Kite en board mysterieus verdwenen Brouwersdam

Bularoo

Berichten: 165
September 17, 2011, 21:31:56
edit2Rapporteer  
Hallo,

Vandaag na een lange dag les geven op de dam hebben we toch iets meegemaakt wat mijn dag mooi verpest heeft..
We waren met 2 instructeurs aan het lesgeven op de dam ter hoogte van kitesurfcentrum Juventa. Wij varen met de Ozone Catalyst. Blauw. We hadden vandaag een 10m, een 8m en een 6m gebruikt voor de lessen ivm de nogal vlagerige wind. Lessen zijn goed gegaan. Leuke cursisten gehad die zelfs al hele meters konden varen en maar door bleven gaan wat tot gevolg had dat ik als instructeur misschien wel een kilometer erachter aan heb gelopen in het water. Cursist was lekker enthousiast. Joepie

Maar goed. Na de lessen hebben we de 8m opgeruimt en in de tas op het strand gelegt onder de 10m kite die opgepompt op het strand lag. Een Gaastra Xenon board 135x41 2011(Roze) lag op de 10m op de leading edge. Verder lagen er nog wat pompen en tassen van de andere kites naast. Toen we onze spullen wilde opruimen na we zelf nog even probeerde te varen (maar door de vlagerige wind werd dat ook een lange walk of shame) kwamen we bij onze spullen aan om op te ruimen. Op dat moment was het board en de 8m in de tas met bar die ook in de tas zat verdwenen.

Gestolen dus..?
Ik begin op dit moment erg aanmezelf te twijfelen omdat ik de kites wel heb verplaatst vanaf de vloedlijn. Lagen dit keer ook weer een hoop kites in het water te drijven wat ook voor dikke spagetti zorgde. Maar goed, ik twijfel dus of ik alles dan wel heb meegenomen. Maar ben daar eigenlijk wel zeker van. Zeker omdat ook de 8m in de tas is verdwenen.

Mijn vraag dus aan jullie. Weet iemand die vandaag op de dam was hier iets van? Of heeft iets gezien? Dan hoor ik het graag. Ook zou ik het graag willen horen mocht deze kite en board op bijvoorbeeld marktplaats gevonden worden.

Alvast bedankt. En als ze echt gestolen zijn. Waarom gebeuren die dingen op de Brouwersdam? Cry Huh
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 September 17, 2011, 21:53:22
edit2Rapporteer  
 Shocked     flippen man!    Sad     hopen dat je ze terug krijgt / vind.   verdwijnt steeds meer spul laatste tijd  Angry
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #2 September 18, 2011, 19:25:09
edit2Rapporteer  
een maand geleden hetzelfde, een nieuwe Cabrinah kite en een nieuw board gestolen van bekenden, ik laat echt men spullen niet meer liggen, pomp tas  boards alles gaat naar boven, na het varen als kite droog is, direkt opruimen, en kite en boardje mee.
>Erg hé...maar het zijn nu eenmaal de feiten aan de Bdam.

>Succes
Frank
Vise

Berichten: 49
Antwoord #3 September 18, 2011, 21:04:58
edit2Rapporteer  
Ik was ook op de dam bij Juventa en hield m'n board goed in de gaten. Stond m'n kite op te ruimen (Rev 7, had meer wind verwacht) en komen twee duitsers voorbij iets over 'haha mitnehmen' die andere zei: 'jah warum nicht?' en ze bleven even tijdje staan en ik keek vanuit m'n ooghoeken hoe ze wel gezellig dicht bij m'n boardje stonden.

Ze zijn verder gelopen en hebben geen gekke dingen gedaan toen. Misschien waren ze aan het grappen, doen m'n maat en ik ook wel eens van: 'jezus kijk now hoeveel cash er op het strand voor het grijpen ligt, niet normaal!' maar goed... je hebt er dus ook bij die het meenemen.

PS Hoe kon je uberhaupt lesgeven met zulke achterlijke wind? De kites vielen gewoon uit de lucht daar met die zuid zuid wester wind?
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #4 September 18, 2011, 21:07:45
edit2Rapporteer  
Triest....

Ik hoop dat je ze terug vind!!
Bularoo

Berichten: 165
Antwoord #5 September 19, 2011, 18:15:46
edit2Rapporteer  
Waren zeker niet de beste omstandigheden om les mee te geven. Maar was wel te doen. Zeker een omdat die al een beetje kon varen. Die ging er dus gewoon vandoor . De andere hadden hun 2e lesje. Die weten nu ook goed wat Frontstallen is.. In het begin gebeurde dat dan ook een paar keer. Maar na een tijdje snapte ze gelukkig wel goed hoe dat wat meer voorkomen kon worden. En toen ging het ook wel beter. Ik had ook gehoopt op een meer westen wind.

Helaas nog geen reacties, ook nog niks op marktplaats kunnen vinden. Ben bang dat ze niet zomaar weer terecht gaan komen Sad
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.