Lewis Crathern (UK) wint LEN10 Megaloop Challenge

Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Februari 18, 2012, 22:38:42
edit2Rapporteer  
Van Kiteforum.com

Lewis Crathern (UK) crowned first ever LEN10 Megaloop Challenge champion at Big Bay, Cape Town

Brit pulls out all the stops to win ‘Mega’ kiteboarding event in Big Bay, Cape Town

The wind was pumping and kites were flying high as Lewis Crathern wowed the judges to win the first ever LEN10 Megaloop Challenge in Cape Town.

Crathern, from Worthing in the UK, went up against Sam Light (UK) and Gianni Aragno (ESP) in the final. “I was just stoked to have been in the final with two of my best friends. A megaloop isn’t the easiest trick because you have to try and get height while trying to get your kite as horizontal as possible. I’ve been coming to Cape Town to kiteboard for the last six years and I love it here. The people are friendly and the weather and wind conditions are perfect here,” he commented.

Brainchild of Red Bull Athlete and ‘King of the Megaloop’ Ruben Lenten (NED), the LEN10 Megaloop Challenge saw 24 participants compete in a format new to kiteboarding competitions. Ruben remarked: “All the riders and spectators were excited about the format which gives the guys time to pull their best moves and score high. I’m happy that such a big crowd came down to see the guys pull some gnarly tricks and see some pretty epic wipeouts too – which is just as much part of kiteboarding as landing the trick.”

Participants were scored on the height, technique and the style in which they executed the megaloop with.

LEN10 Megaloop Challenge winner, Crathern and the other finalists had decided before they went out for the final to split the prize money – it wasn’t about the prize but rather spending a good day out doing what they love. He does, however, walk away with a one-of-a-kind trophy and a photo shoot with renowned South African action sports photographer, Craig Kolesky.

Ruben Lenten is keen to bring the competition back even bigger in 2013 and throw himself into the mix. “We’re going to push the limits of kiteboarding even more.”

http://craigkolesky.com/blog/ruben-len10-megaloop-challenge


Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Februari 19, 2012, 00:51:44
edit2Rapporteer  
Vet, maar waar is de VIDEO
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #2 Februari 19, 2012, 16:59:52
edit2Rapporteer  
Dit is dan weer het nadeel van loopen met boots


http://vimeo.com/37046251
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #3 Februari 19, 2012, 17:49:16
edit2Rapporteer  
Auw, zo gaan ze enkeltjes er helemaal aan !
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #4 Februari 19, 2012, 18:01:43
edit2Rapporteer  


waaide het vrijdag daar idd maar onder de 20 knopen ?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Februari 19, 2012, 18:06:37
edit2Rapporteer  
De eerste paar heats wel hoorde ik van Jesse. Maar zoals je in het filmpje hierboven kunt zien waade het de rest van het event wel flink harder. Voorspellingen moet je nooit letterlijk nemen, lokale omstandigheden kunnen er voor zorgen dat het flink harder waait dan de voorspelling en gezien je plaatje had de organisatie ook die informatie Wink
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #6 Februari 19, 2012, 18:38:47
edit2Rapporteer  
 @vinnie aaauuuwww dat doet pijn XD
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #7 Februari 20, 2012, 00:31:30
edit2Rapporteer  
Ik snap alleen niet waarom dit event niet gewoon in nederland is gehouden. Eerst is het wachten op 30+ knopen (of hoeveel was het ook alweer?) en nu zit Ruben in zuid afrika en dan voldoet 17kn al?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Februari 20, 2012, 01:19:05
edit2Rapporteer  
17knopen in SA is gelijk aan 70knopen hier :+
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #9 Februari 20, 2012, 13:17:50
edit2Rapporteer  
Whaha, jezus wat een landing...

Die heeft morgen spierpijn....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Februari 20, 2012, 14:09:38
edit2Rapporteer  
Ik snap alleen niet waarom dit event niet gewoon in nederland is gehouden. Eerst is het wachten op 30+ knopen (of hoeveel was het ook alweer?) en nu zit Ruben in zuid afrika en dan voldoet 17kn al?

Lezen is ook een vak zeg, sinds wanneer kun je een (windguru)-voorspelling gebruiken om de werkelijke wind op een spot te bepalen??? Wat zul jij een hoop sessies gemist hebben met die instelling.
skyhigh as a

Berichten: 1414
Antwoord #11 Februari 20, 2012, 19:04:37
edit2Rapporteer  
ey chill Evan kereltje, nie direct zoon onrelaxte reactie, dacht dat we allemaal beetje relaxte dudes ware met zn allen.

ieder zn ding en zo zijn ding, misschien effe een leermomentje voor gehaktdag

of stijge de loops naar je hoofd ofzo.....

Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12 Februari 20, 2012, 19:28:37
edit2Rapporteer  
Evan wordt helemaal gek van de temperaturen en het feit dat hij niet in CT zit. Komend weekend kan hij weer lekker varen dus dan koelt ie wel af Smiley
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #13 Februari 20, 2012, 20:20:06
edit2Rapporteer  
Hopelijk binnenkort wat meer footage van dit event. En ik benieuwd naar de statistieken, want ik meende dat ze de hoogtes etc ook wilden vastleggen.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #14 Februari 20, 2012, 21:08:48
edit2Rapporteer  
Hopelijk zijn de video's beter dan de paar foto's die op de site staan want de foto's op de Boven NAP upload site zijn indrukwekkender. Laten we het positief bekijken, het niveau in NL is waarschijnlijk hoog. (al hoewel ik het ze niet na doet.)

Deze site geeft geen 30 knopen weer voor afgelopen vrijdag. Maar misschien dat er iets tussen die ongemeten periode heeft plaats gevonden.   

http://windreport.co.za/wr_bigbaypast.shtml


Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #15 Februari 20, 2012, 22:07:02
edit2Rapporteer  
Haha ik dacht het, Evan zegt het  Tongue Kiss
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #16 Februari 21, 2012, 00:05:53
edit2Rapporteer  
Ik zit nu ruim 2mnd in CT, deed zelf ook mee met de competitie.

Op die vrijdag van de competieie hadden een paar dagen van te voren een Go gegeven omdat het zuid-oost was voorspelt was en meer dan 13kn was voorspelt.

Dit houd in dat het 13kn gaat waaien, maaaaaar omdat het zuid-oost komt en met het thermische effect van de tafelberg ofzow kan je er meestal een hoop knopen er bij tellen en heb je vaak genoeg sessies dat er dus op wg 13kn voorspelt is en je uiteindelijk met 40kn op het water staat.

Nu was het event dus door gegaan en werd op de dag zelf steeds uitgestelt omdat er niet genoeg wind stond.
Op een gegeven moment zijn ze toch begonnen met heats varen omdat het varen van het begin tot het eind 4u zou duren en moesten ze om toch om 4u beginnen omdat om 8u de zon onderging.

En ze moesten wel door gaan omdat je sponsers hebt... Redbull en Mystic en weet ik veel wat.
Veel fotografen en er was veel georganiseerd voor de riders en het publiek. (Kijk naar het NK op scheveningen wat door gaat op een dag met aflandige wind in 12kn).

Ik moest dus in de 2de heat varen met me grootste maat (7m) in 18kn, was idd. geen succes maar de heat na mij pikte de wind op naar knoop of 24 en nam alleen maar toe. De loop crash uit het filmpje was met een 9m dus kan je zien dat het idd. niet van de planeten waaide. Maar iedereen was wel dik gepowerd met een 7m en zeker wel rond de 30kn!

Verder is mij mening dat het loop niveau zeker niet lager is en de riders die mee vaarde alleen maar bekende namen waren. En dat het NAP niet door ging is denk omdat de organisatie er achter stuk kleiner is dan dat het hier was..
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #17 Februari 21, 2012, 00:38:22
edit2Rapporteer  
juist allright! damn wat ga ik nu ineens veel sessies hebben
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 Februari 21, 2012, 00:42:53
edit2Rapporteer  
Zeewind, Thermiek, Venturi-effect. Allemaal locale omstandigheden die Windguru niet meeneemt in zijn voorspellingen, zie ook het verhaal van Jesse hierboven: 13kn voorspelt wat uitgroeit tot 40kn door het thermische effect van de Tafelberg.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #19 Februari 21, 2012, 01:24:09
edit2Rapporteer  
niet echt door de tafelberg, maar door temp verschil van 2 oceanen met een stukje land er tussen
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #20 Februari 21, 2012, 08:52:37
edit2Rapporteer  
Ja, klopt morres..

Heb me er niet echt in verdiept, in iedergeval met  bijv. 13kn op wg beetje zon en richting zuid-oost gaat het hier los.

Donderdag mag ik weer Smiley Boots en waveboardje ontmaagden!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #21 Februari 21, 2012, 09:35:57
edit2Rapporteer  
Ook een wave boardje! Hebben ze je loon gegeven daar? Grin
semen

Berichten: 294
Antwoord #22 Februari 21, 2012, 16:35:17
edit2Rapporteer  
Wat een gezeik weer van de thuisblijvers
Wat jammer was, was dat het evenement niet voor het nieuwe mystic house gehouden werd. Daar stond wel dik 30 kts. Door de richting kwam de wind pas laat door op big bay. Big bay was natuurlijk wel de betere spot voor het publiek en de sponsors.

Ondanks dat, een topdag met een mega crash van Ruben en een mega vette one foot kite loop van Jacobsen. En natuurlijk Luke die tijdens de demo van Ruben van little bay naar big bay aan het loopen was...

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.