Internetkopen ebay VS

rocket man

Berichten: 1330
Maart 29, 2011, 13:55:43
edit2Rapporteer  
Ik heb meegedaan met een ebay veiling voor een nieuwe 2011 12m rebel kompleet voor 830,-- (weliswaar misgelopen). Naderhand mss gelukkig want ik weet niet wat er precies aan invoerrechetn en belasting mee gemoeid is. Iemand een overzicht, link, tabel oid.  Als je googled krijg je info over"dat" je, maar niet "hoeveel" je betalen moet.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 Maart 29, 2011, 16:53:39
edit2Rapporteer  
mmm,ligt eraan. als ik in het het buitenland koop, probeer ik de verkoper er ''sample'' op te laten zetten. hoef je geen invoerrechten etc. te betalen. eerste keer met auto onderdelen (USA) kreeg ik een naheffing van Fed-Ex van €125.   maar goed daar heb jij nu niks aan. maar ''sample'' werkt bij mij tot nu toe steeds, ook met nieuwe kites etc.    owja dit geld voor buiten EU hè.     Grin
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #2 Maart 29, 2011, 19:38:54
edit2Rapporteer  
markus,

dat gewoon met stift erop schrijven?
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #3 Maart 29, 2011, 19:56:07
edit2Rapporteer  
Oudste truukje die de douane echt wel kent & werkt 9 van de 10 keer niet. Zeker niet als je particulier bent. Maar je kan het altijd proberen.....

Normale kosten voor kites uit VS is 21,5% over het aankoopbedrag + verzendkosten. Dan nog iets van 10-15 euro als vergoeding van het voorschieten van de duties door partij als FedEx of UPS....

vb:

Kite: 950 euro + verzending: 50 euro

BTW 19% + Duty 2,5% : 215 euro
Fee: 10-15



markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #4 Maart 29, 2011, 20:08:46
edit2Rapporteer  
@wouter, zit wat in. ik koop meestal zakelijk, maar 9 van de 10 keer wel gelukt.  verkoper zet het meestal op de factuur.  niet geschoten is altijd mis .
feddomw
Gast
Antwoord #5 April 06, 2011, 20:22:13
edit2Rapporteer  
Vuistregel:
Hangt af van de verzendwijze.

Grote jongens zoals FedEx, UPS, DHL enz zijn zelf douane agent en handelen zelf de douane aangifte af, dus als er niet sample opgegeven wordt zal de verzender moeten opgeven wat de waarde en inhoud is. Ik heb een UPS account.... Dan legt de expediteur een bedrag op en innen dat vaak bij jou. Krijg je een acceptgiro of betalen bij aflevering als je echt pech hebt. (C.O.D. = cash on delivery)

"Gewone" post is geen douane agent en slechts indien de douane jouw pakket onderschept zal je moeten betalen. Het lijkt alsof het vaker gebeurt tegenwoordig.

Ik vind Wouter's inschatting relatief laag, want duty/invoerrechten zijn vaak boven de 2,5% (dacht ik). Bij auto onderdelen is het strikt genomen 10% dacht ik.

De som is strikt genomen als volgt: bedrag + verzendkosten gaat de invoer overheen. Daar overheen de BTW. Leuk he, belasting over belasting. Daar komt nog bij de kosten inderdaad voor de expediteur die het voor je voorschiet (administratiekosten voor jou een acceptgiro sturen en rente voor het "voorschieten".

Je kan het beste particulier kopen en de verkoper moet bereid zijn alles als "monster" aan te merken. Professionele verkopers willen dit vaak niet doen en mogen het ook niet doen, valsheid in geschrifte..... Ik heb zelf een UPS account en ik vul vaak een lager bedrag in als ik verzend, dat scheelt de ontvanger weer geld.
Jeffrey77

Berichten: 28
Antwoord #6 April 06, 2011, 20:53:57
edit2Rapporteer  
Ik zal eens kijken of ik deze week tijd heb op mijn werk, ja ik ben douaneambtenaar  , om uit te zoeken wat het douanerecht (invoerrecht) op kites is. Sommige producten bijvoorbeeld laptops hebben geen douanerecht maar alleen 19% BTW.

