Thermische wind heb je 'smiddags bij: Castillione della Pescaia. Dit is de home spot van Roberto Ricci Check maar op kite beaches of in de in de Kite and Windsurfing Guide Europe!
ik ben zelf de afgelopen 2 weken naar Castiglione della pescaia geweest en heb van de 2 weken 2 dagen kunnen kiten. Volgens de kiteschool daar hadden ze net 10 dagen achter elkaar goede wind gehad die in de middag opkomt en dan 4 a 5 bft is. ik heb dus pech gehad blijkbaar. Ze vertelde me wel dat er in de afgelopen periode een aantal ongelukken hadden plaatsgevonden en dat het kiten voor altijd verboden zou worden als er in de aankomende periode weer een ongeluk zou plaatsvinden. Het is er ook wel redelijk druk met strandgasten die lekker aan het zwemmen zijn. Ik ben ook nog naar Puntone di scarlino geweest maar heb daar ook geen wind gehad.
Oja...... schrijf even op wat je bloedgroep is als je heengaat want als je een beetje pech hebt dan heb je een bloedtransfusie nodig door alle muggen en steekvliegen die het op je voorzien hebben.