Rookie, k zal me ff voorstellen hier

Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Juni 08, 2012, 09:22:18
edit2Rapporteer  
Hey allemaal,

Via via ben ik op deze site terecht gekomen, heb me aangemeld en laat ik me dus meteen maar even voorstellen Smiley

Ik ben Mariette, 25 jaar, wonend in nood-holland en sinds dit seizoen in het trotse bezit van een best kahoona 9,5 uit 2011 die samen gaat met een best armada 2011 boardje.

Nu wil ik natuurlijk als beginner progressie maken, progressie maken en oh ja, nog meer progressie maken.
Nou weet ik uiteraard nog lang niet alles en gelukkig kan ik op deze site en op het forum veel info vinden, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom! Smiley




Oh ja, en dit weekend ben ik sowieso zaterdag op strand horst te vinden.
Pieterr

Berichten: 88
Antwoord #1 Juni 08, 2012, 09:59:45
edit2Rapporteer  
Om te kijken mag ik hopen? Wink
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #2 Juni 08, 2012, 10:04:45
edit2Rapporteer  
Hallo mariette, welkom!

Wat pieter zegt... met een 9.5, heel misschien zaterdag einde dag? Ze geven nogal wat wind af en die zal vrij vlagerig zijn, zeker in de ochtend.

keep it safe Smiley
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juni 08, 2012, 10:42:54
edit2Rapporteer  
Wat is je nivo? Ben je nog de waterstart aan het oefenen of kun je al redelijk beheerst heen- en weer varen?
Als je nog de waterstart aan het oefenen bent is 9.5m wat te groot, dan ben in je no time downwind (ver voorbij het strand) en terug lopen in het water gaat dan lastig tegen de harde wind in.

Als je heen- en weer kan varen moet je ook uitkijken, maar 20-25kn moet wel kunnen met een 9.5m (tenzij je maar 50kg weegt ofzo).
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juni 08, 2012, 12:34:08
edit2Rapporteer  
het is hier gebruikelijk om even een foto van jezelf te plaatsen



:+
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Juni 08, 2012, 12:35:29
edit2Rapporteer  
Strand Horst met ZW is totaal niet geschikt voor beginners, gigantisch vlagerig met deze richting en al helemaal met de wind van dit weekend.
Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #6 Juni 08, 2012, 13:01:56
edit2Rapporteer  
Niet meteen massaal over me heen storten over de combi 9,5 + de windrichting/sterke van de voorspellingen graag, ik ben al heel goed geïnformeerd over bepaalde situaties wat wel en wat absoluut niet kan, en ja, ik heb nog wel een beetje verstand over dus liever geen 'idioot-behandeling', thnx. Evengoed bedankt voor de waarschuwing Smiley

Natuurlijk wil ik, net als ieder ander hier, het liefst 24/7 het water op, maar ik weet ook dat ik deze hobby nog vele jaren wil volhouden, en dus niet binnen de kortste keren in het riet wil liggen of nog erger, tegen huisjes aan wil vliegen, dat loopt meestal niet zo goed af Wink
Veiligheid staat voor alles, dat is ook het 1e wat ik heb geleerd bij mijn kitesurfschool Smiley

Ik ben zaterdagochtend bij telstar, dus ga sowieso ff kijken hoe het is, en als ik het een nee vind, wordt het een nee en kom ik zondag gewoon weer vrolijk terug, zit toch in de buurt Smiley
En foto morres? Komt vanzelf een keer Wink
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #7 Juni 08, 2012, 13:39:27
edit2Rapporteer  
Als je in Noord-Holland woont waarom zou je dan naar strand horst gaan? Schellinkhout kan je ook staan en is met ZW prima, wind is er ook veel constanter dan horst.
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #8 Juni 08, 2012, 13:49:15
edit2Rapporteer  
Niet meteen massaal over me heen storten over de combi 9,5 + de windrichting/sterke van de voorspellingen graag, ik ben al heel goed geïnformeerd over bepaalde situaties wat wel en wat absoluut niet kan, en ja, ik heb nog wel een beetje verstand over dus liever geen 'idioot-behandeling', thnx. Evengoed bedankt voor de waarschuwing Smiley


oeh lala! miauwww! :+
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Juni 08, 2012, 14:53:57
edit2Rapporteer  
Meh. Eerst om tips vragen en het dan af doen als idioot behandeling...   ThumpDown
Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #10 Juni 08, 2012, 19:08:24
edit2Rapporteer  
Volgens mij kwam mijn bericht een stuk beroerder over dan mijn bedoeling was, mijn excuses daarvoor :s Tis mijn dag niet vandaag, sorry..

Ik bedoelde het niet kwaad, wat ik eigenlijk wilde zeggen was dat ik weinig heb aan 4x dezelfde mededeling welke ik overal op deze site (en andere sites) ook kan lezen, ik heb meer aan een positieve reactie. Tuurlijk, het is nooit verkeerd om iemand nogmaals te wijzen op gevaren, maar denk ook in mogelijkheden, wat zou wel kunnen ipv niet. En met tips bedoel ik vooral, hoe kan ik mezelf verbeteren Smiley

Maar, ik heb nog wat vragen onbeantwoord gelaten zie ik, dus Karel79:

Mijn niveau zit tussen het waterstart en doorvaren in, ik kan waterstarten maar ik moet nu doorvaren en ik zak nog wel vaak terug in het water. En ik weeg gelukkig geen 50 maar 65 kilo Smiley
25 knopen vind ik zelf ook wel max hoor, meer hoef ik nog niet te hebben.
Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #11 Juni 08, 2012, 19:13:40
edit2Rapporteer  
Pannenkoek die ik ben, vergeet ik de vraag van Frank 82 ook nog te beantwoorden, ik ga lkkr vandaag..

