Overstap naar bandit.

vissie

Berichten: 757
Antwoord #25 Maart 10, 2009, 10:18:56
edit2Rapporteer  
Oke ik denk dan toch dat ik de uno neem(testen).. Heeft het dan nog zin om de dos te testen?
Zeeland

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #26 Maart 10, 2009, 11:11:21
edit2Rapporteer  
Je kan ook eens met de Kahoona die Best heeft uitgebracht gaan varen. Heb hem op tarifa gevaren en vaart ook super. 9,5m kost volgens mij inclusief bar € 900,--. Ik zou eerst iets gaan proberen voor iets aan te schaffen.
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #27 Maart 10, 2009, 11:22:16
edit2Rapporteer  
Nu beide kites hier toch al zijn langsgekomen in dit topic kan ik ook nog wel even een vraagje kwijt..

Ik vaar nu een Bularoo 13 en 10 van afgelopen jaar, zondag op de Slufter met 14 knopen met de 13 moest ik echt heel veel moeite doen om te blijven varen (75kg, Crazyfly Rocky Chatwell '09 130x40) dit terwijl mijn maatje met een Furia 11 meter wel pret had en lekker kon varen. Op het moment dat ik aan het sinusen ben en de kite vanaf de onderste parabool weer omhoog moet komen staat dat ding gewoon bijna stil en moet ik echt een stukje downwind om hem weer de lucht in te krijgen.

Nu heb ik zelf de gedachte om te gaan kijken naar een Nemmesis van Best maar vraag me af of dat echt zoveel uit maakt....
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #28 Maart 10, 2009, 11:27:35
edit2Rapporteer  
Denk dat de 11m met zijn gewicht net genoeg kracht en snelheid creeerde.
13m is wat langzamer. al zou 14 knopen genoeg moeten zijn met jouwn gewicht.
Denk dat et wel iets uitmaakt een nemisis gezien die wat sneller is. maar of et veel uitmaakt betwijfel ik
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 Maart 10, 2009, 14:23:39
edit2Rapporteer  
Helemaal eens met Geronimo Grin ThumpsUp

De 11m2 Waroo 2008 en 09 (die heb ik nog niet getest, maar heb ze er al mee zien varen in het absolute low-end) is voor iemand van 75kg echt de grootste maat. Zelfs een maat van me van 90kg heeft die kite als kleinste maat. met sinussen pers je er genoeg low-end uit. En kun je dan niet meer varen, dan kunnen alleen de duitsers dat met hun zilvere pijlen loser

De Furia 11m2 staat nu niet echt bekend om zijn waanzinnige low-end. De waroo08 11m2 heeft echt een goed low-end, en volgens mij de 13m2 ook. Misschien is het ook een stukje vliegtechniek Huh

Iig val je geen breuk om voor de 11m2 Waroo08 te gaan (de 2007 heeft een minder goed low-end overigens, let daar wel op). De NemHP heeft ietsje minder low-end als de Waroo08 (en is er alleen in 10 en 12m2)

Die Kahoona heeft ook mijn aandacht, zie mijn commentaar bij film en video. Ik denk dat Best niet helemaal eerlijk is over de kwaliteiten van de kite in positieve zin, om zo de andere eigen kites niet de markt uit de drukken.
Testen die handel ThumpsUp
posty

Berichten: 2454
Antwoord #30 Maart 12, 2009, 12:58:20
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu een Bularoo 13 en 10 van afgelopen jaar, zondag op de Slufter met 14 knopen met de 13 moest ik echt heel veel moeite doen om te blijven varen (75kg, Crazyfly Rocky Chatwell '09 130x40) dit terwijl mijn maatje met een Furia 11 meter wel pret had en lekker kon varen. Op het moment dat ik aan het sinusen ben en de kite vanaf de onderste parabool weer omhoog moet komen staat dat ding gewoon bijna stil en moet ik echt een stukje downwind om hem weer de lucht in te krijgen.
op welk knoopje staat de kite afgesteld?
als de kite te gepowered staat gaat die stallen.
met 14 knopen moet je makkelijk kunnen varen met een 13.
als je zoiets hebt moet je eerst de depowerstrap is aantrekken en kijken of het beter gaat.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #31 Maart 12, 2009, 13:07:32
edit2Rapporteer  
is idd wat weinig voor een 13m... ik vaar zelf een waroo 07 13m.. en ik vaar met mn 105 kg ook net bij 14 knopen...  (3e knoopje van onder) (moet nog wel aardig sinussen.. maar niet superveel)
Dus jij met je 75 kg zou helemaal moeten kunnen varen...

Vriend van mij heeft met amper 9 knopen (55 kg ofzo..) gevaren en hoogte kunnen open met mn waroo. dus och..
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #32 Maart 12, 2009, 15:52:05
edit2Rapporteer  
Citaat
Misschien is het ook een stukje vliegtechniek Huh


Zoek je ruzie ofzo ? haha nee hoor kan natuurlijk best wel eens aan mij liggen.


Citaat
op welk knoopje staat de kite afgesteld?

