2 leashes om moves te leren

Wimt

Berichten: 2498
Maart 01, 2008, 04:45:05
edit2Rapporteer  
1 Leash doe ik gewoon aan de chickenloop, en voor het geval het echt mis gaat; de 2de leash zit aan de 5de lijn. Beide leashes zijn in gestrekte vorm bijna even lang. De leash die aan de chickenloop zit is iets korter natuurlijk, zodat die het eigenlijke werk doet.
Maar, de andere leash (die aan de 5de lijn zit), is in noodsituaties heel makkelijk te pakken.

Niet dat ik morgen aan handle passes begin hoor Wink.
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #1 Maart 01, 2008, 04:46:53
edit2Rapporteer  
je kan ook je leash aan je chickenloop en je 5th doen, als je unhooked vaard en loslaat hangt je kite aan je chickenloop, trek je je saftey dan hangt ie aan de 5th
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Maart 01, 2008, 04:50:03
edit2Rapporteer  
ik dacht dat ik dat ook zei, maar als je erg snel leest, begijp ik dat je mijn text volledig over het hoofd ziet Joepie
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #3 Maart 01, 2008, 04:50:51
edit2Rapporteer  
ja maar dan moet je je eerst nog wel optrekken tot je chickenloop en um dan nog eens trekken.

@ wimt
heb er zelf ook over nagedacht maar ik vind het toch wat onhandig om er 2 hebben hangen dus ik heb um nu maar alleen aan de loop hangen (en dan maar geluk hebben  Cool)
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 Maart 01, 2008, 04:52:03
edit2Rapporteer  
Sorry, ik lees te snel; maar ik begrijp niet helemaal hoe jij dan die bevestigingen maakt.
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #5 Maart 01, 2008, 04:52:27
edit2Rapporteer  
jep dat is een nadeel maar 2 leashes lijkt me wel erg vervelend, ik heb de bar etc leiver zo clean mogelijk! (minder kans op verstrikt raken in leashes enzo en overzichtelijker)

michiel heeft wel een mooi plaatje van new kiteboarding van dat princiepe van 5th en loop leash zeg maar
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #6 Maart 01, 2008, 04:53:33
edit2Rapporteer  
De chickeloopleash zit a.d. rugkant, de andere a.d. haakzijkant. Zit mekaar niet in de weg
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #7 Maart 01, 2008, 04:56:31
edit2Rapporteer  
ik denk dat jordi dit bedoelt

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,29202.0.html

1leash vind ik soms al onhandig 2 word mij te moeilijk
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #8 Maart 01, 2008, 04:57:52
edit2Rapporteer  
jep michiel die bedoel ik! kan ook met een f-one tribal als ik t zo zie, vast met meerdere kites te doen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Maart 01, 2008, 05:09:55
edit2Rapporteer  
jep michiel die bedoel ik! kan ook met een f-one tribal als ik t zo zie, vast met meerdere kites te doen

Kun je mij dan uitleggen hoe, want ik heb de Bandit en volgens mij is de chickenloop identiek aan die van de TrII. Nadat ik dit plaatje van Michiel had gezien ben ik erg geinteresseerd in dit systeem. Heb al zitten denk hoe dit op de CL te monteren zodat bij safety trekken het systeem nog werkt. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de loop achter een ring ofzo blijft haken.

Tevens hoe hou je je leash bovenin de CL, zodat hij niet in de weg zit tijdens het in en uithaken?
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #10 Maart 01, 2008, 05:15:28
edit2Rapporteer  
nou je doet je carabijn haak of heo dat metalen ding ook heet door dat lusje van je life line en door de chickenloop, net als op dit plaatje:

http://www.kiteforum.tv/storage/images/3418efSuicideleash.jpg

ps. ik heb tribal 06
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Maart 01, 2008, 05:20:52
edit2Rapporteer  
Toevallig net ff de movie te checken van Pauline Boussard die voor F-one vaart met de Bandito, en op 2:39 min stop zetten zie ik dat ze een rood lusje door het ringetje waar je "5th" doorheen gaat net boven je CL heeft gedaan. M.a.w. de Leash zit boven de CL vast, en kan dus nooit meer het safety systeem activeren.

http://www.paulineboussard.com

nou je doet je carabijn haak of heo dat metalen ding ook heet door dat lusje van je life line en door de chickenloop, net als op dit plaatje:



ps. ik heb tribal 06


Als ik dit doe dan kan de CL loop vast komen te zitten in de carabijnhaak. Plus de safetylijn is alleen enigzins gespannen als de kite op full-power staat. Hij glijd dan dus naar beneden zodat in en uithaken irritant is. Maar dat de CL loop vast kan komen te zitten is echt ongewenst natuurlijk.  Undecided

Geen flauw idee of de 2006 F-one CL anders was Huh
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #12 Maart 01, 2008, 05:27:52
edit2Rapporteer  
ja die is anders zie ik
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 Maart 01, 2008, 05:28:16
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu al een jaar met 2 leashes: een normale elastische leash met release erin aan mijn chickenloop en een niet elastische aan de 5elijn. Met de niet elastische om de hp-leash gewikkeld heb je hier gewoon geen last van.

Het grootste voordeel hiervan is dat als je je bar mist met een uitgehaakte trick dat de 5th-leash de 5e-lijn zoveel aantrekt dat de kite zoveel power verliest dat je niet meer gesleept wordt. Ook raak je je kite niet meer kwijt als je de safety van je hp-leash moet trekken aangezien deze dan nog aan de 5e-lijn hangt (alles kan nog losgegooid worden  door de safety op de mn warrior trapeze).

