Bandit dos lijnlengte stuur- en powerlijnen

Raymond.V

Berichten: 261
Oktober 07, 2011, 15:06:49
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Ik heb van de F-one Bandit dos range de kites 12,10,9 en de 7. Hierbij heb ik 3 barren. Ik heb het idee dat mijn powerlijnen al aardig zijn opgerekt omdat ik de kites bijna altijd op het 2e of 3e knoopje vaar. Anders hebben ze last van backstall.
 
Weet iemand ook hoeveel cm verschil er tussen de lengte van de stuur- en powerlijnen hoort te zitten? En is dat met de bar volledig aangetrokken?

Bij voorbaat dank!
mocem

Berichten: 874
Antwoord #1 Oktober 07, 2011, 15:28:00
edit2Rapporteer  
staat op de lijnen. Bij de sleeves zit een labeltje. Je kan ze dus zelf opmeten. Ik heb ook de Bandit Dos gevaren en had hem altijd op het verste knoopje gevaren anders vloeg die als een natte krant.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Oktober 07, 2011, 15:35:29
edit2Rapporteer  
Ik heb deze kites ook gehad. Heb ze zelfs nieuw gekocht. Op het 1e knoopje was het een ramp. Altijd backstal. Daarna altijd op het 2e knoopje gevaren was prima. Als het echt hard waaide zette ik hem op het 3e knoopje. M.a.w. betwijfel of je lijnen zijn uitgerekt. Tuurlijk lijnen rekken altijd maar geen 10 cm zoals de knoopjes uit elkaar zitten. Denk dat het gewoon een DOS fabrieksfoutje is want heb dit probleem al veel vaker gehoord. Je kan natuurljk ook bij de uiteinden van je bar de stuurlijen inkorten/langer maken dmv het schuifsysteem wat onder je drijvers zit.
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #3 Oktober 07, 2011, 15:46:29
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reactie,

@Pieno, De stuurlijnen had ik al langer gezet, daarvan is het al wel iets beter geworden Smiley. Maar dan zal het idd wel een fabrieksfoutje zijn zoals jij aangeeft. Ik heb wel bij 1 bar gezien dat er ongeveer 4 a 5 cm lengteverschil zit in de powerlijnen. Misschien heeft de vorige eigenaar alleen maar 1 kant op geloopt Joepie
sharkman

Berichten: 3
Antwoord #4 Oktober 07, 2011, 16:29:02
edit2Rapporteer  
kan goed , ik heb het met een cabrinha bar waar 1 stuurlijn 4 cm verder gerekt is.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.