer geen pkra geweld maar een Daan en Loek expression session

 



 

7 mv wmv--->

check de movie

   
LitlleTom      geplaatst op Donderdag 04 Mei, 2006(13:57) 
Tiring, die editing, niet normaal meer, HOE GOED! Heeft Daan heeeeeeeeeel goed gedaan echt klasse! verder ook vette actie!
   
Dennisgij      geplaatst op Donderdag 04 Mei, 2006(14:02) 
Nu nog z'n boardje heel houden...  ;-)
   
Yop      geplaatst op Donderdag 04 Mei, 2006(15:43) 
leuk filmpje, met welk programma is ie ge-edit?
   
-DAVE-      geplaatst op Donderdag 04 Mei, 2006(16:46) 
 

 




   
brakke      geplaatst op Donderdag 04 Mei, 2006(16:49) 
laat me raden: iMovie, final cut?!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 Augustus 03, 2007, 16:43:43
edit2Rapporteer  
Hee Floris

Heb je Harry Vogelenzang al gemaild ???

Hoop dat je aan het bovenstaande wat heb ???

Wordt er nog wind verwacht op wijk vanmiddag ???


Gr Richardt

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Augustus 03, 2007, 16:46:46
edit2Rapporteer  
http://www.happysport.nl/happysport/content/show/847


Wind en Kitespots
> Afrika > Zuid Afrika
Surfspots
Sunset Beach: is een populair surfstrand zo'n tien minuten autorijden
vanaf Kaapstad. Vanaf het strand heb je prachtig zicht op de Tafelberg.
De surfomstandigheden op Sunset Beach zijn geschikt voor alle kite- enwindsurfers, omdat er geen rotsen of riffen zijn.
De Zuid-Oost Passaat waait licht aflandig van links over de Tafelbaai.
Het begint het meestal 's morgens om een uur of tien te waaien. In de loop van de dag neemt de wind toe.
Sunset Beach heeft de meeste winduren in de regio Kaapstad, omdat de wind niet altijd doorkomt op de meer noordelijke gelegen surfspots.
Sunset Beach heeft vijf parkeerplaatsen waar de surfers parkeren en het water opgaan.
Rondom deze populaire surfspot is een nieuwe villawijk herrezen, met mogelijkheden om te overnachten. Je vindt er hotels, pensions,
appartementen, studio's en vakantievilla's.
Er is een winkelcentrum met een Woolworth supermarkt, een drankenier,
eetcafe (ontbijten, lunch, diner) en een steakrestaurant.
Geld opnemen kan bij het 'Engen' benzinestation.
Het boeken van Sunset Beach accommodatie kan via ons.
Kitebeach, Table View: Wave spot met een shorebreak, zandstrand, windrichting S, SE, E, SW, W, NW.
Big Bay, Bloubergstrand: Wave spot (perfecte spot voor de beginnende wavers, winddirection: S, SE, SW, W, NW) Op hoge dagen kan je aan de binnenkant van de baai hier perfect je aireals oefenen. Het windsurfgedeelte zit upwind in de baai (small bay) en het kitesurfgedeelte downwind na de rotsen in big bay.

Cape Point: Wave spot, voor de gevorderde surfers, zandstranden en rotsen, de startplek is klein, windrichting is SE, anderhalf uur vanaf Table View.
Strand: kleine golven, in het eerste deel ondiep en geschikt voor beginners windrichting SW, 45 min vanaf Table View.
Langebaan village: Valk water en zonder golven. Goede kans dat je hier wind hebt als het in kaapstad niet waait, richting Zuid. Shark bay is hier de mooiste spot.
Langebaan lagoon (shark bay), Ondiep water, geen golven, waarschijnlijk de beste spot voor beginners. Op deze plek waait het vaak als er geen wind is in Kaapstad of het daar te licht waait. De spot is vor windsurfers en kiters. Bij eb kan het soms voor windsurfers in het begin te ondiep worden. De windrichtingen zijn uit Zuid, Zuidoost en Noordwest. Shark bay ligt vlak aan een nationaal park en de dieren zoals schildpadden en zeldzaam slangen storen zich niet aan de grenzen van het park, het natuurschoon van het park en de lagoon zijn adembenemend. Echt een aanrader!

