Advies gevraagd keuze Torch 2009

Bubke

Berichten: 78
September 12, 2009, 20:44:57
edit2Rapporteer  
Wie kan een goed advies geven?

Vaar nu Ravens III  9m2 en 14 m2 met een Nobile 666 129
Wil de quiver gaan updaten (alleen kites) en dus nieuw materiaal aanschaffen. Aangezien ik C-kites wil blijven varen is de keuze gevallen op de Torch 2009.

Nu is de vraag welke maten..... Aangezien ik niet dicht bij de kust woon gaan we meestal kiten wanneer de voorspellingen goed zijn. 200 km voor niets rijden is niet echt een hobby van me.

Nu komt het met regelmaat voor dat ik best een maatje kleiner zou kunnen varen.

Ik zat dus zelf te denken om de 8m2 en de 12 m2 aan te schaffen. Ik ben niet de kleinste en lichtste, weeg een goede 100 kg. Aangezien Naish voor zover ik weet de laatste jaren geen windrange meer opgeeft weet ik niet hoe de high-/lowend van de Torch 2009 is t.a.v. de Raven 2007.

Goede keuze ?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 September 13, 2009, 23:05:39
edit2Rapporteer  
8-12 is kwa overlap niet ideaal (maar dat was 14-9 ook niet) alleen denk ik dat je met de 12m torch wel wat low-end tekort gaat komen tov je 14m. Daarnaast is het bij een 12m beter om een 9m te nemen waarmee je wel wat meer high-end moet kunnen halen dan met de raven.

Bedenk wel dat een torch een freestyle kite is, dus veel sneller stuurt, minder hang time heeft en veel actiever gevaren moet worden om echt hoog te springen tov een raven. Een raven kun je rustig varen en nog steeds lekker springen en zweven, dat is met een torch wel wat anders.

Niet dat een torch een slechte kite is natuurlijk, maar wel anders dan een raven.
Dus bedenk goed wat je ermee wil of ga eens onder een torch hangen als je daar de mogelijk tot hebt.
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #2 September 15, 2009, 11:30:03
edit2Rapporteer  
Ik vind de low end van de torch nog steeds tegenvallen.
ik vaar een 12 en een 9m. afgelopen weekend die 9 gevaren. weeg 85kg.. met een knoop of 20 kom ik aardig weg, maar 25 is 't pas lekker varen en springen, vaar em wel door tot windstoten van 35+ ... high end is als een malle!
ArjanH

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #3 September 15, 2009, 11:46:02
edit2Rapporteer  
Zelf vaar ik al enige jaren met een set 9-12 meter en dat bevalt prima! Je zou ook kunnen denken aan een 7-10-14 maar dan ben je meer kwijt... Verder is de Torch inderdaad heel anders dan een Raven zoals Evan al zei.
Succes met je keuze!
pim89

Berichten: 179
Antwoord #4 September 15, 2009, 21:35:58
edit2Rapporteer  
High end van de torches zijn idd echt ziek. Verder heb ik ook mijn Ravens ook 1.5jaar geleden ingeruild voor de torches.. Zijn veel langer te houden en ze sleuren niet zo
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.