katrolgekloot

theo rodeo

September 03, 2008, 19:19:32
edit2Rapporteer  
hoi kiters ,effe een vraagje,wat is nu het nadeel van een flysurfer kite ? wil mijn shockwave 9m vervangen en flyboard ook vaak,maar prioriteit blijft het water. Iedereen zegt dat een foil zo goed is maar zie ze niet op het water ! Ben het gekloot met katrollen eerlijk gezegd meer dan zat. En is een C shape echt zo veel gevaarlijker voor een redelijk ervaren kiter ?  alvast bedankt jongens, en meiden
michiel v geel

Antwoord #1 September 03, 2008, 19:31:27
edit2Rapporteer  
ze zijn duurder maar verder zijn het top vliegers
Kitepilami

Antwoord #2 September 03, 2008, 19:36:58
edit2Rapporteer  
Of neem een hybride kite zoals bijvoorbeeld de Tribal. Geen katrolgekloot en wel meer depower dan de traditionele C kites.
Flyingtrunkie

Antwoord #3 September 03, 2008, 19:45:25
edit2Rapporteer  
Theo, ik het altijd gevaren met Flysurfers. Een nadeel die ik kan verzinnen, maar tegelijkertijd kun je het ook een voordeel noemen, is dat je (toom)lijnen rekken en/of krimpen, en dat je je kite hierop moet mixeren, maar als je dat  doorhebt is het een fluitje van een cent. De laatste generatie flysurfers zijn voorzien van erg maatvaste lijnen, zodat je de mixertest minder vaak hoeft te doen Met deze zelfde test kun je je kite ook afstellen naar je eigen smaak: stabieler, meer lift, minder backstall, etc. Ook is de en bardruk eenvoudig aan te passen naar wens. Zeker de Pulse 2  kan een heeel erg lage bardruk krijgen. Eventuele vooroordelen zoals traagheid en slechte herstartbaarheid in water zijn achterhaald. Misschien kun je het een klein nadeel(tje) noemen dat je er goed op moet letten dat er geen lusjes in je toming zitten als je start. Ohja, misschien de prijs is voor sommigen een nadeel, maar als je dat wegstreept tegen duurzaamheid en depowerbereik kun je dat niet meer als nadeel zien.

bytheway: Flysurfers hebben ook katrollen, maareh nooit problemen mee gehad hoor....

p.s. je titel is verwarrend; heeft weinig met je vraag te maken..
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 September 03, 2008, 20:22:52
edit2Rapporteer  
Vroeger was er niets anders dan C-shape en kon men ook leren kiten...

Probeer gewoon eens een vegas,torch of fuel van 2008, zeker als je al een redelijk niveau hebt zal je je afvragen waarom je zolang bij die katrollen bleef schater

Ok, bij de meeste hybride kites is de waterstart echt een eitje, 5de lijn vergt een beetje oefening en 4 lijns c is zwemmen..
Frank77

Antwoord #5 September 03, 2008, 21:16:16
edit2Rapporteer  
Niet helemaal een antwoord op je vraag:

Rebel, waroo, airrush flow, gaastra jekyll etc zijn top kites en geen katrollen (althans niet op de bar). Prima mee te varen.

Ik kan een testdag aanraden (ff zoeken, kijk bv op fone.nl) of zoek een shop...
Of ga naar een tetsdag van flysurfer.nl

Ocean-Limbo

Antwoord #6 September 03, 2008, 23:51:13
edit2Rapporteer  
Ik kan me helemaal aansluiten bij flyingtrunkie: Flysurfers zijn prima kites en de katrollen zijn datb ook. Toch ben ik overstapt op Bandits omdat ik op mijn homespot (Kessenich) en ook op spots waar veel rotzooi (takjes, zeewier, enz.) ligt,  vaak was aan het klooien met de toming.

Misschien dat ik na een jaar tube-ervaring weer terugstap vaan de Psycho IV want de Flysurfers worden als maar beter .... (maar dat geldt natuurlijk ook voor de tubbies).
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #7 September 04, 2008, 00:43:02
edit2Rapporteer  

Op de eerste vraag kon ik niet antwoorden, maar ik wil wel eens zo'n flysurfer proberen, zeker in lichte wind, als de tubes nog in de zon liggen te blinken op het strand!
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 September 04, 2008, 08:59:58
edit2Rapporteer  
hoi kiters ,effe een vraagje,wat is nu het nadeel van een flysurfer kite ? wil mijn shockwave 9m vervangen en flyboard ook vaak,maar prioriteit blijft het water. Iedereen zegt dat een foil zo goed is maar zie ze niet op het water ! Ben het gekloot met katrollen eerlijk gezegd meer dan zat. En is een C shape echt zo veel gevaarlijker voor een redelijk ervaren kiter ?  alvast bedankt jongens, en meiden
Even een vraag, welke katrollen ben je klaar mee? op de bar of op de kite?
De bar kan je eenvoudige ombouwen naar 1:1, de kleiner shockwaves varen dan ineens prima.
tja en katrollen in de bridle daar is het laatste woord niet over gezegd, maar ze leveren wel veel slijtage op, zeker als je wat zwaarder bent. Helaas zitten op zowat alle SLE en BOWs en Delta katrollen... Ook op een paar hele fijne!
Morres

Antwoord #9 September 04, 2008, 11:22:55
edit2Rapporteer  
jekyll heeft geen katrollen, gaastra max en North vegas zijn allebei kites met veeel depower. Airush heeft ook hoog depowerbare kites, maar katrollen weet ik zo ff niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.