Zuid-Frankrijk!

marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Augustus 03, 2011, 17:07:26
edit2Rapporteer  
Hey mensen!

Vrijdag is het zo ver! VAKANTIE!!!!

ZIjn er nog meer mensen die richtin zuid-frankrijk gaan en dan in het bijzonder Beauduc en Leucate?

Kunnen we gezellig een biertje doen!
Wij zijn te herkennen aan de rooie VW T3 Club-Joker

Grtz Marvin
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #1 Augustus 03, 2011, 17:10:33
edit2Rapporteer  
Laat even weten hoe het daar is.Wij gaan over 3 weken ook die kant op. Ben erg benieuwd naar de spots aldaar. Fijne vakantie
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #2 Augustus 03, 2011, 17:15:36
edit2Rapporteer  
spots zijn super! ben er vorig jaar ook geweest. leucate heeft alleen wat grote kwallen maar verder lekker vlak water en dikke wind (als je geluk hebt)
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #3 Augustus 03, 2011, 18:26:24
edit2Rapporteer  

Dikke wind als je geluk hebt (indeed)!!!!!!
Zijn er drie weken geweest (net 1,5 week terug), maar het begrip vlagerig wind heeft een geheel nieuwe dimensie gekregen.
Wind varieerend van 10-45 knts. in een fractie.
En de locals varen gewoon, bij 30 grd en watertemp van 20grd.+, met een wetsuit??? Tot dat je die  f@$#%@k kwallen zie en voel, dan snap je de kleding.
Have fun
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #4 Augustus 03, 2011, 18:45:06
edit2Rapporteer  
Ik ga altijd in mei die kant op...
Etang le palme is lekker vlak en overal ondiep.
Wel schoentjes aan, wetsuit is niet nodig, heb er heerlijk in boardshort gevaren

Idd op de middellandse wel een lang wetsuit aandoen.
In mei zijn ze nog niet zo groot, maar wel veeeel kleintjes.

En Ja, vaak tramontana daar, dus vreselijke Vlagerig bergwind.
Maar ik vermaak me er altijd prima, anders gingen we niet elk jaar terug.
Volgend jaar denk ik naar mimizan (hopen op golven), maar daar moeten we nog ff over bevechten...
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #5 Augustus 04, 2011, 10:09:44
edit2Rapporteer  
nou nou nou.... vlagerig?
Ik kom uit limburg. daar is t pas vlagerig. 10 tot 40kn heb ik niet meegemaakt daar. 25 tot 35 wel. Maar dat is met de 8 goed te houden.
We hebben 3 dagen Heerlijke wind gehad daar.
en beauduc is heel mooi... alleen waait het daar niet zo vaak.

maar hopen dat het goed word deze zomer!
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #6 Augustus 04, 2011, 12:28:04
edit2Rapporteer  
Heb je een campingplaats voor beauduc die aan te raden is?
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #7 Augustus 04, 2011, 12:54:59
edit2Rapporteer  
nou nou nou.... vlagerig?
Ik kom uit limburg. daar is t pas vlagerig. 10 tot 40kn heb ik niet meegemaakt daar. 25 tot 35 wel. Maar dat is met de 8 goed te houden.
We hebben 3 dagen Heerlijke wind gehad daar.
en beauduc is heel mooi... alleen waait het daar niet zo vaak.

maar hopen dat het goed word deze zomer!
Was dat wind van zee, of uit de bergen.
Heb daar staan meten, en had in 1min wind van 17 tot 48 kn.
En dat vind ik toch vrij vlagerig...

Is natuurlijk niet altijd zo, maar ben er nu al een paar keer geweest, en komt regelmatig voor.
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #8 Augustus 04, 2011, 12:59:38
edit2Rapporteer  
Heb je een campingplaats voor beauduc die aan te raden is?
Ja! Het strand! Beauduc heeft helemaal niks! Alleen strand, flamingo's en wilde paarden! 15km maanlandschapsweg en je bent er! Geen sanitair geen winkel gewoon echt alleen maar strand!
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #9 Augustus 04, 2011, 13:30:02
edit2Rapporteer  
Ok ok... dat klinkt goed, enkel je hebt gewoon met een gasbrandertje zelf het eten gemaakt? Of in de avond ergens kunnen gaan eten, etc?
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #10 Augustus 04, 2011, 17:16:31
edit2Rapporteer  
wij hebben een camper, dus alle voorzieningen mee.
Maar met een gasbrandertje gaat ook prima. om ergens te gaan eten word lastig!
surfing28

Berichten: 144
Antwoord #11 Augustus 04, 2011, 18:33:49
edit2Rapporteer  
Leucate is indeed een mooie spot, zonder twijfel, alleen wat Johnynaish ook aangeeft, de wind kan ineens omslaan naar maximaal.. Dit gaat erg snel en voor je het weet lig je in de kreukels.. Stond er vorig jaar met een 7m2, het ene moment heerlijk knallen, het andere moment maximaal KAK.. Ik kan me zo voorstellen dat je denkt " mwaaah !! niet zo gek veel wind en je trekt je 10m2 uit de tassen " dat je nog weleens van een koude kermis thuis kan komen.. Nogmaals, het is een waanzinnig mooie stek, maar met een dikke let op !! Verder uiteraard muchos fun at Leucate  ThumpsUp
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #12 Augustus 04, 2011, 19:04:19
edit2Rapporteer  

@surfing28,

Helemaal juist! Ik heb die ervaring gehad met de 10m2 Torch. Nou ben ik niet de lichtste (95kg) en hou van lekker gepowerd, maar ben er tog behoorlijk achteraan gestuiterd.

on-shore komt de rotsachtige kant dan snel dichterbij.

