bungie-jumpen niks voor kiters

Wimt

Berichten: 2498
Augustus 08, 2009, 20:37:52
edit2Rapporteer  
Ik heb dat nooit gedaan, maar lijkt mij saai, tenzij de lus om mijn nek komt. Ik ben best wel wat hoogte gewend bij het kiten, en bij kiten kan er dan meer mis gaan dan bij bungie-jumpen.

Is dus niks voor mij, dat bungie-jumpen. Als kiter ben ik daar veel te stoer voor. 

Of zijn kiters toch doetjes?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 08, 2009, 20:42:56
edit2Rapporteer  
Een lekkere springkite met veel boost in stevig overpowerde condities geeft een beetje het omgekeerde effect YeSS Joepie

Heb het even overwogen in NZ een jump te maken, maar heb staan kijken: beter spaar je wat door en spring je uit een vliegtuig met een parachute op je rug. Dan val je 30 seconden ipv 3 Tongue
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Augustus 08, 2009, 21:01:25
edit2Rapporteer  
Ook daarvoor ben ik te stoer; ik zou best 20 seconden zonder parachutte kunne; de laatste 10 seconden zal ik toch wel benutten met een sms`je voor `dringend nu een chutte'  Grin
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #3 Augustus 09, 2009, 11:42:08
edit2Rapporteer  
Er is niets heftigers dan met je vrienden it een goed werkend vliegtuig te klimmen om er vervolgens van af te springen en naar de 200 km per uur te razen, daar kun je de rest van de dag op teren (hoeft natuurlijk niet je kan er ook 8 op een dag maken  Grin )

Uit een helicopter is ook cool, een ballon is eng  Joepie

On-topic: Bungie jumpen is grappig maar nergens echt eng, het kan toch niet mis gaan (tenminste niet wat je zelf kan verklooien)
leentje

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #4 Augustus 09, 2009, 11:52:08
edit2Rapporteer  
Bungy-jumpen in zuid Afrika! Was echt top! 216 m hoog!!
genoeg mensen die zouden gaan die weer afdropen en geld terug wilden... loser
maar parashutespringen is toch leuker!! YeSS
arvidnl

Berichten: 187
Antwoord #5 Augustus 09, 2009, 12:40:30
edit2Rapporteer  
helemaal mee eens!!

bungy jumpen is leuk om een x te doen maar kan zeker niet tippen aan een parachutesprong!!!want wat is dat gaaaf!!!!


spruce

Berichten: 451
Antwoord #6 Augustus 09, 2009, 13:08:29
edit2Rapporteer  
Een lekkere springkite met veel boost in stevig overpowerde condities geeft een beetje het omgekeerde effect YeSS Joepie

Heb het even overwogen in NZ een jump te maken, maar heb staan kijken: beter spaar je wat door en spring je uit een vliegtuig met een parachute op je rug. Dan val je 30 seconden ipv 3 Tongue

Precies. Zo dacht ik er destijds ook over.
Skydive kostte ff wat meer duiten, maar is echt 100x stoerder Smiley
Bij mij 2km vrije val en chute open op 1km.
Toen we eenmaal aan de chute hingen, vloog er een roofvogel hele tijd met ons mee. Iets wat voor de skydiveinstructeur (met 3000 sprongen) ook uniek moment was.

Tip: leg het vast op video !

Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 Augustus 09, 2009, 13:31:26
edit2Rapporteer  
Wat ben ik blij je weer te horen Wimt ik was ff bang dat je ons verlaten had Wink Bungeejumpen is toch echt heel anders als skydiven hoor. Je doet het niet voor de vrije val maar het gevoel dat je krijgt als je bijna op de grond neerkwakt.

Met skydiven zit je een stuk hoger dus het gevoel is anders. Kortom bungeejumpen is ook voor kitesurfers Tongue
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #8 Augustus 09, 2009, 14:23:07
edit2Rapporteer  
Hier wat bungy-jump probleempjes  Lips Sealed


http://www.youtube.com/watch?v=ZQU0p5OKC04



http://www.youtube.com/watch?v=OWxmyslyMA8


Ik heb het altijd al willen doen, parachute springen en bungy-jumpen. Jammer dat zo'n parachutte sprong zoveel geld kost Sad


Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #9 Augustus 09, 2009, 15:10:06
edit2Rapporteer  
@Relfex; neen ik ben er nog, alive en krikking Grin. Effe terug naar kiten; ik bedacht vanacht een backrotation (om je middelas, niet lengte-as dus), gecombineerd met een downloop. Lijkt me mooi, maar he ik nog nooit gezien. Kan dus ook met een frontrotation met een kiteloop.

 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.