rugklachten, heup of zittrapeze ??

Derk

Juli 20, 2008, 09:31:56
edit2Rapporteer  
Helaas beginnen de jaartjes voor mij te tellen en heb ik na het kiten behoorlijk last van het rugje. Ik vaar nu met een heuptrapeze (DaKine nexus) en vraag mij af of een zitrapeze (en zo ja welke) beter voor het rugje is. Wat zijn jullie ervaringen ?
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #1 Juli 20, 2008, 09:55:23
edit2Rapporteer  
Volgens mij verschilt het per rug en per rugklacht. Ook zijn er veel types heup en zit trapezes die per persoon verschillend, wel en niet goed zitten. Heb zelf ook snel last van mn rug maar vindt mn warrior heup echt fantastisch.
zjunnusun

Antwoord #2 Juli 20, 2008, 10:04:20
edit2Rapporteer  
Ik ben van zit naar heup naar zit teruggegaan. Ik kreeg enorme last van mijn onderrug, zeker op choppy water.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Juli 20, 2008, 10:17:09
edit2Rapporteer  
Ik had een zittrapeze en had veel last van mijn onderrug..Nu werkt mijn werk en de dingen die ik tijdens mijn werk moet doen ook niet altijd mee maar heb in een korte tijd 2x spit gehad.
Na mijn kitesessie had ik altijd een vermoeid gevoel in de onderrug. Nu heb ik een heuptrapeze en heb nergens meer last van. De heuptrapeze geeft precies steun op de plaats waar ik het nodig heb. Ook is je houding die je op het board aanneemt meer natuurlijk. Bij zittrapeze heb je eerder de neiging om soms in een poep houding te gaan staan terwijl je met een heuptrapeze juist rechtop gaat staan.. Heb toen ff de warrior van Mystic geprobeerd maar vond ik te stug en hard... Heb nu 1 1/2 jaar de Pat love en heb nergens meer last van... TJa spierpijn in mijn buik maar dat is  ThumpsUp
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,22744.0.html

Dus gewoon ff proberen want zoals Loepie al zei.... er zijn veel verschillende rugklacten en trapezes...

Succes  ThumpsUp
kootsie

Antwoord #4 Juli 20, 2008, 23:22:34
edit2Rapporteer  
ik van heup naar zit. Ook pijnvrij sindsdien
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Juli 21, 2008, 09:38:37
edit2Rapporteer  
Bij mij hielp het enorm om een andere spreaderbar te monteren, waardoor ik mijn trapeze (Mystic darkrider) strakker kon aansnoeren. Nu wordt ik bijna gewurgd door dat ding, maar sindsdien, maar hij kruipt niet  meer omhoog en ook pijnvrij sindsdien!
LEAF

Antwoord #6 Juli 21, 2008, 11:47:33
edit2Rapporteer  
Yep vaar ook met zittrapeze ivm de rug, belangrijk is dat je de trapeze op de juiste plek hebt zitten. Zorg dat hij goed vast zit want zodra een trapeze gaat schuiven kun je ineens enorme last krijgen van de rug. Soms ook pas na het kiten dus gewoon ff serieus de trapeze bevestigen voor je het water op gaat.loser
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.