Beginners advies gevraagd

janfokko
Gast
Juli 05, 2004, 10:45:28
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik wil gaan beginnen met kitesurfen, maar heb eigenlijk nog geen goed idee waar ik op moet letten. Ik kite zelf al wel een paar jaar op het 'droge' met een speedwing, maar wil nu toch echt wel wat meer.

Ik weeg 65kg en ben 1.80 lang.

Kan jullie mij advieseren over de benodigde materialen; harnas, board, kite, touw en wat nog meer ???

bedankt.
~Sjors RE-CO2

Antwoord #1 Juli 05, 2004, 10:54:51
edit2Rapporteer  
denk dat het eerste en enige antwoord is......(ook al heb je vlieger ervaring!) neem een les!

Onder links staan de verschillende scholen

greetz

Sjors
Stengel

Antwoord #2 Juli 05, 2004, 11:14:48
edit2Rapporteer  
Les nemen.........

....... en als je na een serie lessen nog steeds het gevoel hebt dat je de boel niet onder controle hebt:  STOPPEN en lekker gewoon blijven vliegeren

Greets

Stengel
Roel W

Antwoord #3 Juli 05, 2004, 11:24:10
edit2Rapporteer  
ja zeker les nemen,al is het maar een paar uurtjes!

Heb gisteren ook iemand meegenomen die altijd heeft gepowerkite.Kan mss wel goed genoeg vliegeren,maar kwestie van veiligheid, kiterelaunche,ect.ect heb ik hem ook aangeraden om een paar uur les te volgen bij een voldoende gekwalifiseerde school.
janfokko
Gast
Antwoord #4 Juli 05, 2004, 12:13:03
edit2Rapporteer  
denk dat het eerste en enige antwoord is......(ook al heb je vlieger ervaring!) neem een les!

Het is niet het advies wat ik verwachte, maar ik denk dat het wel een verstandig advies is!
Ik ben via de links gaan kijken naar de diverse scholen en de cursussen die ze aanbieden, maar het is niet -altijd- makkelijk om erachter te komen waar de scholen in NL zitten.

Kun je me misschien op weg helpen? Ik woon in Almere en zoek dus een goede school in de buurt.

denniSS fuel
Gast
Antwoord #5 Juli 05, 2004, 13:00:20
edit2Rapporteer  
heb je al op de linkpage hier gezocht daar staan er zat op..... Grin
Jeks one

Antwoord #6 Juli 05, 2004, 13:37:10
edit2Rapporteer  
take off geeft les in harderwijk, en zeker een goede school.
zie kitesurf.nl op het forum geeft iemand z'n bevindingen.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.