Downwinder
Je kan echt perfect downwinders maken van sunset beach tot aan bigbay, het is een lengte van ongeveer 7 km. Met de licht aflandige wind kan je dan dus perfect golfrijden zonder dat je je zorgen hoeft te maken over je hoogte!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Augustus 03, 2007, 16:47:25
edit2Rapporteer  


Algemeen
> Afrika > Zuid Afrika
Algemeen:
Zuid Afrika is in de wintermaanden een paradijs voor wind- en kitesurfers
Er zijn niet zo heel veel windzekere spots in de winter, maar Cape Town is de plek waar je zeker bent van wind en een grote variëteit aan spots, van mooie wavespots tot vlakwater. Als je snel bij de kitespots wil zijn, zijn Tableview of Langebaan de plaves to be, Tableview is klein, maar groeit snel en ligt 20 km van Kaapstad af. Het heft voldoende lekkere restaurants, enige kiteshops en kleine winkelcentra.

De afstanden langs de verschillende baaien zijn wel lang. Van Kaapstad naar Langebaan is bijvoorbeeld 1 uur en 40 minuten ongeveer met de auto. Het ligt dus niet om de hoek. 

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Augustus 03, 2007, 16:52:26
edit2Rapporteer  
http://www.kaapstadmagazine.nl/u-vroeg-ons/de-westkaap/Kitesurfen~c51



Kitesurfen
Kaapstadmagazine.nl kent Kaapstad als geen ander. Maandelijks beantwoorden we een aantal vragen die binnenkomen of waar die je een breder inzicht geven in Kaapstad en Zuid-Afrika. Welkomstpakket
Waarom een KaapstadMagazine.nl welkomstpakket?
  Wat houdt transport van de... 
Uit welke CD's kan ik kiezen? 
Waaruit bestaat het...   
 MEER   
 
 Een Auto Huren?
Wat zijn de populairste huurauto's in Zuid-Afrika?
  Waaraan moet ik denken alvorens een... 
Autorijden in Zuid-Afrika tijdens uw... 
Waarom huren mensen hun auto via... 
Algemene informatie aangaande...   
 MEER   
 
 Scuba duiken Kaapstad
Kan ik in Zuid-Afrika, bijvoorbeeld in Kaapstad, mijn PADI halen?
  Wat kost een PADI Open Water... 
Kan je écht met zeehonden duiken in... 
Je kan toch goed wrakduiken in Kaapstad? 
Wat is er bijzonder aan duiken in...   
 MEER   
 
 

Waar chillen alle kitesurfers in Kaapstad?
Pakalolo Bar en Blue Peter in Blouberg zijn allebei een bekende sun-downer spot.

Doodles is een fijne plek om wat te drinken en Primi Piatti is een trendy Italiaans restaurant met de beste pizza's en pasta's.

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).



Wanneer heb je het beste kitesurf seizoen in Zuid-Afrika?
Het seizoen in Zuid Afrika start midden oktober en eindigt rond februari en maart.

Rond deze tijd van het jaar komen er heel veel kitesurfers naar Zuid Afrika en Kaapstad.

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).







Waar kan ik leren Kitesurfen?
Het seizoen in Zuid Afrika start midden oktober en eindigt rond februari en maart.

Rond deze tijd van het jaar komen er heel veel kitesurfers naar Zuid Afrika en Kaapstad.

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).







Waar kan ik kitesurf materiaal huren in Kaapstad?
Er zijn verschillende plekken waar je materiaal kan huren. Wij raden Cabrinha Kiting in Blouwberg aan.

 

 

Hun materiaal wordt goed verzorgd en onderhouden. Het is mogelijk om een complete kitesurf uitrusting te huren maar als je alleen een kite wilt huren is dit ook geen probleem.

 

 

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).
 

 





Heb je ervaring nodig van bijvoorbeeld surfen of snowboarden om te...
Nee, helemaal niet! De meeste mensen die met Kitesurfen beginnen hebben hier geen ervaring mee. Het kan eventueel wel 1 of 2 lessen schelen wanneer je hier wel ervaring mee hebt.

 

 

Leren Kitesurfen is niet zo heel moeilijk, gemiddeld ben je 6 lessen van 2 uur.

 

 

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).
 





Hoe duur zijn Kitesurf lessen?
Kitesurflessen bij Cabrinha Kiting kosten R550 per dag. Dit is inclusief wetsuit en harnas.

Wanneer je je eigen harnas en wetsuit hebt kost een les R450.

Dit zijn standaardprijzen voor kitesurfscholen in en rond Kaapstad.

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).




Hoeveel kitesurf lessen heb ik nodig voordat ik zelfstandig kan...
Gemiddeld heb je 6 Kitesurflessen nodig die 2 uur duren.