Berekenen van de totaal te betalen belasting gebeurt als volgt, ook in de reizigersbagage:

Douanerecht (bijvoorbeeld 2,5%) wordt berekend over aankoopbedrag + verzendkosten en verzekering.
Bovenstaande drie bedragen bij elkaar op geteld, daarover wordt 19% BTW berekend.
Plus nog administratiekosten in geval van een postpakket.

*Edit

Het douanerecht voor kites en boards is 2,7%.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 April 06, 2011, 22:02:10
edit2Rapporteer  
volgens mij is het 2,5%(was het bij mij iig 4jaar geleden)
editL:
 2,7 zeg je al dus Smiley
Anyway, het was voor mij wat moeilijk onder welke noemer kitesurf-materiaal viel..weet alleen dat ik van 10%uit ging, en het me alleen meeviel
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 April 06, 2011, 23:08:39
edit2Rapporteer  
Sample, Waranty etc werkt tegenwoordig bijna niet meer. Vorig jaar is er gewoon bij mijn kites een hele lage prijs opgegeven en dat zorgde voor een kostenpost van maar 60 euro voor 2 kites.

Maar wees blij dat het niet gelukt is want het had zomaar een duur grapje kunnen worden.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 April 07, 2011, 00:14:31
edit2Rapporteer  
ik heb eens 16kites geimporteerd in 3 verzendingen (binnen enkele weken van elkaar) ik heb het gros gewoon volle pond moeten bealen idd (waarde was 2,50 per kite opgegeven ) en een zending heb ik niet voor hoeven dokken(verwaarloosbaar)
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #10 April 07, 2011, 11:19:11
edit2Rapporteer  
Thx for info: ik heb inmiddels Heerlen (Douane) gebeld en het valt onder hoofdstuk 95, goederencode 950629 (speelgoed, sport artikelen open lucht), dus idd 2.7%. Berekening is zoals Jeffrey aangeeft. Gelukkig ging het niet door want ipv 830,-- was ik rond de 1100,-- kwijt (is dus meer dan 30%). Hier trouwens een handige link:

http://www.astroblog.nl/tools/importheffingen/
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 April 19, 2011, 13:58:15
edit2Rapporteer  
Geld dit ook voor producten die binnen de eu worden gekocht?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 April 19, 2011, 15:08:16
edit2Rapporteer  
Geld dit ook voor producten die binnen de eu worden gekocht?

Binnen de EU worden er geen importheffingen gerekend. Daarom wordt er ook zoveel kitegear in Deutschland aangeschafd Durch uns, Hollaender Wink

Pas dus wel op met websites eindigend op .ch, want die horen niet bij de EU (echter sommige van die shops verzenden vanuit Duitsland, dan maakt het natuurlijk niet uit Wink).


Echter een ander aspect wat veel mensen over het hoofd zien bij het bestellen van spullen in het buitenland: garantie gaat via de shop waar je je spullen hebt gekocht, of de importeur van land van aanschaf (indien de shop bijvoorbeeld niet meer zou bestaan).

Zeker met kiteproducten waarbij er door de snelle doorlooptijd van modellen regelmatig 'kinderziektes' de kop opsteken zeker een risico. Hoewel de Duitse shops netjes garantie afhandelen, moet je zooi wel opgestuurd worden...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 April 19, 2011, 16:04:03
edit2Rapporteer  
en niet alle duitse shops zijn even snel en correct in afhandelen van emails, maarja, dat heb je in NL vast ook
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 April 19, 2011, 16:42:40
edit2Rapporteer  
en niet alle duitse shops zijn even snel en correct in afhandelen van emails, maarja, dat heb je in NL vast ook

That's international Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.