Beginnende Kite 12M genoeg?

JDreamer

Geen avatar

Berichten: 1
April 24, 2009, 09:36:59
edit2Rapporteer  
Goedendag,  YeSS  ThumpsUp
Ik wil graag beginnen met kiten…
Ik heb al enige ervaring met vliegers,
Ik heb zelf 7 speedwing pro vliegers, die gekoppeld zijn met een trek kracht van 175 kg.
Maar nu wil ik dus een kite gaan proberen voor het eerst, ik weet dat dit heel anders zal zijn dan 7 speedwings
Ik heb nu een mooie kite gezien: Caution spitfire 2 (2006)? 12M + bar + lijnen Joepie
Ik ben 26
Ik weeg dus 100 kg en ben circa 1,85M
Heb iemand enig idee of dit een geschikte kite is voor mij?
Heeft er iemand zowiezo ervaring met deze kite?
Ik wil geen namelijk geen mis koop doen.

Wat heb ik allemaal nodig eigenlijk om veilig en goed te kiten?

Graag hoor ik zoveel mogelijke reacties

Met vriendelijke groet / best regards,
 
Jeroen HOUBEN
 
GlennVegas
Gast
Antwoord #1 April 24, 2009, 09:47:06
edit2Rapporteer  
Ik heb ervaring met deze kite...

Ten eerste "wat heb je allemaal nodig om veilig en goed te kiten" = kiteles

Ik heb veel vliegeraars in mijn lessen die vooralsnog wat hulp nodig hebben en dat blijkt ook tijdens de lessen. Het besturen van een speedwind met trekkracht 175 is toch een andere soort kracht. Je hebt nu meer te maken met druk en lift en dan nog de technieken.

De Caution Spitfire is niet echt een lekkere beginnerskites... C kite en niet veel speling in de power / depower. Kijk voor een wat meer recentere kite en/of BOW / SLE / DELTA kite.

FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #2 April 24, 2009, 09:48:45
edit2Rapporteer  
Lees dit topic! Wat je nodig heb belangrijkste is les en wind!
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?board=2;action=display;threadid=34992 koop na je les pas een vlieger het liefst een bow/ sle (Best waroo) of een delta (bandit one en dos)! qua maat zou ik denk indd voor een 12 meter gaan maar ligt ook aan je combinatie met boardje en kite!

 loser
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #3 April 24, 2009, 09:49:49
edit2Rapporteer  
ow shizzle was me voor.... komt uiteindelijk op hetzelfde neer..... Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 April 24, 2009, 11:54:16
edit2Rapporteer  
sptfireII=2005
een SLE(gaastra jekyll, north rebel) schiet je meer mee op. jekyll 2008 is veel verkocht dus 2ehands goed te krigen
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 April 24, 2009, 12:16:18
edit2Rapporteer  
sptfireII=2005
een SLE(gaastra jekyll, north rebel) schiet je meer mee op. jekyll 2008 is veel verkocht dus 2ehands goed te krigen


Volgens mij heeft KappuhH een Jekyll 12m2 en 8m2 te koop.
Of je kijkt naar overjarige modellen in de UK of Duitsland.
Ze stunten altijd met hun prijzen dus Gaastra is wat dat betreft niet echt prijsvast en kan dus wel ergens een mooie deal maken.
Hier 30% korting op een 2009 Jekyll of 50% korting op de 2008 Max
http://www.windsurf.de/lshop,showdetail,17802,d,1240568255-17822,kite.kites.gaastrakites09,gaastrajekyll09,2,Tshowrub--kite.kites.gaastrakites09,.htm

Succes
ditispablo

Berichten: 259
Antwoord #6 April 24, 2009, 12:24:24
edit2Rapporteer  
Sluit me aan bij lesverhaal en type kite wat goed voor je is
Ik heb een goede beginners bowkite in die maat te koop, Cabrinha Omega HD 2007, check 2ehands
Succes en groet
P
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 April 24, 2009, 12:31:14
edit2Rapporteer  
JDreamer...