 

Leren te kitesurfen is niet moeilijk, maar gewoon een kwestie van oefenen. Sommige mensen hebben meer of minder lessen nodig om alleen te kunnen kitesurfen.

 

 

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).

 

 





Hoeveel mensen krijgen tegelijkertijd les?
Cabrinha Kiting geeft les aan maximaal 2 personen per les.

 

 

Veel scholen begeleiden groepjes van 4 personen maar het lesgeven aan kleine groepen is efficiënter, veiliger en persoonlijker.

 

 

Dit is een van de redenen dat we je Cabrinha aanraden.

 

 

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).
 





Wat moet ik meenemen als ik Kitesurf lessen wil volgen?
Zonnebrand, je zonnebril en eventueel een petje naast je zwemspullen is voldoende.

 

De kitesurfschool regelt al het materiaal, dus lekker makkelijk.


 

 

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).
 

 





Hoe duur is het Kitesurf materiaal in Zuid Afrika?
Voor een complete kitesurf kit betaal je ongeveer R15.000.

Wetsuits zijn rond de R1.800 en een harnas kost ongeveer R859.

Uiteindelijk scheelt het wel iets maar over het algemeen zijn de prijzen nagenoeg gelijk aan die van Nederland.

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).




Wat zijn de beste Kitesurf locaties in Kaapstad?
Kaapstad is de beste Kitesurf plek in Zuid Afrika. Het zuidelijke schiereiland is over het algemeen de beste spot voor ervaren kitesurfers. Voor de beginner en gemiddelde kitesurfers zijn de noordelijke stranden zoals Blouberg en Sunset Beach het meest geschikt.

Sunset Beach is een top locatie op dagen dat er weinig wind is.

Dolphin Beach ook wel Kitebeach genoemd, is erg populair en er is altijd actie te vinden op dit strand als de wind er is.

Het ‘Strand' strand is het beste plekje als je wat meer naar het zuiden wil aan de False Bay kant.

De rivier monding naast Wang Thai restaurant is het beste westelijke plekje om te Kitesurfen.

Hakgat in Platboom en Scarborough zijn populair vanwege de golven.

Een andere plek die populair is vanwege de golven is Misty Cliffs,echter alleen voor ervaren kitesurfers.

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).





Wat zijn populaire plekken buiten Kaapstad in Zuid Afrika?
Andere geweldige locaties in Zuid Afrika zijn: The Country Club Beach in Durban, Sardinia Bay en Millers in Port Elizabeth.

In Mozambique vindt je Ponto d' Ouro en dit is ook een erg populaire plek voor zowel kitesurfers als gewone surfers en duikers.

Ondanks het feit dat dit geweldige plekken zijn om te Kitesurfen biedt Kaapstad je wel meer mogelijkheden, zoals de uitstekende restaurants en het goede nachtleven bijvoorbeeld.

Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking met Cabrinha Kiting (+27 21 5567910 ).
 




 Stage Zuid Afrika
Hoe vind ik een stage in Zuid Afrika, bijvoorbeeld in Kaapstad?
  Heb ik vaccinaties nodig voor een... 
Extra tips voor een stage in Kaapstad 
Kan / Moet ik een stage... 
Verblijfsvergunning voor stage korter...   
 MEER   
 
 
 
 


Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Augustus 03, 2007, 16:53:36
edit2Rapporteer  

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=t&ie=UTF-8&rls=DVXE,DVXE:2005-43,DVXE:en&q=kaapstad+kiten



Het Internet  Resultaten 1 - 10 van circa 11.200 voor kaapstad kiten (0,10 seconden) 
 
       Gesponsorde Koppelingen
 
Kitesurfen
boek je kitesurfvakantie bij
(kite)surfers!
www.opvakantie.nl
 
 
Uw bericht hier?
 
