Billanbong synergy 3/2, waardebon, geld terug of een andere oplossing ?

Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Mei 10, 2011, 22:43:21
edit2Rapporteer  

Mijn vriendin heeft een billabong synergy 3/2 pakje gekocht maar ik heb het idee dat dat wat aan de dunne kant is. Wat is jullie mening?
 Ze is niet van plan om in de winter te gaan kiten dus vanaf mei t/m december  wel. Is dit warm genoeg of kan ik beter voor haar op zoek naar een 4'/3 pakje. Ze heeft trouwens maat 8 dus als iemand nog aanbiedingen heeft hoor ik het ook graag.

bedankt!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Mei 10, 2011, 23:32:03
edit2Rapporteer  
4/3 of zelfs 5/3 is beter.
December is het trouwens al winter hoor Maar zeker voor okt.nov./dec wel een 5/3 nodig. Als ze die 3/2 gaat houden, een 5/3 er naast, of sowieso een 5/3 en dan i nde zomer de rits open Wink
leeany

Berichten: 844
Antwoord #2 Mei 11, 2011, 00:55:09
edit2Rapporteer  
Hmm, ik ga tot November meestal door met mijn 3/2 psycho. December/Jan/Feb en vaak maart toch nog wel te koud.
markiter

Geen avatar

Berichten: 53
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #3 Mei 11, 2011, 07:39:43
edit2Rapporteer  
Van een 5/3 gaat zij heel veel plezier hebben!
Meer kitedagen, en op twijfeldagen kun je misschien wel met een 3/2 maar dan hou je het met een 5/3 veel langer vol, met meer comfort.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #4 Mei 11, 2011, 13:40:53
edit2Rapporteer  
Ik lag gister ws al te slapen toen ik mijn vraag typte. Ik bedoelde van mei t/m september. Maargoed uit de reacties is een 5/3 de beste optie dus ik ga is op zoek! thanx
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #5 Mei 11, 2011, 14:31:45
edit2Rapporteer  
Gister een bericht gepost over mijn een 3/2 billabong pak. Nu wil ik hem inruilen wil die shop alleen een waardebon terug geven. Geen geld want dan hadden we maar beter moeten nadenken. Mag dat? Hij heeft ook niks wat ze wel past in de zelfdeprijsklasse.

Dus mijn vraag is mag een shop dat volgens de wet doen? Ik zal de naam van de shop nóg niet noemen maar ik vind dit een service van niks.
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #6 Mei 11, 2011, 14:45:25
edit2Rapporteer  
Heb je hem ook al gebruikt? Of kwam je er thuis achter dat ie toch niet past?
In het laatste geval gewoon geld terug of ruilen voor wat anders van dezelfde waarde.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Mei 11, 2011, 14:46:06
edit2Rapporteer  
ja, koop is koop.
Je hebt bij bepaalde bedragen wel wettelijke bedenktijd volgens mij. En als de koop onder colportagewet valt mag je het zonder opgaaf van reden terugsturen, maar dat is dus niet geldig voor artikelen die je zelf fysiek in de winkel koopt. Een winkelier kan ZELF kiezen, uit coulance of wat dan ook om het item terug te nemen en geld terug te geven(of een bon) en of dat niet te doen.
Aan de andere kant, je wil toch sowieso een pak? Neem dan die bon en gebruik die voor dat andere pak.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Mei 11, 2011, 14:46:56
edit2Rapporteer  
Waarom open je opnieuw een topic?
Dit had je gewoon kunnen toevoegen aan het huidige?

Edit: Kobrin  ThumpsUp

Maar officieel mag dit onder bepaalde voorwaarden.
Ze moeten je bijvoorbeeld iets vergelijkbaars kunnen aanbieden.

Overigens is het logisch dat een 5/3 duurder is als een 3/2 pak. Meer materiaal en vaak ook steviger uitgevoerd. Bijlappen is dus wel logisch.

Hebben jullie ook gevraagd in de shop naar wat jullie van plan waren met dat pak? Zo ja, dan ben je verkeerd geinformeerd en horen zij hierin tegemoet te komen.

Zo niet, tja....


Ze moeten je geld teruggeven als ze geen goed 5/3 pak kunnen aanbieden, wat naar alle redelijkheid niet al te duur is. Hebben ze dat, dan mogen ze je een tegoed bon geven...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Mei 11, 2011, 14:48:13
edit2Rapporteer  
Dat is fout Michiel, ze MOETEN niks.

Ik weet dit zo allemaal op te schrijven omdat ik 2weken geleden met exact hetzelfde te maken heb gehad met mijn aanstaande.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #10 Mei 11, 2011, 14:50:55
edit2Rapporteer  
Nee het pak is uiteraard niet gerbuikt. En het euvel zit hem hierin dat mijn vriendin een bedrag van rond de 100 euro wilde uitgeven. dat werd 120 euro maar in deze shop is de dikkere versie die past meteen 210 euro. Ik heb nog gevraagd in de shop of het met temperaturen rond de 15 graden te doen zou zijn met dit pak en het antwoord daarop was ja. Ben al op zoek gegaan en heb al instantie benaderd en hier is sprake van dwaling.Met de juiste voorlichting hadden we dit pak niet gekocht.


Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 Mei 11, 2011, 14:56:09
edit2Rapporteer  
Al een instantie benaderd? Hebbe gij het wel lief gevraagd in de shop? Kon er niet wat korting af?

