BELANGRIJK NATURA 2000 NIEUWS

Idefixe

Berichten: 8241
September 23, 2009, 11:44:57
edit2Rapporteer  
Wil jij weten wat jij kunt doen, heb je de klok horen luiden maar weet je niet precies wat Natura 2000 voor jou gaat betekenen? Vandaag staat er in de landelijke media een oproep
INSPRAAK OP AANWIJZING NATURA 2000 gebieden.
Maar liefst een hele pagina in de Telegraaf van vandaag. ( pag. 22)
Vanuit de NKV komen we hier op korte termijn zeker op terug. Voor jou als kitesurfer wel DE gelegenheid om als individu te reageren.

Denk vooral niet het loopt wel los!!!!!!!   
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 September 23, 2009, 11:48:22
edit2Rapporteer  
het betreft hier overigens de 4e tranche vooral interessant voor de mensen uit het Noorden (o.a. Lauwersmeer)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 September 23, 2009, 12:02:43
edit2Rapporteer  
ik lees die plee-courant niet
Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #3 September 23, 2009, 12:27:03
edit2Rapporteer  
Moet je de krant lezen om te kunnen reageren of kan het ook via een website ?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 September 23, 2009, 12:47:28
edit2Rapporteer  
Ik zag het "toevallig" in de Telegraaf maar ik neem aan dat het ook in andere dagbladen staat.
internet:  www.minlnv.nl/natura2000
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 September 23, 2009, 12:47:39
edit2Rapporteer  
Kunnen we niet online reageren op die ongein?
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #6 September 23, 2009, 12:57:04
edit2Rapporteer  
zal `m straks even kopen, ben wel benieuwd.
ik vind dat als we er een keer wat over mogen zeggen ListenToMe, we dat dan ook moeten doen.
ik zit soms 2 uur in de auto om te kiten, die 5 minuten naar de pomp is dan geen ramp. Grin

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7 September 23, 2009, 14:22:37
edit2Rapporteer  
Inderdaad zeer belangrijk.

stukje uit folder ministerie t.a.v. de inspraak die je hebt:

Wat gebeurt er met uw reactie?
Na afloop van de inspraakprocedure worden alle inspraakreacties gebundeld en
verstuurd naar de minister van LNV.
Iedereen die een inspraakreactie heeft
ingediend, ontvangt na afloop van de inspraakperiode van zes weken een
ontvangstbevestiging met daarin meer informatie over de vervolgprocedure.
Mede op basis van de inspraakreacties neemt de minister van LNV uiteindelijk de
definitieve aanwijzingsbesluiten voor de Natura 2000-gebieden. Op deze
definitieve besluiten is geen inspraak meer mogelijk. Wel kunnen
belanghebbenden te zijner tijd beroep instellen bij de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State. Als inspreker krijgt u bericht over het
definitieve besluit van het Natura 2000-gebied waarop u hebt ingesproken.


link: http://www.minlnv.nl/portal/page?_pageid=116,1640321&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_file_id=41424

Zoals Idefixe al aangeeft, je kan dus ook als individu reageren.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 September 23, 2009, 18:16:26
edit2Rapporteer  
Inderdaad zeer belangrijk.

stukje uit folder ministerie t.a.v. de inspraak die je hebt:

Wat gebeurt er met uw reactie?
Na afloop van de inspraakprocedure worden alle inspraakreacties gebundeld en
verstuurd naar de minister van LNV.
Iedereen die een inspraakreactie heeft
ingediend, ontvangt na afloop van de inspraakperiode van zes weken een
ontvangstbevestiging met daarin meer informatie over de vervolgprocedure.
Mede op basis van de inspraakreacties neemt de minister van LNV uiteindelijk de
definitieve aanwijzingsbesluiten voor de Natura 2000-gebieden. Op deze
definitieve besluiten is geen inspraak meer mogelijk. Wel kunnen
belanghebbenden te zijner tijd beroep instellen bij de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State. Als inspreker krijgt u bericht over het
definitieve besluit van het Natura 2000-gebied waarop u hebt ingesproken.


link: http://www.minlnv.nl/portal/page?_pageid=116,1640321&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_file_id=41424

Zoals Idefixe al aangeeft, je kan dus ook als individu reageren.