Mee eens een superlocatie, maar de omstandigheden moet je wel goed in de gaten houden.
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #13 Augustus 04, 2011, 20:25:00
edit2Rapporteer  
Als de stoten komen, is er dan - zoals meestal - een windgat?
Zodat je dan weet dat er een flinke wind aankomt?
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #14 Augustus 04, 2011, 20:32:40
edit2Rapporteer  
Oja, en als er nog andere mooie spots daar in de buurt zijn, horen wij die ook graag want aankomende zondag gaan we vertrekken Grin
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #15 Augustus 04, 2011, 21:26:38
edit2Rapporteer  
En gaan jullie dan ook na beauduc? Altijd gezellig om met wat Hollanders een biertje te doen toch?! Gaan jullie met tent? Iig de gouden tip voor beauduc: neem voldoende levensmiddelen en vooral water mee!
C u at beauduc!
jitze

Berichten: 45
Antwoord #16 Augustus 04, 2011, 21:52:01
edit2Rapporteer  
He marvin, vrijdag heb ik ook vakantie.
Eerst maar eens de westkust bekijken. Misschien zak ik ook nog wel af naar onderen.
Neem voldoende bier mee Smiley 
Net alles ingepakt, morgen nog even werken en dan einde middag maar eens bij de kust langs naar het westen rijden.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #17 Augustus 04, 2011, 23:31:00
edit2Rapporteer  
Ik zit in de zomer altijd een kilometer of 80 boven leucate, bij Serignan Plage. Van de twee weken dat ik daar dit jaar geweest ben was er 6 dagen goede wind. Ook vlagerig maar zeker niet zo extreem als hierboven omschreven wordt. Er is een stuk strand van ca. 200 mtr waar je mag kiten en aangrenzend een ondiep relatief klein meer met super vlak water. Op alle andere plekken is het verboden tot 18.00 uur ivm de badgasten. De wind op zee is vaak side- ofshore dus niet geschikt voor beginners.
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #18 Augustus 05, 2011, 08:41:25
edit2Rapporteer  
Afgelopen zomer in de buurt van Valras Plage gezeten, als het waaide was het aflandig. Schijnt wel op sommige plekken een rescue service te zitten, dan kun je gewoon kiten met aflandige wind en komen ze je met een bootje ophalen.
Ben 1 dag naar Leucate - La Palme geweest. Mooi vlak water, maar idd vlagerig. Het ene moment zat je te niksten met je 7 om t water uit te komen en t andere moment knalde je als een malle over t water (20-40kts). Maar ik vond t wel een mooie spot. Had een shorty en geen schoentjes aan. Was lekker alleen bij de kant veel schelpjes, waardoor ik ook wel veel mensen zag met schoentjes. La Franqui zit er in de buurt en schijnt ook wel aardig te zijn.

Vorig jaar zat ik wat lager bij St.Cyprien, camping aan het strand en hier heb ik een aantal keer met mn 10 lekker kunnen varen. Kwam vaak aan het eind vd middag een lekker briesje, waardoor de meeste badgasten van t strand gingen wat weer ideaal was voor t kiten. Smiley Op Argeles-Sur-Mer, nog verder zakken, heb je een kitezone op t strand. Vrij groot strand ook, dus alle ruimte. Ook wel een aardige spot met de Pyreneen op de achtergrond. Ook met m'n 10 gevaren. Volgens mij staat deze regio ook bekend om de wat "mindere" wind wat ik begreep, lees 18-30 knopen. Maar misschien had ik wel geluk, heb in die 2 weken best vaak kunnen kiten.
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #19 Augustus 05, 2011, 10:08:19
edit2Rapporteer  
Afgelopen zomer in de buurt van Valras Plage gezeten, als het waaide was het

Wauw! dat binnenmeertje mag je daar kiten? ziet er niet slecht uit! en is t een beetje te doen? of te weinig plaats?
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #20 Augustus 05, 2011, 10:10:23
edit2Rapporteer  
oeps.... ik bedoel serignan plage! (op maps zie je het meertje liggen)
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #21 Augustus 20, 2011, 20:36:14
edit2Rapporteer  
Hallo,

Zijn er nog mensen die tussen 28 aug. en 10 sept. in de buurt van leucate verblijven.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #22 Augustus 20, 2011, 21:06:35
edit2Rapporteer  
Ik ben deze zomer (13 t-m 26 juli) in Le Grau du Roi geweest. Dit ligt tussen Leucate en Beauduc. Dit is een van de weinige spots waar de Tramontana niet aflandig is maar sideshore.
Er is een camping L´espiguette, direct aan het strand. Het strand is mega big.

Van de 14 dagen heb ik 10 dagen kunnen varen ...... niet sjlecht he....
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #23 September 01, 2011, 21:25:59
edit2Rapporteer  
Tot op vandaag er vlagerig hier in leucate. Zijn gister ff op de Costa Brava geweest, daar stond genoeg wind. Van af zondag gaat hier de Tramontana weer aan dus dan kunnen we los op de meren hier in de buurt. 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.