LF5

KiteDemon

Juli 04, 2004, 18:48:58
edit2Rapporteer  
Weer een 5de lijnsysteem erbij. Alleen is dit de meest simpele van alle dus ook makkelijker en goedkoper zelf te maken.
Ik moet zeggen hoe minder lijnen hoe beter maar vanaf 16 m2 en groter kan het zeker wel van pas komen. Scheelt je in ieder geval weer een stukje zwemmen.
KiteDemon

Antwoord #1 Juli 04, 2004, 19:04:06
edit2Rapporteer  
Hey pipo,

Check het nieuws hier op kitehigh en open het PDF bestandje.
Het is van F-one en er wordt ook nog eens uitgelegd hoe je het zelf in elkaar knutselt.
Je zou wel gek zijn als je voor een degelijk systeem 199 euri neertelt zoals North ervoor vraagt.
Hans H
Gast
Antwoord #2 Juli 04, 2004, 19:43:47
edit2Rapporteer  
ja ik had het ondertussen al gevonden op www.fone.nl   Smiley

maar hoezo is kan het van pas komen bij 16 en groter en niet bij kleiner??
Japairman

Antwoord #3 Juli 04, 2004, 22:17:00
edit2Rapporteer  
als je kleiner vliegt staat er genoeg wind om je kite op z'n rug te blazen en zo dus weer op te laten.
Kweet niet hoe het bij fone zit maar bij north zorgt die vijfde lijn er ook voor dat de vorm van je kite stabiel blijft en dus beter presteerd.
WIM

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 04, 2004, 22:59:38
edit2Rapporteer  
LF 5 lijkt me enkel nuttig om te waterstarten, daarvoor 1 lijn extra lijkt me wat veel van goede, 4 lijnen is wel genoeg.
Hans H
Gast
Antwoord #5 Juli 04, 2004, 23:31:18
edit2Rapporteer  
als je kleiner vliegt staat er genoeg wind om je kite op z'n rug te blazen en zo dus weer op te laten.
Kweet niet hoe het bij fone zit maar bij north zorgt die vijfde lijn er ook voor dat de vorm van je kite stabiel blijft en dus beter presteerd.

ok logisch  Grin
KiteDemon

Antwoord #6 Juli 05, 2004, 08:41:39
edit2Rapporteer  
...Hmmm....voor op je grote maten is het absoluut handig en het zit niet in de weg. Binnen notime je 16 of 20 weer in de lucht.
Ik ga het eens testen op een X4 16 want het is erg simpel om het zelf in elkaar te knutselen.
WaZuP

Antwoord #7 Juli 05, 2004, 23:52:54
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het norht systeem toch wel erg fijn want je hebt profiel ondersteuning grotere depower en een spinning laesh en van je bar komen mar VIER lijnen die pas vlak voor de kite in 5 lijnen loopt

XFer ben jij mischien van van Gent surfschop? Kan je aan de bevestiging van je pump laech van de x4 een 5de lijn vast maken? Of is dit hier voor te zwak?

MzLs Tim (Ik had laatst mijn zelfbouw board bij)
WIM

Geen avatar

Antwoord #8 Juli 06, 2004, 00:35:09
edit2Rapporteer  
F-one heefty het voordeel dat je een safety hebt boven je bar, dat is een forse extra op het Norht systeem, bovendien kan je het F-one systeen ook met 4 lijnen gebruiken zoals bij \north mits een kleine aanpassing.
KiteDemon

Antwoord #9 Juli 06, 2004, 08:35:31
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het norht systeem toch wel erg fijn want je hebt profiel ondersteuning grotere depower en een spinning laesh en van je bar komen mar VIER lijnen die pas vlak voor de kite in 5 lijnen loopt

XFer ben jij mischien van van Gent surfschop? Kan je aan de bevestiging van je pump laech van de x4 een 5de lijn vast maken? Of is dit hier voor te zwak?

MzLs Tim (Ik had laatst mijn zelfbouw board bij)

Hi Tim,

Nee ik ben van geen enkele surfshop, gewoon een onafhankelijk zelfstandig kiter...

De pompleash op de naishkites zou stevig genoeg moeten zijn. De kracht die op de 5de lijn komt te staan is niet groter dan dat je je kite oppompt aan de pompleash met een stevig windje.

De X4 vervormt niet bij veel wind dus de functie zoals het bij North heeft is niet van toepassing op de X4.
In dit geval is het puur een handig herstartsysteem die je weer een paar zwempartijen scheelt.

Greetz

Fer
WaZuP

Antwoord #10 Juli 06, 2004, 14:24:50
edit2Rapporteer  
Thanks Fer,

Dat systeem boven je bar is handig en slim en zeker het beste als je over je buik gaat maar er is een heel groot nadeel vind ik:
Als je kite met je aan de haal gaat houden de meeste mesnen hun bar krampachtig en aangetrokken vast en proberen geen stuurfout te maken. Waardoor ze hem niet weg duwen en niks word gerelaesed.

Je moet je dit dus echt aan wennen, mij lijkt dan de safty van cabrinha beter want dat trek je naar je toe en zit op een fijne plaats bij de bar.

MzLS Tim
KiteDemon

Antwoord #11 Juli 06, 2004, 20:15:33
edit2Rapporteer  
...hmmm...ik denk dat het safetysysteem van f-one toch een van de veiligste systemen is. Bar van je af duwen en je loost je kite.

Maar om de 5de lijn op je Naish te monteren ben je zo klaar. Aan de ene kant bevestig je hem aan je pompleash en aan de andere kant door het oogje en aan het bolletje waar je je kiteleash normaal aan bevestigd. Voor de rest ff uitvogelen wat de exacte lengte moet zijn en waar je stopper moet komen. Simpeler kan bijna niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.