Noodfakkels

spruce

Berichten: 451
Mei 11, 2009, 16:59:53
edit2Rapporteer  
Ik geloof dat het in belgië al verplicht is voor kitesurfers om een noodfakkel bij zich te dragen bij het surfen op zee. Zelf wil ik nu zo'n ding gaan aanschaffen en verrassend genoeg kosten ze geen drol.
Onder de 10 euro heb je er eentje en steek je zo ff in je boardshort.
Het is niet groter dan een markeerstift.

Als je in de problemen komt, kun je iig tijdig aangeven ipv dat mensen pas zorgen gaan maken als je 1 km van de kust bent weggedreven.

Is er iemand hier die er meer over kan vertellen?
Zijn ze waterdicht?
Hoe activeer je die dingen?
helium

Berichten: 676
Antwoord #1 Mei 11, 2009, 17:18:01
edit2Rapporteer  
Klinkt wel OK.

Maar wat als ie afgaat zonder `m te activeren. bv na een smakker Huh
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #2 Mei 11, 2009, 18:31:50
edit2Rapporteer  
Ik heb er een die je moet losdraaien, gaat niet zomaar af.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #3 Mei 11, 2009, 18:33:47
edit2Rapporteer  
Ik heb er een die je moet losdraaien, gaat niet zomaar af.

Moet je die als een lucifer aanstrijken?
VJ

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #4 Mei 11, 2009, 18:39:31
edit2Rapporteer  
Is ok..
Maar sommige light flares of smoke flares kunnen niet goed tegen het constant in het water liggen. Deze zullen na verloop van tijd een zout aanslag krijgen en moeten na een jaar of korter vervangen worden.

Ik ben wel eens een houder voor een flare tegengekomen, welke je aan je trapeze kan vast maken. Maar het merk en waar je die zou kunnen krijgen weet ik niet meer.

Het activeren hangt van de flare af. De ene is als de pen die je beschrijft en moet je eerst monteren en dan afschieten. Welke volgens mij niet toegestaan is in Nederland .. maar dat laat ik even in het midden.
Maar de meeste werken met een ontsteking welke je kan gebruiken wanneer je een dop los draait en dan aan een koortje moet trekten om de ontsteking te activeren.

Maar hier nog wat meer info: http://www.watersportalmanak.nl/artikel/noodsignalen
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #5 Mei 11, 2009, 20:07:45
edit2Rapporteer  
Wat VJ zegt, dat je aan een koort moet trekken is correct.
Deze moet je hebben.

Ik zelf heb een tijd in de offshore gewerkt en heb regelmatig met dit soort fakkels gewerkt.

Koop elk jaar een nieuwe. Ze zijn waterdicht, maar niet oneindig.

Als je eraan gaat beginnen zorgt dat je een gekeurde exemplaar neemt.
Er is veel troep op de markt.

De goeien zijn iets groter dan een sigarenhouder.

Welk type je moet hebben weet ik niet.

Bel naar Risk op de maasvlakte, dit bedrijf geeft offshore trainingen en hebben dit soort fakkels in hun cursus materiaal zitten.

Zij weten je veel meer te vertellen.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #6 Mei 11, 2009, 20:55:16
edit2Rapporteer  
Ze zijn waterdicht, maar niet oneindig.


Er staat ook een uiterste houdbaarheidsdatum op, van een paar jaar.

Taunis, knip dat kriebelmerkje even uit de pyjama van je vriendin, ze blijft maar wiebelen.
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #7 Mei 11, 2009, 21:03:15
edit2Rapporteer  
Hm ik heb er hier ook 1 ergens liggen. Echter gekocht voor het kiten maar nog nooit meegenomen..... puur omdat ik denk dat het super onhandig is..
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #8 Mei 11, 2009, 21:15:02
edit2Rapporteer  
Goed iedee... Maar we hebben natuurlijk ook nog het nkv fluitje
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #9 Mei 11, 2009, 21:28:22
edit2Rapporteer  
Goed iedee... Maar we hebben natuurlijk ook nog het nkv fluitje

Ja die heb ik standaard aan mn trapeze hangen. Nooit gebruikt eigenlijk en geen idee of het te horen is van een metertje of 200. Ik hoop er nooit achter te komen ook Grin
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #10 Mei 12, 2009, 08:48:44
edit2Rapporteer  
Goed iedee... Maar we hebben natuurlijk ook nog het nkv fluitje

Ja die heb ik standaard aan mn trapeze hangen. Nooit gebruikt eigenlijk en geen idee of het te horen is van een metertje of 200. Ik hoop er nooit achter te komen ook Grin

M'n dochter vond 'm toen mijn trapeze in de tuin te drogen hing: nou, die hoor je een end weg!
Denice

Berichten: 186
Antwoord #11 Mei 12, 2009, 12:25:41
edit2Rapporteer  
Heb wel altijd een kitemes bij me in het geval dat de lijnen om m'n haak zouden draaien
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.