DAT bedoel ik dus!
Met name voor de kitesceéne die bijvoorbeeld gebruik maakt van Lauwersoog is het heel interessant dat je als individu iets van je laat horen. Zo word je later op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en heb je altijd de mogelijkheid voor inspraak!
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #9 September 23, 2009, 19:20:42
edit2Rapporteer  

DAT bedoel ik dus!
Met name voor de kitesceéne die bijvoorbeeld gebruik maakt van Lauwersoog is het heel interessant dat je als individu iets van je laat horen. Zo word je later op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en heb je altijd de mogelijkheid voor inspraak!

Ik woon in Amsterdam en ga ook reageren. Het zal vast nog wel voorkomen dat ik Lauwersoog ga kiten. En andersom hoop ik dat de Groningers hetzelfde doen als Noord-Hollandse spots aan de beurt zijn!

Idefixe, Is het evt mogelijk om de NKV te machtigen voor inspraak? Hoe staat de NKV daar tegen over?
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #10 September 23, 2009, 19:46:05
edit2Rapporteer  
Ik ben het met Kitepilami eens. Ik denk dat het goed is juist nu solidair te zijn.
Gj

Berichten: 1472
Antwoord #11 September 23, 2009, 19:53:25
edit2Rapporteer  
Oke, ik wil graag reageren, maar dit houdt in dat ik een ontwerpsvoorstel moet opstellen en naar het Natura2000 mensen opsturen?

Geld dit voor het lauwersmeer, of hoek van den bant aan de wadkant of beide?

Sorry als ik misschien niet heel slim overkom maar ik wil graag reageren!
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #12 September 23, 2009, 20:41:41
edit2Rapporteer  
Check deze voor uitleg over de inspraakprocedure:
http://www2.minlnv.nl/thema/groen/natuur/natura2000_2006/vierde_tranche/inspraakwijzer_4e_tranche.pdf

Hier het plan en kaart voor o.a. het Lauwersmeer:
http://www2.minlnv.nl/thema/groen/natuur/Natura2000_2006/vierde_tranche/vierde_tranche.htm

En last but not least: hierbij een link voor het indienen van een zienswijze via het web!
http://www.centrumpp.nl/projecten/procedures/zienswijzeformuliernatura.aspx

En nu weer een vraag aan Idefixe: welke woorden kan ik het beste gebruiken in de zienswijze om niet gelijk van tafel geveegd te worden?

KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #13 September 23, 2009, 23:03:04
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat de NKV dus op korte termijn met een soort van handleiding oid komt wat we individueel het beste kunnen doen?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #14 September 23, 2009, 23:25:47
edit2Rapporteer  
sorry , beetje late reactie. Was een NKV vergadering vanaaf.
Ik ga er deze week wel even mee aan de slag en eens kijken of we een standaard brief kunnen maken. 
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #15 September 23, 2009, 23:28:15
edit2Rapporteer  
nice idea   ThumpsUp

een goede jurist zou ook welkom zijn!
S

Geen avatar

Berichten: 50
Antwoord #16 September 24, 2009, 09:04:27
edit2Rapporteer  
Goede plannen allemaal!

Zou inderdaad wel goed zijn als de NKV met een voorbeeld voorstel komt. Wat zijn bijvoorbeeld steekhoudende argumenten bij het indienen van een voorstel?

"Ik vind het fantastisch om te kiten" is misschien niet heel sterk...  Undecided Zijn er gefundeerde punten waarmee iedereen (naast zijn persoonlijke mening) wat mee kan?

Ik wil namelijk best reageren, maar ik ken deze spots helemaal niet. Op mijn beurt zou ik het namelijk ook goed vinden als kiters reageren wanneer noord-holland / muiderberg / strand horst aan de beurt zijn, ook al kiten ze daar niet. Je moet toch al NL kiters proberen een front te vormen.
2cool

Berichten: 79
Antwoord #17 September 24, 2009, 09:56:31
edit2Rapporteer  
sorry , beetje late reactie. Was een NKV vergadering vanaaf.
Ik ga er deze week wel even mee aan de slag en eens kijken of we een standaard brief kunnen maken. 

