Naish 08 Smartloop bar op 2010 Torch mogelijk? + wat advies...

Levi

Berichten: 72
Oktober 27, 2009, 02:30:26
edit2Rapporteer  
Hey dudes,

Ik ben een beetje ten einde raad...

Afgelopen zondag heerlijke sessie gekite met mijn 12 meter torch uit 2008. Alleen toen ik weer het water in wilde lopen met mijn kite zo'n beetje op 12 uur knalde mijn LE spontaan uit de lucht. Sad Dit is de tweede keer dat het gebeurd (al was het vorige keer met een crash op het water) Ik had hem zo'n 2 maandjes geleden al gerepareerd en een hele nieuwe LE erin laten zetten bij van den berg in Hoorn wat me behoorlijk wat geld heeft gekost.

Hoe kan hij zomaar geknald zijn? Is het doek misschien zwak geworden of hebben ze de LE er slecht in gezet dat er een vouw in zat? Kneiter hard opgepompt was het niet, een beetje speling had ik het gegeven. Ik vrees dat een reparatie vrij weinig zin heeft omdat ik dan haast zeker weet dat hij binnen de kortste keren weer knalt en dan vaar ik misschien ver op zee.

Ik zit er dus over na te denken om een nieuwe kite te kopen en wil sowieso een kleiner maatje gaan varen. Ik zat te denken aan een Torch 10 of 09. Geeft deze samenstelling met een naish bar uit 08 dan problemen? Ik heb nu een bar van 20inch en zat te denken aan een 9 of 10mtr. Kleiner bar maatje van 19 inch vind ik zo weinig verschil, zou dat veel uitmaken..?

Iemand die suggesties, tips of opmerkingen heeft? Ik hoor het graag want wil volgend seizoen gewoon weer knallen met een nice setje!  Smiley

Aloha! en alvast bedankt! Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Oktober 27, 2009, 09:44:14
edit2Rapporteer  
Er is ook een zoekfuctie he, dit zijn de 1e 2 resultaten op het woordje "shift":
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35511.0
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36259.0

Met die nieuwe bar merk ik er vrij weinig of ik nu 21" of 19" instel dus 20" is geen probleem natuurlijk
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Oktober 27, 2009, 12:50:20
edit2Rapporteer  
maatje van mij had ook 2x hetzelfde, beide keren toen hij de kite omdraaide vanaf het strand(was niet heet of koud die dagen). Heb het ook meer gelezen op kiteforum.com geloof ik. iig, er zijn meer met het probleem, lijkt mij een van de zeldzame naish-kwaliteitsfoutjes.
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #3 Oktober 28, 2009, 00:26:05
edit2Rapporteer  
Mijn 12 torch 2007 heeft het ook gehad, na omdraaien op het water knikte me leading edge en toen knalde hij ook
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.