Best '09 bar safety's vast gelijmd!!

wouterb

Berichten: 2759
September 26, 2008, 13:12:06
edit2Rapporteer  
Van kiteforum gejat:
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2351644

Een aantal safety's van de 2009 versie zijn door een teveel aan lijm vast gaan zitten. Lijkt me iets om even op te letten bij de eerste vlucht.

Citaat
Hi guys, some important information for early adopters of the new BEST 2009 bar.


Quote:
We think it's best you check your 2009 chicken loop! A small number of 2009 BEST chicken loops have been shipped with a possible non-functioning quick release mechanism. The problem has arisen where part of the internal section of the chicken loop is injected with "thread lock." A small amount of excess in some cases has seeped out after the injection gluing the eject sleeve to the chicken loop. If you were an early adopter of the 2009 BEST bar or chicken loop you can simply test this by activating the release on the chicken loop and seeing if it releases.

If your loop does not release then follow the simple instructions below to rectify it, or alternatively take it back to your BEST dealer to have them fix the problem for you. The solution is quite simple, and even if your loop is not sticking we suggest you check anyway to see if there is any seeping thread lock as this may soften and become gluey in extreme heat conditions.


1. To check the safe function of the QR push up on the external cuff, if the QR opens the bar is functioning correctly.
2. If the QR fails to open, insert a flat edge screwdriver in between the internal and external parts of the Chickenloop cuff and twist it sideways to separate the two parts. Turn the chickenloop over and repeat on the opposite side.
3. Push the cuff to open the QR, if the cuff opens you have successfully fixed the QR, if it fails to open repeat stage 2 using a little more force.
4. As an extra safety measure any excess glue on the internal body of the Chickenloop, as shown below, should be removed by scalping it off with a flat blade.




bijbehorend pdf-je
Check ook het 'probleem-oplos-filmpje' op exrtremekites of kiteforum.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #1 September 26, 2008, 13:13:50
edit2Rapporteer  
Kwaliteit schater
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 September 26, 2008, 13:36:59
edit2Rapporteer  
@brambix, mompelt iets over naish en kevlar stickers Wink

Anywaaaay, niet zo best( ja, ha-ha), vorig jaar toch ook al problemen met QR? naja iig makkelijk opte lossen..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 September 26, 2008, 13:39:54
edit2Rapporteer  
ach beter te veel dan te weinig lijm - en iedereen controleert toch alle onderdelen van een kite voor elke sessie (werking safety, zand in de pulleys, slijtage punten etc.), zodat je hier vanzelf achter komt, toch?

                                                         TOCH?
doyouwaroo

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #4 September 26, 2008, 14:16:06
edit2Rapporteer  
El Rudo vraagje....

Hoe voorkom zand in je pulleys als je op zee surft ? Die dingen liggen nou eenmaal in het zand als je kite op het strand ligt. De wielletjes van de pulleys van mijn waroo zitten volgens mij allemaal vast doordat er wat zand tussen zit. Hier is weinig aan te doen denk ik. Je krijgt het zand er ook niet makkelijk tussenuit. Het zou kunnen dat de wieltjes het toch doen als de kite in de lucht staat want dan komt er meer kracht op. Met hand kan ik ze echter nauwelijks draaien....

Ik heb echter niet veel slijtage aan de lijnen waarover de pullys lopen....
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 September 26, 2008, 15:06:57
edit2Rapporteer  
tip: als de katrol niet draait: het lijntje om het wieletje heen vastknijpen en chassis heen en weer draaien. daarna voet op de ene lijn en andere in de linkerhand, katrol met de rechter hand door de zodanig gespannen lijn heen en weer fietsen.

tip: smeer sexwax op de lijnen of drenk ze even in gesmolten kaarsvet (waxine). hierdoor worden ze wat stroever, kan er geen/minder zand in de lijn komen en in het geheel slijt het veel minder.

tip: koop een Fuel, Torch, Diabolo oid en gaat freestylen!

Slijtage neemt enorm toe naarmate de rider zwaarder is. Ik weg 96 kg en sloop alles, maatjes van me die 70 kg oid wegen hebben veel minder slijtage.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #6 September 26, 2008, 15:38:06
edit2Rapporteer  
Ik spuit ze regelmatig in met "McLube Sailcote". Dit is smering waar geen zand aan blijft plakken. Verder heb ik op de Waroo 2007 kites de frontline pulleys vervangen door Harken pulleys (zijn van staal, sterker en makkelijker te draaien/reinigen)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 September 26, 2008, 16:53:51
edit2Rapporteer  
 ThumpDown  goed dat ze het melden maar........... pppffffff

"erg slordig" is hier een understatement
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #8 September 26, 2008, 20:45:36
edit2Rapporteer  
natuurlijk natuurlijk kan gebeuren,,,,,, maar wel erg slordig,
mooie bar btw
Gerard93

Berichten: 33
Antwoord #9 September 27, 2008, 17:34:41
edit2Rapporteer  
ja kan gebeuren wel erg sloooordigggg mag eiglijk niet gebeuren bij zoon groot bedrijf vind ik
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #10 September 27, 2008, 19:02:50
edit2Rapporteer  
natuurlijk natuurlijk kan gebeuren,,,,,, maar wel erg slordig,
mooie bar btw

oja want je ziet 2 cm van de bar ?????

BEST slordig dit
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.