Tegenstrijdige kitetests switchblade

ash

Logs: 0 | 33 uur
Februari 12, 2010, 19:41:48
edit2Rapporteer  
Ik ben op zoek naar een andere kite, en las voor de Cabrinha Switchblade 2 tegestrijdige berichten.

Volgens Cabrinha: 2010 improvements have been made to increase the turning                          speed and relaunch.
Volgens Acces: veel stuurkracht  voordat hij draait. uiterst grote draaicirkel.reageert laat en traag.
Volgens kiteboardingreview:   its quick and it turns quicker than the xbow. fast turning.

Wie moeten we nou geloven, of lees ik het verkeerd.

Mr the Emperor

Antwoord #1 Februari 12, 2010, 20:00:51
edit2Rapporteer  
Zo zie je maar dat op reviews afgaan ook niet de zekerheid bied die het zelf testen wel geeft.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Februari 12, 2010, 22:43:23
edit2Rapporteer  
Beide reviews zijn nu niet bepaald iets om op af te gaan. In kb.de staat een betere, maar ook die is niet zaligmakend.

Zou zeker zelf testen voordat je die dure kites aanschaft. Er zijn opties voor, tenminste als het weer eens verbeterd. Het lijkt wel of de nieuwe ijstijd is begonnen Tongue
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Februari 12, 2010, 22:56:44
edit2Rapporteer  
Beetje nadenken mag toch ook wel: Cabrinha vergelijkt hem met het voorgaan model, kiteboardingreview met de xbow en ik vermoed dat de acces hem vergelijkt met alle geteste kites.

Ziedaar het verschil, de kite kan best sneller geworden zijn maar dat hoeft dus absoluut niet te betekenen dat deze snel is.
ash

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #4 Februari 13, 2010, 10:41:04
edit2Rapporteer  
Dankzij jullie input wordt het wederom duidelijk gemaakt dat zelf testen essentiel is.
Sorry Evan je hebt helemaal gelijk.thanks.
Een "trage" stuurreactie is gewenst voor een Wakestyle/freestyle georienteerde kite.

drifter

Antwoord #5 Februari 13, 2010, 12:53:44
edit2Rapporteer  
Switchblade is wel een rustige kite te noemen. Maakt de kite wel geschikt als Freeride en Wakestyle kite. Voor deze disciplines is een rustig vliegkarakter en stabiliteit gewenst. De SB heeft een voorspelbaar vliegkarakter en dat is prettig, vooral bij de kleine maten.

Voor Freestyle wil je eigenlijk een snellere kite, voor de kiteloops bijvoorbeeld.
Hoewel er betere freestyle kites zijn, denk ik dat de kleinere SB's prima presteren voor freestyle. 6- 7- 8- 9m bijv. Die hebben best een aardige kiteloop in huis, en ik denk dat je die maten niet snel als traag/indirect zult ervaren.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.