Ervaringen Cauition kites.

MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
November 15, 2009, 22:04:55
edit2Rapporteer  
Na me naish cult beetje volgroeid te zijn, wil ik nieuwe  kites gaan halen die meer voor echt freestyle gemaakt zijn.

Ik kite gem 2 x per week dus vraag veel me materiaal.

Me oog is gevallen op de Caution Mayhem, eigenschappen spreken me aan en kwaliteit ziet er op de foto en fimpjes goed uit.

Zijn er hier mensen die caution varen wat zijn jullie ervaringen? Vooral kwaliteit en unhooked performance ben ik benieuwd naar....

Waar ik angst voor heb is aftersales aangezien ik normaal altijd bij winkels koop. Zijn onderdelen goed te krijgen via stormchaser ?

Alle info is welkom.



Lex

Berichten: 4827
Antwoord #1 November 15, 2009, 23:03:56
edit2Rapporteer  
Hey, ik vaar met Caution Mayhem X. Heb hiervoor de Torch 2007 gevaren, heb dus wel een goed vergelijk voor de unhooked performance. Kites leveren echt een goede pop en lift en hangtime. Ik ben er erg tevreden over. Caution staat ook bekend als bombproof qua kwaliteit. Maar ik kan hier wel een verkooppraatje gaan houden, maar je kan ze het beste zelf proberen. Ik vaar zelf in zuid-holland en je mag ze altijd proberen. Stormchaser zelf contacteren om te testen is ook een optie! Stormchaser is ook de dealer van Oceaan Rodeo en daar zijn de aftersales hier wel van bekend denk ik, gewoon goed. Kapotte Caution kites heb ik nog niks van gehoord Wink
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #2 November 15, 2009, 23:06:53
edit2Rapporteer  
Die varikites zien er wel goed uit
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #3 November 15, 2009, 23:08:05
edit2Rapporteer  
He ncult(damian toch)?

Ik vaar zelf met de caution mayhem x..
Mijn bevinding: goede kwaliteit (afwerking), er sterk en bombproof, lekker freestyle kite, groot windbereik

de kite heeft 2 afstellingen : freestyle en waveriding. Ik vaar hem zelf op freestyle, uitgehaakt is deze kite super lekker (hij is hier voor gemaakt). demayem is puur gericht op freestyle en waveriding verder is de kite redelijk snel en kan je er echt bizar hoog mee springen, ook loopt hij lekker (zowel in als uitgehaakt)

ik vaar bijna altijd op de slufter, je kan me wel een pbtje sturen als je daar heen gaat, kan je hem testen.

het geven van een kans is dus zeker de moeite waard, mede ook door de goede service van stormchaser.nl (als er toch een keer wat zou gebeuren). de aftersales is dus goed, dat kunnen een heel aantalmensen van dit forum ook bevestigen

heb je verder nog vragen kan je me altijd even een berichtje sturen
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #4 November 15, 2009, 23:38:51
edit2Rapporteer  
Over de vaareigenschappen doe ik als verdeler geen uitspraken ook aangezien je dit het beste zelf kunt testen. Hiervoor kan je ook een afspraak maken met mijn collega Barry.

Terechte vraag over de after sales:
Onderdelen zoals bladders, bridels, lijnen, barparts etc. zijn in Nederland op voorraad.  Caution stelt het verplicht dat wij als distributeur een volledig pakket aan parts, bladders etc afnemen per modeljaar.
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #5 November 15, 2009, 23:58:16
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle snelle reacties !

Martijn thanks voor je sms, vaar tegenwoordig altijd bdam maar we moeten weer een keer net als "vroeger" gaan knallen!pm je nog

Klinkt allemaal positief, vooral dat ook alle onderdelen leverbaar zijn is goed om te horen.  Ik ga een mail sturen voor de 7 en 11 in combi met de zen.
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #6 November 16, 2009, 00:29:25
edit2Rapporteer  
Sad heb iknet nieuwe kites gekocht

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #7 November 16, 2009, 00:47:06
edit2Rapporteer  
Caution is zeker harstikke goed, Kwalitatief zijn et goede kites. Performance hoor ik dr ook niks dan goeds over.