Ik heb nog even je post goed gelezen en kom even terug op mijn reactie.
Neem eerst ff kiteles en vervolgens even de zoekfunctie gebruiken en de gebruikerservaring van andere gebruikers lezen.

Ik ben bang dat je nu veel reacties gaat krijgen van andere gasten die hun oude gear proberen te dumpen.

Dus eerst lesnemen en dan veel kennis op doen en vervolgens gericht zoeken naar de gear die aan zou wensen en omstandigheden van jou spot kan voldoen.

Succes

Ps met 100kg zou je eerder moeten denken aan een 13m2 of 14m2

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 April 24, 2009, 12:48:19
edit2Rapporteer  
100kg zou je voor 2009 jekyll wel 12-8 kunnen nemen,maar 14-10 is beter dan.
30%korting is niet slecht!
wil je trouwens 1kite kopen neem dan sowieso 12
Mn berichten zijn kort,hand gebroken met kiten eergstr
dmartino

Berichten: 66
Antwoord #9 April 24, 2009, 13:09:58
edit2Rapporteer  
@ JDreamer,
Het lijkt zo zonde van je geld, dat lessen.
Als je bovenstaand dan leest dat een kitesurfinstructeur je verteld dat je les moet nemen, vind je dat gezien zijn functie natuurlijk wel logisch. Toch denk je dat je het wel kan, zonder les.
Waarschijnlijk is dat gedeeltelijk ook zo. En als je zaken snel op pikt en je al ervaring hebt in het kiten dan kan je niet begrijpen waarom je les zou moeten gaan nemen.
Er zijn verschillende manieren om dit te bekijken:
- als je geen les neemt en je een foutje maakt en de kite crashed op een mens (worst case scenario) dan heb je verwijtbaar een onveilige situatie gecreeerd. Doe jezelf dit niet aan. Maar ook als je jouw net gekochte (goedkope dus niet al te best vliegende) kite crashed op een lantaarnpaal, auto, boom of dijk dan is de kans aanwezig dat je jezelf en de kite hebt beschadigd. En dat is pas zonde van je geld. Afgezien van de frustratie (wat deed ik dan fout) en drempel die je ervan over houd.
- jouw leercurve is met les veel steiler, waardoor je sneller leuke dingen (sprongen) kan gaan doen.
- je leert niet alleen kiten maar ook een spot en mede kiters kennen, waaraan je ook in de toekomst meer lol aan kan beleven.
- ze leren je de verschillende type kites waardoor je beter onderbouw een keuze voor de aanschaf kan maken.
- je laat een ander zijn kite (absoluut) vaak crashen, waardoor je veel gaat leren, maar er geen beschadigde kite aan over houd.
- als je het toch snel oppikt, dan heb je waarschijnlijk ook maar 4 uur nodig om de kneepjes te leren.

Denk vooral aan de mede strandgenoten als je het jezelf aan het leren bent. Onder kiters is er toch een ongeschreven regel dat je andere zo min mogelijk hinderd. Precies zoals in het normale verkeer.

En mede kiters op dit forum zullen zeker nog vele andere en betere redenen kunnen verzinnen.

Kortom, success met jouw keuze.
c0g

Geen avatar

Berichten: 157
Antwoord #10 April 26, 2009, 18:41:27
edit2Rapporteer  
Dmartino, volgens mij zijn dat geen verschillende manieren om er naar te kijken, maar verschillende argumenten om er op 1 manier naar te kijken.
Ben het verder met je -neem-les- verhaal eens hoor. Het is tegenwoordig ook te druk om zelf te gaan klooien.
dmartino

Berichten: 66
Antwoord #11 April 27, 2009, 08:55:03
edit2Rapporteer  
@Cog: Ha, ha, je hebt helemaal gelijk. Het zijn helemaal geen verschillnede standpunten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.