Ik zit dit weekend in ermelo, vandaar strand horst ipv schel Wink
ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #12 Juni 08, 2012, 19:23:53
edit2Rapporteer  
Mariëtte leuk dat je morgen even komt kijken.
Misschien vindt je het leuk om voor een dag onze hulp zijn.
Dan kan je onze vliegers oppompen en oplaten, landen en drinken aangeven enz..
Ik vind thee met een koekje wel lekker.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 Juni 08, 2012, 19:38:27
edit2Rapporteer  
jongons doe es aardig, ik zou willen dat alle nieuwe kiters zich even aanmelden. Welkom op KH!
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #14 Juni 08, 2012, 19:49:34
edit2Rapporteer  
:-D wat een bizarre thread dit, rare jongens die kiters :-)

Laten we het er op houden dat we met zijn allen gewoon erg begaan zijn met het welzijn van elkaar, vandaar alle waarschuwingen.. toch?

en Marielle, er zijn een paar mensen op dit forum die je even moet leren kennen voordat je iets met hun commentaar doet. Morres is er daar eentje van, toch Morres? Een ander die je tegen gaat komen is wimt.... ander nivo, andere klasse, niet te vergelijken (doe ik ook niet) maar ook eentje waar je mee om moet kunnen gaan als het op z'n berichtjes aankomt.

toch ben ik benieuwd, heb je vandaag gevaren?

Patrick1982

Berichten: 51
Antwoord #15 Juni 08, 2012, 20:25:21
edit2Rapporteer  
Hej  Marielle

Ook in ben beginner. Heb alleen nog geen eigen kitespullen.
Deze zullen zeker zeer binnenkort aangeschaft zijn.

Omdat ik ook beginner ben (30 jaar) is een kitemaatje voor mij erg prettig. Samen kiten is natuurlijk veiliger en je kan elkaar helpen en samen aanklooien om zo nog sneller goed te kunnen kitesurfen.

Horst zal mn homespot worden omdat ik er dichtbij woon maar zal ook af en toe op Mirns zijn, Muiderberg en misschien paar andere spots.

Als je zelf ook n kitemaatje zoekt hou ik me aanbevolen....


Ben zelf 14 juni bij de veiligheidsclinic van de NKV bij Telstat op Horst..
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 Juni 08, 2012, 20:57:06
edit2Rapporteer  
Morres is er daar eentje van, toch Morres?
Ik gaf geen commentaar Grin

Maar ik ben getrouwd hoor, heel gelukkig zelfs Dus die foto's kan je een ander een lol mee doen Grin (de user hierboven b.v.)
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #17 Juni 08, 2012, 20:58:45
edit2Rapporteer  
Morres is er daar eentje van, toch Morres?
Ik gaf geen commentaar Grin

:-)
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #18 Juni 08, 2012, 22:01:38
edit2Rapporteer  
Als je echt goede sier wilt maken, dan zou je dit beginner meisje/ vrouw bij haar juiste naam aanspreken YeSS. Mariette niet Marielle ThumpsUp
Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #19 Juni 08, 2012, 22:10:44
edit2Rapporteer  
Haha dolle pret hier! Grin Mijn juiste naam neerzetten is idd wel het minste idd Wink
En nee, niet gevaren vandaag, ik moest gewoon werken in amsterdam Sad en ben zojuist in ermelo aangekomen, wat een drukte op strand horst zeg! Allemaal kleine maatjes zag ik volgens mij Smiley
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #20 Juni 08, 2012, 22:24:46
edit2Rapporteer  
hoi mariette,
ik woon ook in Noord-Holland en ben ook nog een beginneling en moest ook werken vandaag en ben ook 25. gezellig! ben ook een beginner dus ik zal op je kite letten en weet ik gelijk het hoofd erbij.

@morres; maak dan wel foto's.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #21 Juni 08, 2012, 22:49:46
edit2Rapporteer  
hahaha, sorry, 1 keer goed 1 keer fout, rode ogen van de zee en de zon..

mag ik in het kader van de door mij gemaakte fout omtrend de naam van Mariette en om het niveau hier nog wat omhoog te gooien de volgende video plaatsen:


http://www.youtube.com/watch?v=yH0WiIhH0wY
Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #22 Juni 09, 2012, 09:27:55
edit2Rapporteer  
@Patrick1982, ik woon in noord-holland, in purmerend om precies te zijn, dus zal over het algemeen daar in de regio te vinden zijn, maar mijn ouders hebben het hele voorseizoen de caravan o de camping in ermelo, dus daar kan ik in het weekend heen, als ik hier dus ben, ga ik naar horst Smiley in dat geval lijkt het me leuk om eens samen te gaan kiten Smiley
14 juni ben ik de hele dag werken dus kan ik niet naar die clinic, maar ik heb bij mijn eigen kiteschool al veiligheidsoefeningen gehad zoals een self-rescue, 1x zelf gedaan en 1x uitgelegd en voorgedaan aan een groepje Smiley (heel handig om te weten en kunnen trouwens!)

@Dani-el, leuk! Wie weet treffen we elkaar eens op schellinkhout oid, als ik ergens te vinden ben zet ik dat wel bij de spot (als ik tegen die tijd weer hoe het allemaal werkt) Smiley

@Jarno, ik zit momenteel op mijn telefoon en de verbinding is hier momenteel te langzaam voor dat filmpje, maar als ik vanavond op de laptop zit met een snelle verbinding zal ik em kijken Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.