Dr zijn nog genoeg andere die ook kunnen. Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 November 16, 2009, 00:49:20
edit2Rapporteer  
Ik ga een mail sturen voor de 7 en 11 in combi met de zen.

Ik wil dit toch even zeggen voor dat je een setje aanschaft zonder te testen:

De mayhems (2009) die ik gezien heb vallen echt een stuk kleiner uit dan je van de maat zou zeggen in vergelijking met andere kites (11m lijkt kleiner dan een 10m torch, overelkaar heengelegd....)
Ik weet van een rider op de slufter dat hij liever een maatje groter gehad had als hij van tevoren geweten zou hebben dat ze zo klein uitvallen

Als je dus de moeglijkheid hebt zou ik ze even testen, dat moet geen probleem zijn denk ik.
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #9 November 16, 2009, 00:59:45
edit2Rapporteer  
Ik heb toevallig net mijn Caution Answer2 vervangen door een Vari.

De Answer is wat kwaliteit betreft de slechtste kite die ik ooit heb gehad (van de 16). Problemen met de strutventielen, LE stiksel en mini5th. Terwijl Caution al lang bekend staat als bombproof.

Die Answer vloog wel lekker snel.
sjoerdsantema
Gast
Antwoord #10 November 16, 2009, 01:09:16
edit2Rapporteer  
[edit mod] Jammer genoeg kunnen we dit niet toestaan  Wink
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #11 November 16, 2009, 03:12:08
edit2Rapporteer  
hahaha, jaapd kan ook geen 2 maand met dezelfde kite varen heh.

Ga lekker wat kites testen en goed bekijken voordat je ze koopt. Er zijn meer als genoeg merken die onbekend zijn, maar verdomd goed. En daarvan zullen er nog genoeg zijn die ook nog eens aan je eisen voldoen.

Zowieso kites kopen voor je ze getest hebt.. kan erg tegenvallen.
TMK

Berichten: 126
Antwoord #12 November 16, 2009, 15:03:29
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf een Caution Mayhem 9m2 2008

Ik kan je vertellen, het is een erg stevig ding!

Stormchaser is heel snel en leverbaar met onderdelen (zoals ik ervaren heb).
Kite was binnen 3 dagen in huis.|

De Mayhem heb ik eigenlijk blind gekocht  Cheesy, en echt geen moment spijt van gehad.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 November 16, 2009, 15:58:36
edit2Rapporteer  
waarom begint hier iedereen andere merken te blaten, dat vraagt die jongen toch niet. Verder zie ik veel reacties van riders/stormchaser van caution. Om dat even te onderbouwen:

Ik vind caution een fijn merk, de answer was idd slecht van wat ik om me heen begreep. Maar de mayhem hoor ik niks dan goed over. Sowieso is caution bijna altijd superkwaliteit. Gewoon stevige kites.
Dat verhaal voer een grotere maat varen is volgens mij niet waar. De kites ogen kleiner, maar zijn wat dieper qua profiel. Ik mheb er zelf maar kort mee gevaren, dus ik kan daarvoor niet mn hand in het vuursteken. Met caution zal je wss wel tevreden zijn, ik zou alleen wel testen of het jouw type kite is Smiley
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #14 November 16, 2009, 23:24:58
edit2Rapporteer  
Over de Caution kites kan ik niets zeggen, maar over de service van Stormchaser wel .......die is gewoon goed ThumpsUp
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #15 November 20, 2009, 21:03:15
edit2Rapporteer  
En die Caution is niet duur zag ik net op stormchaser.  Shocked
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #16 November 21, 2009, 16:37:41
edit2Rapporteer  
Ze zijn zelfs goedkoper dan afgelopen jaar. Reden zit em puur in de dollarkoers want de kites zijn iets duurder geworden in USD. (Kites komen nu uit de fabriek waar oa North en Royal gemaakt worden) Als je dan per pallet inkoopt dan heb je een voordeel in verscheping en invoerrechten. Dit voordeel zetten we door naar onze klanten door de prijzen laag te houden.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #17 November 21, 2009, 18:03:24
edit2Rapporteer  
Sinds een half jaar heb ik nieuw bij Stormchasers, de Mayhem  7 m van 08. Kite is denk ik echt wel kleiner dan 7 m. Had de 09 eerder getest; ook waanzinnig explosief, en een super hangtime. De 08 heeft die hangtime niet, maar met flink sinussen in de lucht, hij stuurt retesnel, kom je toch zacht neer.