Derde knoopje van onder (55 cm bar '08) zet ik hem op het vierde knoopje dan valt hij achteruit bij volledige power.

Met mijn 10 meter heb ik er eigenlijk geen last van, wel is het zo dat de verdeling van de kracht in de sinus heel erg anders is dan bijvoorbeeld de Gaastra Jekyll van een vriend van mij. Stuur ik mijn bularoo omlaag het windvenster in dan heb ik enorm veel power (veel meer dan met de jekyll) komt mijn kite omhoog is dat een stuk minder dan de jekyll.

Bij de Jekyll heb ik het gevoel dat de kite overal zo een beetje dezelfde power geeft, bij de bularoo wat gevarieerder.

Weet iemand trouwens ergens een kite overzicht van gradaties mbt tot draaisnelheid en vliegsnelheid?
posty

Berichten: 2454
Antwoord #33 Maart 12, 2009, 16:12:10
edit2Rapporteer  
met sinussen moet je zowiezo depoweren als de kite omhoog vliegt zodat deze snel weer boven is en je weer met power in kan sturen.
maar ik zou toch is het 2e knoopje proberen...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 Maart 12, 2009, 18:24:31
edit2Rapporteer  
Citaat
Misschien is het ook een stukje vliegtechniek Huh

Haha nee hoor kan natuurlijk best wel eens aan mij liggen.

Een kite in het absolute low-end varen is niet makkelijk. Misschien denken de meesten dat, het tegendeel is echter waar.
Je moet zeer goed op de kite letten wat hij doet (bargevoel kan daarbij zeker helpen) alsook je board zo efficient mogelijk op het water houden (platter varen op de vinnen bijvoorbeeld scheelt behoorlijk). Vooral niet teveel poweren is absoluut belangrijk.

De Waroo08 11m2 heeft een zeer goed low-end, maar dan moet je de kite wel in nette banen sinussen zonder te hard de bar aan te trekken.
Een North Rhino08 10m2 hoef je nauwelijks te sinussen in het low-end. Die kite heeft direct al een hoge trekkracht, om maar een voorbeeld te noemen.

Met mijn 10 meter heb ik er eigenlijk geen last van, wel is het zo dat de verdeling van de kracht in de sinus heel erg anders is dan bijvoorbeeld de Gaastra Jekyll van een vriend van mij. Stuur ik mijn bularoo omlaag het windvenster in dan heb ik enorm veel power (veel meer dan met de jekyll) komt mijn kite omhoog is dat een stuk minder dan de jekyll.

Bij de Jekyll heb ik het gevoel dat de kite overal zo een beetje dezelfde power geeft, bij de bularoo wat gevarieerder.

Kijk, dat is nu eens een goede uitleg van de verschillen tussen die twee kites ThumpsUp
En zo hebben de meeste verschillende kites specifieke eigenschappen.

De ene kite genereert meer power als je hem door een bocht vliegt, de ander blijft constant trekken, en sommigen geven iets minder kracht.

Een goede low-end kite zal in de regel juist kracht genereren bij het vliegen van bochten, en zeker ook bij het naar boven vliegen. Vooral hieraan kun je merken hoeveel kracht een kite genereert. Zulke kites hoef je ook heel weinig te sinussen.

Toch kun je met een minder hard trekkende kite, in de regel ook sneller vliegend, toch een goed low-end eruit kunnen halen. Puur door zeer goed te sinussen. Persoonlijk vind ik de Waroo08 hier tussenin zitten: redelijk snel vliegende kite met voldoende power en een hoge draaisnelheid (zelfs voor een 11m2)

Weet iemand trouwens ergens een kite overzicht van gradaties mbt tot draaisnelheid en vliegsnelheid?

Dan zou je een eenheid moeten hebben waardoor je deze gradaties ook kunt vergelijken met verschillende kites. Echter wijkt dit ook af van bijvoorbeeld de Jeckell 6m2 t.o.v. de 10m2. Dat is dus bijna niet te doen. Plus wat zal het de eindgebruiker zeggen, een dergelijk getal?

kiteboarding.de had een schaal van een tot vijf waarop kites werden beoordeeld op kracht en draaisnelheid. Helaas zijn ze hier halverwege vorig jaar vanaf gestapt Undecided

Zelf testen is de enige remedie.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #35 Maart 14, 2009, 00:38:10
edit2Rapporteer  
Oke het komt er nu op aan..
Ga waarschijnlijk toch even de 9 testen en heb een goud zwarte 9 op het oog!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #36 Maart 14, 2009, 00:48:47
edit2Rapporteer  
De Dos 9m2 neem ik aan, want die is er idd. in bruin(goudachtig)/zwart!

Beslist een goede keuze met jou gewicht als 1 kite quiver ThumpsUp
vissie

Berichten: 757
Antwoord #37 Maart 16, 2009, 15:15:30
edit2Rapporteer  
Nee zoek de uno..
Dos is wat te duur..
Heb nu me andere kites verkocht dus moet er nu wel van komen..Voelt k*t om kite loos te zijn!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.