Lijkt me wel logisch dat een dikker pak een stuk duurder is.. Misschien kunnen ze een goedkoper pak bestellen wat wel past? Een 5/3 moet je wel voor ongeveer 150 euro kunnen krijgen? Mooi moment om je vriendin een cadeautje te geven;)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Mei 11, 2011, 15:02:58
edit2Rapporteer  
Dat is fout Michiel, ze MOETEN niks.

Ik weet dit zo allemaal op te schrijven omdat ik 2weken geleden met exact hetzelfde te maken heb gehad met mijn aanstaande.

Heb hier een boekje liggen met daarin het consumentenrecht.
Ze "moeten" zeker wel iets als ze niet aan de verwachtingen hebben voldaan, alsook geen alternatief kunnen bieden.

Maar dat kunnen ze wel, maar dat is gelijk €70,- duurder. Is dat redelijk? Lastig verhaal. Zoals Ed al zegt zijn ze er ook vanaf €150,-
Maar zoals met alles goedkoop is uiteindelijk duurkoop. Plus ik neem aan dat je vriendin een meisje is Tongue Wink
En meisjes zijn anders gemodelleerd door de schepper als jongens. Derhalve zijn er ook damespakken waarin de rondingen ook beter uitkomen. En die zijn er een stuk minder als jongenspakken. Misschien zit het verschil ook daarin.

M'n vriendin heeft er hier een hangen van Niel Pryde NPX. o.a. Langere benen, bredere heupen en op de borst meer ruimte  Grin

Welk merk en model kunnen ze aanbieden voor die €210,-?
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #13 Mei 11, 2011, 15:03:44
edit2Rapporteer  
Ja ik heb advies ongewonnen want als ik ergens niet tegen kan is het dat mensen tegenwerken. Ik begrijp het ook niet. Ik woon er vlak bij.De kans dat ik hier vaker gear zou kopen is daarom heel groot. Maar op deze manier wordt die kans natuurlijk aanzienlijk kleiner. Ik heb het lief gevraagd Ed. haha. Maar lief werkt dus blijkbaar niet in eerste instantie en dan wil ik weten waar ik sta en wat mijn rechten zijn.

Cadeutje geven heb ik uiteraard ook aan gedacht maar de prijs moet wel redelijk zijn.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #14 Mei 11, 2011, 15:06:54
edit2Rapporteer  
Ze heeft meerdere pakken aangehad en de synergy van billabong zat goed. De rest kwam ze in maar duurde een half uur voordat ze er weer uit is. Pasvorm is idd heel anders dan bij ons mannen. Wij schieten zo in de meeste pakken maar dat is voor dames wel even anders
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 Mei 11, 2011, 15:08:23
edit2Rapporteer  
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koopovereenkomst
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #16 Mei 11, 2011, 15:14:14
edit2Rapporteer  
Model dat ze aanbieden is dus ook die Synergy 5/3
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Mei 11, 2011, 15:18:41
edit2Rapporteer  
Wij schieten zo in de meeste pakken maar dat is voor dames wel even anders


De Synvergy is idd. een damespak
En die is er ook in 5/4/3mm, en die moet je hebben?

Ik zou vragen of ze de prijs van de onderstaande shop kunnen matchen. Immers heeft de shop een fout gemaakt door te zeggen dat je dit pak van mei tot september voldoende is. Dat is het niet in ons kikkerlandje!



Hier een Nederlandse shop: http://eurofun.nl/shop/billabong-synergy-543/

(ik heb niets met Eurofun te maken. Kan zo snel geen andere NL aanbieders vinden)
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #18 Mei 11, 2011, 15:30:48
edit2Rapporteer  
Ik heb er 1 topic van gemaakt om alles overzichtelijk te houden.

Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #19 Mei 11, 2011, 15:37:07
edit2Rapporteer  
Merci!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Mei 11, 2011, 20:20:57
edit2Rapporteer  
Dat is fout Michiel, ze MOETEN niks.

Ik weet dit zo allemaal op te schrijven omdat ik 2weken geleden met exact hetzelfde te maken heb gehad met mijn aanstaande.

Heb hier een boekje liggen met daarin het consumentenrecht.
Ze "moeten" zeker wel iets als ze niet aan de verwachtingen hebben voldaan, alsook geen alternatief kunnen bieden.

Maar dat kunnen ze wel, maar dat is gelijk €70,- duurder. Is dat redelijk? Lastig verhaal. Zoals Ed al zegt zijn ze er ook vanaf €150,-
Maar zoals met alles goedkoop is uiteindelijk duurkoop. Plus ik neem aan dat je vriendin een meisje is Tongue Wink
En meisjes zijn anders gemodelleerd door de schepper als jongens. Derhalve zijn er ook damespakken waarin de rondingen ook beter uitkomen. En die zijn er een stuk minder als jongenspakken. Misschien zit het verschil ook daarin.

M'n vriendin heeft er hier een hangen van Niel Pryde NPX. o.a. Langere benen, bredere heupen en op de borst meer ruimte  Grin

Welk merk en model kunnen ze aanbieden voor die €210,-?
Ze MOETEN toch echt niks, je bent zelf aanwezig bij de koop en stemt er mee in. Terugnemen van goederen of ruilen is niet wettelijk verplicht.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.