Kite is niet stabiel, in vlagerige toestanden presteert ie niks, aan zee is ie goed, maar niet voor unhooked; veel backstall.
Tijdens vlucht laatst compleet in 2en, en een strut lek; moet toeval zijn; zelf gereapreerd.

Ik zeker kandidaat voor de 09. Echt C-gevoel maar dan nog veel exposiever dan mijn C-kites. 
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #18 November 21, 2009, 20:15:29
edit2Rapporteer  
Heb ook de Caution Mayhem getest maar ben toch voor de Zeeko Notus gegaan... Tongue Grin
Als ik jou was zou ik de kites toch even testen voordat je ze koopt, gevoel is erg persoonlijk. Roll Eyes
Service van de Stormchasers is van horen zeggen erg goed iig, het zijn aardige dudes die snel reageren. ThumpsUp
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #19 November 30, 2009, 20:47:52
edit2Rapporteer  
Inmiddels paar keer mee gevaren en zondag voor het eerst beetje lekker mee kunnen varen. Heb een 11 en een 7 maar zoals al aangegeven werd vallen ze echt klein uit. De 11 is net een 9,5 en de 7 gaat echt richting een 6 toe.

Hier even me persoonlijke ervaringen, ook het afstellen kan persoonlijk zijn aangezien ik diverse andere jongens geproken heb die de problemen niet ervaarde.

+Kwaliteit, alles ziet er top en duurzaam uit.
+Snelheid veruit snelste kite die ik ooit in me handen heb gehad. Vooral de 7 is bizar snel.
+springen hangtime en hoogte is bizar en heb nog niet eens de sweet spot gevonden.
+Uithaken, zeer makkelijk ook zonder depower goed te doen.
+Loopen, kite is zo snel dat loopen vrij easy gaat.
+Service zeer snelle reactie''s op vragen e.d
+Feeling, trucs gaan stuk easyer doordat je heel snel kan corrigeren door de zeer snelle respons.

-Aftestelling, kite is zeer gevoelig heb al wat aanpassingen gemaakt maar nog steeds niet helemaal lekker. Kite stalde aan het begin heel erg heb nu me stuurlijnen wat langer gemaakt door er knoopje uit te halen en ze worden al wat stabieler, maar nog steeds heb ik last van stallen en soms ineens wegvallende power. Als ik me bar vol aantrek valt de kite soms vol in de powerzone. Soms komt de kite ineens uit de lucht vallen, heb hier vooral met 7 last van maar ook de 11 is vooral in vlagerige wind niet echt stabiel.
-Weinig depowerruimte, dit kan iets persoonlijks zijn omdat ik gewend ben heel veel depower op me bar te hebben aangezien dit voor het eerst is dat ik echt met "c shape"" achtige kite vaar. Ik moet vooral wennen met crashen en fouten dat de kite gewoon nog steeds pittig power houd. Ben al paar keer goed erachter aan gegaan haha.

Ga woensdag weer varen, dus zal hopelijk dan weer wat dichter bij de ideale afstelling te komen.



Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #20 December 04, 2009, 18:30:11
edit2Rapporteer  
Ben het met al je + puntjes eens, ook met de minpuntjes. Geen beginners-kite dus, maar wel spannend.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.