Heb ik ook gehad met een 16m Vegas, kwam spanning op andere lijnen toen ik eindelijk dichtbij was. Hij ging weer vliegen maar gelukkig was de wind zacht. Grote spanwijdte, dan moet je de 5th ook een heel eind meer oprollen dan de overige lijnen. En dat lengteverschil behouden door daarna alles samen te wikkelen. Zat je in diep water?
als je released vliegt je bar een x aantal meters naar voren. de 5e lijn rol je eerst op in je hand totdat je bij de bar bent. rol dan eerst het losse stuk lijn om de bar. dan neem je alle lijnen samen en rol alles verder op. op deze manier zou de kite nooit kracht kunnen krijgen. met 4 lijnen hetzelfde, eerst de lijn oprollen waar de leash aan zit en dan de rest. laatst ook nog is een self rescue gedaan en dan kom je er weer achter hoe zwaar/moeilijk het eigenlijk is...
Maar wel belangrijk.. laatst een paar honderd m terug gezwommen ivm geknapte lijn.. dacht dat stukje zwem ik wel even, lijnen zijn toch stuk. Stond op het strand met beide benen aanmekaar gebonden door die vervelende lijnen.. (nu toch maar mesje gekocht)