Naish 2008 shiftbar

pim89

Berichten: 179
Maart 09, 2009, 19:31:22
edit2Rapporteer  
Ik vaar heb mijn torch4 7 meter altijd op een naish 2007 20inc bar gevaren. Deze ging helaas stuk. Heb toen een nieuwe 2008 20inc naish bar gehaald. Heb nu ongeveer 3 keer met deze bar gevaren. Dit is dan ook de 3e *** sessie die ik gehad heb met mijn 7. Hij stuurt normaal alleen trek ik mijn kite dood als ik mijn bar vol aan trek. Nu weet ik wel dat ik dan mijn stuurlijnen langer moet maken maar dan stuurt hij bijna niet meer. Mijn 5e lijn hangt ook slap als ik deze dan een knoopje korter zet verliest hij zoveel power dat dit ook niet lekker vaart.

Ik heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen misschien hebben meer mensen last van dit probleem... Weet dat het moeilijk is om hier een oplossing voor te bedenken achter de computer zonder het te voelen en te zien maar alle tips zijn welkom ThumpsUp


.

Berichten: 68
Antwoord #1 Maart 09, 2009, 20:00:18
edit2Rapporteer  
deze 7m is gemaakt voor een strakke 5e lijn,.. dus je zit perfect fout als die slaphangt. ThumpsUp Door het aantrekken van de 5e lijn krijgt hij pas een goede shape. Je hebt waarschijnlijk absoluut geen bereik met je torch nu,.. en te laag in het windvenster houdt bij jou in dat hij helemaal geen projectie meer heeft, en dus totaal geen kracht heeft,..
als jij zegt dat hij bij het aantrekken van je 5e lijn kracht verliest, moet je hem niet slapper zetten, maar een groter maatje pakken. Als het goed is staat jou torch nu als een heel klein c'tje,,.. je c moet wijd open staan (niet te wijd,.. ThumpsUp)

probeer maar eens,..

succes
pim89

Berichten: 179
Antwoord #2 Maart 09, 2009, 20:38:09
edit2Rapporteer  
Hoe korter je je 5e lijn maakt hoe minder power toch???
.

Berichten: 68
Antwoord #3 Maart 09, 2009, 21:25:03
edit2Rapporteer  
Hoe korter je je 5e lijn maakt hoe minder power toch???

pim, je moet varen hoe de kite het best tot zn recht komt,.. nogmaals, als je te weinig power heb pak je je 10, 11 of 12,... groter dus.
pim89

Berichten: 179
Antwoord #4 Maart 09, 2009, 21:42:14
edit2Rapporteer  
25+ knopen 70kilo moet genoeg zijn lijkt me voor de 7
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #5 Maart 10, 2009, 16:19:36
edit2Rapporteer  
Je had dit ''probleem'' toch ook niet met die 07 bar...

Wat ik weet van mijn Ravens is dat de afstellen erg precies komt... ben er zelf ook nog niet uit.
Het vorige seizoen afgesloten met een niksvliegende kite en heb nu nieuw barretje dus hoop dat het goed zit nu.
Succes met afstellen.. moet lukken lijkt me.
pim89

Berichten: 179
Antwoord #6 Maart 11, 2009, 09:50:27
edit2Rapporteer  
Ik weet wel hoe ik mijn kite moet afstellen heb echt elke set up geprobeert. Maar geen een set up bevalt me. Bij alles wat ik doe blijft mijn 5e aan de kite gewoon slap hangen.

Zijn er geen andere mogelijkheden om dit te verhelpen
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #7 Maart 11, 2009, 10:17:31
edit2Rapporteer  
5th moet een beetje op spanning hè.. tenminste das bij de mijne zo...
Verder zou het zo moeten zijn dat als je de lijnen vastmaakt aan bijv. een schroevendraaier....
de bar 5 tot 10 cm van de cl  verwijderd moet zitten...
op dat moment moet de 5th net onder spanning staan.. heb er veel mee geklooit en uiteindelijk andere bar gescoord..
Ik hou dit topic dan ook in de gaten
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 Maart 11, 2009, 15:22:59
edit2Rapporteer  
Mijn 5e lijn hangt ook slap als ik deze dan een knoopje korter zet verliest hij zoveel power dat dit ook niet lekker vaart.

 Bij alles wat ik doe blijft mijn 5e aan de kite gewoon slap hangen.

Ja, wat is t nou? krijg je nu wel of niet je 5fth strak genoeg?
Als je m niet strak genoeg krijgt zit er op je nesulijn nog n sleeve waar je extra knoopjes in kunt leggen......

Een torch moet gewoon ten alle tijde een klein beetje spanning op de 5th hebben staan voor de juiste shape, dus steeds n cm korter maken tot ie strak gaat staan en nog een cm extra en hij staat goed.

Ohja, dit gaat wel over het stuk vanaf je Y-splitsing tot de kite, het stuk eronder met t elastiek hang altijd slap namelijk en je stuurlijnen zo afstellen dat hij uitgehaakt net niet gaat stallen (maar dat is bij elke kite zo....)

Als het dan nog niet lukt is of je kite compleet vervormd of je kunt gewoon slecht je kite afstellen.
pim89

Berichten: 179
Antwoord #9 Maart 11, 2009, 18:34:54
edit2Rapporteer  
Ik ehb het idd over het stuk vanaf de Y splitsing als ik hem daar een knoopje korter zet verlies ik veel kracht en hij blijft nog slap hangen.. Nog een knoopje zelfde verhaal. Mijn 9 torch vaar ik op dezelfde bar niks geen problemen mee. Stuurlijnen op eerste knoopje 5e op laatste hangt niks slap waar kan het verschil dan in zitten...
posty

Berichten: 2454
Antwoord #10 Maart 12, 2009, 13:04:08
edit2Rapporteer  
je schrijft zelf al dat ie nog steeds slap hangt dus net zolang stellen totdat ie net zo strak is als bij die andere kite.
het is even afstellen maar het moet lukken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.