Klinkt misschien wat ingewikkeld, maar het is gewoon heerlijk met uitgehaakt oefenen om een groot deel van de kracht kwijt te zijn als je je bar loslaat zonder dat je kite uit de lucht lazert.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #14 Maart 01, 2008, 05:29:43
edit2Rapporteer  
Je neemt dus zo'n worst van Mystic. Door de worst haal je een stuk 4/5 mm dyneema net ff wat langer dan de "uitgerekte" staat van die worst. De leash van de worst hang je aan je chickenloop. Het langere stukkie dynemaa aan je 5 fth. Als je de Mystic moet releashen blijft het zaakje op het dynemaa lijntje aan de 5fth hangen. Zo zou zo'n systeem wel kunnen werken. Ikzelf hou het bij: leash op m'n 5fth en bij unhooked zaken m'n leash op de chickenloop en gewoon zorgen voor voldoende veiligheidsmarge met obstakels / de kant. En anders gewoon m'n leash op de 5 fth houden.
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #15 Maart 01, 2008, 05:32:54
edit2Rapporteer  
als je stoppertje op je chickenloop van je 5th door die worst van mystic past wel...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Maart 01, 2008, 05:33:23
edit2Rapporteer  
@ Evan, dat is op zich een goed idee.  ThumpsUp Het idee van Wimt als je snel zou lezen  loser

Maar het mooie aan het systeem van New is dat je aan een leash genoeg hebt, met dezelfde functionaliteit als jou dubbele leash systeem.

Morgen eens experimenteren en knutselen in de ochtend als het zo hard tekeer gaat. Misschien dan gelijk testen in de middag of zondag!  Cool


@ Idefix, ook een goede optie, ik heb ook zo'n "worst"  ThumpsUp
Maar dan nog kan de carabijnhaak afzakken bij mij, en die wil ik bovenin houden. Ik weet dat mensen dit oplossen met een bureaueleastiek, als ze releasen breekt dat wel. Maar zoek naar een nettere oplossing. Op zich kan deze zeker wel werken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 Maart 01, 2008, 05:34:51
edit2Rapporteer  
Je neemt dus zo'n worst van Mystic. Door de worst haal je een stuk 4/5 mm dyneema net ff wat langer dan de "uitgerekte" staat van die worst. De leash van de worst hang je aan je chickenloop. Het langere stukkie dynemaa aan je 5 fth. Als je de Mystic moet releashen blijft het zaakje op het dynemaa lijntje aan de 5fth hangen. Zo zou zo'n systeem wel kunnen werken. Ikzelf hou het bij: leash op m'n 5fth en bij unhooked zaken m'n leash op de chickenloop en gewoon zorgen voor voldoende veiligheidsmarge met obstakels / de kant. En anders gewoon m'n leash op de 5 fth houden.


Dat heb ik nu dus, alleen is mn stuk dyneema even lang als de ingetrokken leash zodat de 5th aangetrokken als je uitgehaakt je basr loslaat.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Maart 02, 2008, 03:15:30
edit2Rapporteer  
ZO, vandaag even wezen knutselen. Maar helaas biedt de CL van F-one geen mogelijkheid om iets dergelijks te maken zoals New kiteboarding.

De kans is nl. zeer groot dat een ring of karabijnhaak blijft hangen nadat je de QR getrokken hebt. Zal dus een andere CL opmoeten.

Ik ga nu maar voor de optie alleen suiside leash als de omstandigheden het toelaten  Undecided
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #19 Maart 02, 2008, 03:17:21
edit2Rapporteer  
ZO, vandaag even wezen knutselen. Maar helaas biedt de CL van F-one geen mogelijkheid om iets dergelijks te maken zoals New kiteboarding.

De kans is nl. zeer groot dat een ring of karabijnhaak blijft hangen nadat je de QR getrokken hebt. Zal dus een andere CL opmoeten.

Ik ga nu maar voor de optie alleen suiside leash als de omstandigheden het toelaten  Undecided


dit kan wel bij F-one! je moet gewoon aardig grote stalen ring om je CL doen en daar maak je dan je haak aan
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20 Maart 02, 2008, 03:41:00
edit2Rapporteer  
ZO, vandaag even wezen knutselen. Maar helaas biedt de CL van F-one geen mogelijkheid om iets dergelijks te maken zoals New kiteboarding.

De kans is nl. zeer groot dat een ring of karabijnhaak blijft hangen nadat je de QR getrokken hebt. Zal dus een andere CL opmoeten.

Ik ga nu maar voor de optie alleen suiside leash als de omstandigheden het toelaten  Undecided


dit kan wel bij F-one! je moet gewoon aardig grote stalen ring om je CL doen en daar maak je dan je haak aan

Gelukkig had ik nog een hele zwik verschillende maten ringen liggen van vroeger, toen je je eigen bar nog moest bouwen in de begintjid. En idd. een grote ring zou kunnen, maar dan nog blijft het risico aanwezig dat hij toch blijft haken. Ik heb dat hier thuis ook geprobeerd
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #21 Maart 02, 2008, 04:10:07
edit2Rapporteer  
Hmm owke, ik heb er geen problemen mee met mun tribal en volgens mij heeft bandit zelfde CL en QR
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.