Kitesurfer gered uit zee ( 13 sept)

Idefixe

Berichten: 8241
September 28, 2010, 01:31:59
edit2Rapporteer  
Het is alweer een paar dagen terug maar had het nog niet zien staan. Van de KNRM site :


Kitesurfer in moeilijkheden door harde wind en materiaalpech
Scheveningen, 13 september 2010

Maandagmiddag 13 september rond drie uur raakte een kite surfer in moeilijkheden voor de Scheveningse boulevard.

Door de harde wind kon hij zijn kite niet meer onder controle houden en tot overmaat van ramp raakte ook de vlieger onklaar en dreef hij op enkele honderden meters uit de kust hulpeloos rond. Strandgangers die de man zagen ploeteren alarmeerden via het alarmnummer 112 de KNRM.

De 'Kitty Roosmale Nepveu' en het Kust Hulpverlenings Voertuig kwamen in actie. Toen de reddingboot en de truck ter plaatse kwamen, kwam de man, geholpen door collega surfers, net weer terug op strand. De bemanning van de truck sprak de man aan om te kijken hoe het met hem was.

Het bleek te gaan om een uit Duitsland afkomstige man, die speciaal voor het kitesurfen naar Scheveningen was gekomen. Hij maakte het verder goed waarop de KNRM eenheden weer retour station gingen.

HIER het originele bericht
Flow-Rush

Berichten: 25
Antwoord #1 September 28, 2010, 10:04:02
edit2Rapporteer  
goh......weer een duitser Smiley

wel weer mooi om te zien dat de man weer is gered door mede-hobbyisten (of naja "surfers" dan Smiley)
Flinty

Berichten: 114
Antwoord #2 September 28, 2010, 10:22:42
edit2Rapporteer  
Wel fijn dat mensen op de kant ook oplettend zijn, en uiteraard mede-surfers/kiters etc ook hun best doen om mensen naar de kant te krijgen... Zo zou het altijd moeten zijn...

Hoor je toch weer eens een ander sfeertje dan die opgefokte mensen die ook wel eens rondvaren!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 September 28, 2010, 15:05:47
edit2Rapporteer  
scheisse
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #4 September 28, 2010, 18:30:22
edit2Rapporteer  
zaterdag was er een windsurfer op brouwersdam ook goed bezig, was mijn board verloren, en die windsurfer sprong van zijn plank af om mijn board te pakken, was niet nodig, maar wel aardig van hem!
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #5 September 29, 2010, 07:22:43
edit2Rapporteer  
is ook eigenbelang hoor. Windsmurfers zijn niet blij met drijvende obstakels. Ik weet uit betrouwbare bron dat er niet veel vinnen zijn die een aanvaring op volle snelheid overleven.
feddomw
Gast
Antwoord #6 September 30, 2010, 15:56:02
edit2Rapporteer  
"Uit betrouwbare bron": je lijkt Jort Kelder wel. schater Kijk je uit voor Pieter Brink-Storms?
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #7 September 30, 2010, 16:05:12
edit2Rapporteer  
brink, brink.....? dat mens wat 3 minuten in de fit heeft gestaan??  schater

Storms:  loser

Kelder: ook irritant!

voor wat betreft de 'betrouwbare bron'; da's mijn collega hier, tegenover me. kwam vorige week vrij pissig uit Tarifa! schater
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 September 30, 2010, 16:31:24
edit2Rapporteer  
Wat opvallend is in dit gebeuren:

De kitesurfer bleek bij aankomst van de reddingsdiensten al op de kant te staan. Het kan dus goed zijn dat er hier bijv sprake was van materiaal pech en dat hij door medekitesurfers heel gecontroleerd uit het water is gehaald. Dan hoeft er dus niets aan de hand te zijn maar staat dit bij de reddingsbrigade WEL in de boeken als "reddingsactie"  ...............
Slecht voor de statistieken dus
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.