Perfect!

Dat maakt de "Reageerdrempel" ook een heel stuk lager, ik denk dat mensen anders al gauw afhaken door al het politieke gelul.

Iedereen reageren, ook als je niets met de spots te maken hebt. Doe ik ook als het om een spot in bv Zeeland zou gaan. Samen staan we sterk !!  (beetje cliche maar het is waar)

arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #18 September 24, 2009, 19:03:19
edit2Rapporteer  

Iedereen reageren, ook als je niets met de spots te maken hebt. Doe ik ook als het om een spot in bv Zeeland zou gaan. Samen staan we sterk !!  (beetje cliche maar het is waar)


Ik weet niet of dat slim is. Je moet als groep kiters wel serieus genomen worden. De vraag is of ze dat doen als iedereen waar vandaan dan ook gaat reageren....
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #19 September 24, 2009, 20:28:03
edit2Rapporteer  

Iedereen reageren, ook als je niets met de spots te maken hebt. Doe ik ook als het om een spot in bv Zeeland zou gaan. Samen staan we sterk !!  (beetje cliche maar het is waar)


Ik weet niet of dat slim is. Je moet als groep kiters wel serieus genomen worden. De vraag is of ze dat doen als iedereen waar vandaan dan ook gaat reageren....


Stel, je bent politicus en je wilt een besluit nemen, maar daar is bezwaar tegen. Wanneer ben je meer geneigd om je besluit aan te passen?

a) er reageren 10 locals en 1000 belanghebbenden 'waar vandaan dan ook'
b) er reageren 10 locals.

 Roll Eyes

Gj

Berichten: 1472
Antwoord #20 September 24, 2009, 20:35:14
edit2Rapporteer  
De vogeltjes mensen dragen ook vanuit heel NL hun steentje bij. Ookal hebben ze geen moer met het gebied te maken.
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #21 September 24, 2009, 21:22:09
edit2Rapporteer  
Ik krijg een beetje een slappe lul van die vogeltjes mensen.
Maar goed, voor deze keer wil ik wel als hun doen en in de pen klimmen. Alles om de spots open te houden!
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #22 September 28, 2009, 22:45:08
edit2Rapporteer  
Net terug van de bijeenkomst: de kitesurfers waren weer ruim vertegenwoordigd mede dankzij Piet Hein en Hendrik (Kappuh). Uiteraard weer even (positief) van ons laten horen.

Wat vooral interessant was om te zien, was de SCHADE van natura2000 op de omgeving. Vogels die de complete weilanden, gewassen en zaaigoed opeten. Boeren uit de omgeving ondervinden veel last van de vogels, vooral de ganzen.

Schriftelijk reageren is voor ons de beste optie, omdat je wel wat zinnigs moet vermelden. De kans dat je echt wat kan wijzigen is beperkt, het gaat namelijk alleen om de aanwijzing. Het daadwerkelijk gebruik en gevolgen komen pas in de beheerplannen aan de orde. Het proces voor de beheerplannen is nog niet begonnen, en we zullen daaraan dus moeten deelnemen zodra het begint.

Toch kun je via de inspraakprocedure laten zien dat je belanghebbende bent, betrokken bent en zo gezien wordt als serieuze gesprekspartner door LNV.

piede

Berichten: 1689
Antwoord #23 September 29, 2009, 13:24:43
edit2Rapporteer  
Zo, je hoofd gaat wel duizelen op zo'n bijeenkoomst, er word wat afgeluld door die ambtenaren. Omhaal van woorden, niet normaal meer!

Maar door er een keer bij te zijn geweest besef je wel hoe belangrijk het is om alleen al te laten horen dat ook kitesurfers betrokken willen zijn bij de plannen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #24 September 29, 2009, 14:24:33
edit2Rapporteer  
goed bezig mensen!  Op dit moment ben ik zelf behoorlijk bezig / gericht op de uitkomst van het NEA gebeuren IJssel en Markermeer..........
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.