(kite) surfen nabij kaapstad? strand-appartement v.a. 15 euro p, d(kite) surfen nabij kaapstad? strand-appartement va 15 euro p, d - Watersport - Boten; Verhuur - Vakanties 2-kamer appartement op 100 meter van de Tafelbaai ...
www.aanbodpagina.nl/238838_kite_surfen_nabij_kaapstad_strand_appartement_v_a_20_euro_p_d.asp - 14k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Miracle DesignKAAPSTAD - ‘Eindelijk is mijn droom uitgekomen! Vier maanden achter elkaar elke dag kiten op de beste kitesurf- en windsurfplek ter wereld. ...
www.miracledesign.nl/redir.asp?targetID=154 - 17k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

KPWT - Kaapstad - Kitesurf.nlKitesurf.nl is een online kite community, hier vind je alle info over kitesurfen in Nederland. Over veiligheid, scholen, evenementen, reizen, vakanties, ...
www.kitesurf.nl/events/100.html - 18k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Kaapstad Zuid-Afrika : Kitesurfen en Kitesurflocaties in Kaapstad ...Lees meer over de beste plekken om te kitesurfen in Kaapstad in Zuid-Afrika en over Kitesurflessen in Kaapstad . Kitesurf vragen beantwoord in samenwerking ...
www.kaapstadmagazine.nl/u-vroeg-ons/de-westkaap/Kitesurfen~c51 - 141k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Kaapstad Zuid-Afrika : Extreme Fun :Kaapstad de beste plek voor Kitesurflessen in Zuid-Afrika. Kitesurfen in Kaapstad is enorm populair geworden omdat het 1 van de beste plekken ter wereld is. ...
www.kaapstadmagazine.nl/todo-overdag/de-westkaap/Extreme-Fun~c19 - 151k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.kaapstadmagazine.nl ]

Surf Kite Snow Fashion Wind Windsurf Snowboard Mode Funsport ...Het kiten gaat lekker en langzamerhand leer ik weer nieuwe variaties van handlepasses bij. Toch blijft kaapstad een moeilijke plek om nieuwe dingen bij te ...
www.funsportmakkum.nl/ - 33k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Kaapstad.nl; Kaapstad en Zuid-Afrika ::sevens::Kaapstad was altijd al een van de beste windsurf-locaties in de wereld, maar sinds de toegenomen populariteit van kitesurfen wereldwijd, is het nu ook een ...
www.kaapstad.nl/sevens/Dingen_om_te_doen_in_kaapstad/Dingen_om_te_doen_in_kaapstad_kite_surfen.asp - 52k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Kitesurf informatie, nieuws, forum, foto's, kalender, 2e hands en ..."Momenteel zit ik in Kaapstad (Zuid-Afrika). Ik ben hier vorige week aangekomen, maar ik heb al elke dag vet kunnen kiten hier. ...
www.kitehigh.nl/i-kristin_boese.php - 16k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

W.V.Z Kite Club: februari 2007Online international kite magazin · Powerflex Kite Repair ... was :" Volle maan in kaapstad betekent, huize hoge golven, drie kleuren stront, doodangst, ...
wvzkiteclub.web-log.nl/wvzkiteclub/2007/02/index.html - 31k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Sjaak in KaapstadVrijdag ging ik naar Langebaan om eindelijk te gaan kiten, en Pascale had niks te doen dus die ging mee. Langebaan is een dorp ongeveer 120km boven Kaapstad ...
jvanoorschot.web-log.nl/ - 41k - In cache - Gelijkwaardige pagina's



Resultaatpagina:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende


florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #11 Augustus 03, 2007, 17:04:33
edit2Rapporteer  
nog steeds vakantie richard:D? dank je wel hoor! is een hoop lezen hahaha maar ik ga wel ff zoeken... heb ik straks weer wat tijdens me werk te doen:D
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 Augustus 03, 2007, 17:13:14
edit2Rapporteer  
Vacantie is over  ThumpDown ThumpDown  Mot het hele weekend .snachts werken  ThumpDown ThumpDown

Geen wind op wijk nu ???
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #13 Augustus 07, 2007, 04:41:53
edit2Rapporteer  
Heb je al geboekt Florisvw ????????????
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #14 Augustus 07, 2007, 04:49:09
edit2Rapporteer  
nee nog niet, ik moet even wachten tot ik weer geld krijg... ik moest deze maand eerst me auto af betalen en ik weet nog niet precies hoelang ik wil gaan!
maar er gaat zeker geboekt worden!!!
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #15 November 11, 2007, 17:37:28
edit2Rapporteer  
Floris dude...ik ben er va 22nov voor een week in Kaapstad!! Al geboekt? ThumpsUp
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #16 November 11, 2007, 17:42:18
edit2Rapporteer  
nee, plannen gewijzigd. ga woensdag naar venezuela isla coche.

veel plezier daar man!!
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #17 November 11, 2007, 18:05:34
edit2Rapporteer  
nee, plannen gewijzigd. ga woensdag naar venezuela isla coche.

veel plezier daar man!!

Ook sick !! Have fun....!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.