bandit dos 10 of 12 m2

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #25 Oktober 23, 2008, 18:40:52
edit2Rapporteer  
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je in een lage 30 knopen gaat eindigen.Maar je moet toch zelf ondervinden wat je limiet is.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #26 Oktober 23, 2008, 20:35:03
edit2Rapporteer  
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je in een lage 30 knopen gaat eindigen.Maar je moet toch zelf ondervinden wat je limiet is.
Hoe was dat met de Bandit van vorig jaar??? Wat was zo'n beetje de high end ?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Oktober 23, 2008, 20:43:47
edit2Rapporteer  
Ik heb vorige week randy hereman nog gezien.Hij was met de 7m2 aan het varen in lagoa de Gauipe(cumbuco)Er stond toen rond de 22 knopen,dus volgens mij zit het met de low-end van de 7m2 wel goed.Pauline voer zelfs met een 5.5m2.  Cool De 11m2 bandit vaart gelijkwaardig of zelfs minder dan de 10m2 bandidos bij circa 16 knopen,tenminste dat was mijn ervaring.Ik weeg 83 kg.
Zodoende mijn keuze 7 en 10,alleen jammer dat ik griepig ben en zodoende nog steeds niet mijn eigen kites heb kunnen varen.  ThumpDown

Thanks Laurens, heb al eens contact gehad met Randy over de eerste Bandit. Zijn bevindingen ondanks zijn sponsoring zijn erg betrouwbaar is mijn ervaring. Ik zou graag voor de 10/7 quiver zelf willen gaan, dus ik ben erg content met deze info ThumpsUp

Ik kreeg gisteren nog een mailtje van Randy... Het waait daar onwaarschijnlijk hard en hij heeft nog niet groter gevaren dan een 7m2.... Hij kon mij dus nog weinig info geven over de grotere maten. Wie weet tot hoeveel knopen een 95 kg rider met een 131x40 board de 9m2 DOS zou kunnen varen (dus voordat het echt overleven gaat worden)

Ik heb meerdere malen mijn windmeter ter hand genomen om die ervaring te kunnen onderbouwen. Met mijn 75kg, 6 jaar ervaring en 129x39 kon ik op zee (en die was aardig wild) nog de controle over de 9m2 houden in gemiddeld 30kn. Dat wil zeggen van vlagen zeker minstens 35kn, zelfs harder (dan is het wel oppassen geblazen, logisch ook want je staat met een geprojecteerde 12m2 C te knallen in die wind)
De sprong performance is zelfs dan nog af te roepen, de hoogte en airtime ervoer ik als onwaarschijnlijk YeSS

Ik heb begrepen dat de nieuwe 9m2 nog veel meer hangtime heeft. Misschien wordt een vliegbrevet binnenkort wel verplicht Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.