Lijnen constant in de war

tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Augustus 20, 2012, 10:38:47
edit2Rapporteer  
ik heb een probleem en ik snap niet hoe ik het steeds voor elkaar krijg.

Ik leg netjes mijn lijnen uit, zorg ervoor dat de lijnen niet door elkaar lopen en maak ze vast aan de kite. Daarna check ik nogmaals of de kitelijnen niet door elkaar zitten. Alles is goed, waarna ik de lijnen op mijn bar rol om het water in te lopen en daar de kite te starten.

Als ik mijn lijnen weer uitrol, en mijn vriendin de kite vasthoud, zitten opeens de stuurlijnen door de safetylijnen. Enige oplossing is om de lijnen los te maken en opnieuw vast te maken.

Ik snap alleen niet hoe de stuurlijnen steeds tussen de safetylijnen kunnen komen. als ik de lijnen niet oprol en het water inloop, heb ik geen problemen. Maar met 25 meter aan lijnen rondlopen is niet echt handig.

iemand enig idee?
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #1 Augustus 20, 2012, 11:21:48
edit2Rapporteer  
uhm kite aan de rand van het water oppompen, lijnen uitlopen, water inlopen naar de rand van je windvenster en je kite oplaten. Ik weet niet waar je gaat kiten maar ik heb nog nooit gezien dat iemand zijn lijnen weer oprolt na het optuigen, het water inloopt om vervolgens zijn lijnen weer uit te rollen. Alleen met starten vanuit een bootje zou ik dat op die manier doen.

Zijn er op je kitelocatie geen andere kiters? Hoe launchen zij hun kite?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #2 Augustus 20, 2012, 11:24:36
edit2Rapporteer  
Gebeurt mij ook wel eens een enkele keer bij het zelf launchen op het water.

Ik haal de bar dan door de voorste lijnen heen en dan is alles weer ok

suc6
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 Augustus 20, 2012, 11:37:19
edit2Rapporteer  
door de voorste lijnen? dus de bar door de safetylijnen halen. zal dit wel ff uitproberen thuis om te zien of ik het probleem kan namaken en kan oplossen

en meestal workum of mirns, maar ik vertrouw mezelf nog niet altijd genoeg om de kite op te laten als het net genoeg waait. zeker niet met het prikkeldraad bij mirns.
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #4 Augustus 20, 2012, 11:59:46
edit2Rapporteer  
uhm kite aan de rand van het water oppompen, lijnen uitlopen, water inlopen naar de rand van je windvenster en je kite oplaten. Ik weet niet waar je gaat kiten maar ik heb nog nooit gezien dat iemand zijn lijnen weer oprolt na het optuigen, het water inloopt om vervolgens zijn lijnen weer uit te rollen. Alleen met starten vanuit een bootje zou ik dat op die manier doen.

Zijn er op je kitelocatie geen andere kiters? Hoe launchen zij hun kite?

zijn genoeg beginners/lessers die op mirns met hun kite op die manier het water inlopen. ze hebben niks te zoeken vlak bij de kant met aanlandige wind en lopen dan liever zo met hun kite verder weg. (al zie je ook wel eens mensen met 25 meter lijn los lopen, vaart best rot als je dat mee sleept)

verder kan ik me ook alleen voorstellen dat je je bar per ongeluk door je lijnen heen haalt... rol keer thuis je bar uit en haal hem dan zelf eens door je lijnen heen, dan kan je zien of dit er het zelfde uit ziet en weet je dus ook hoe je het in het water kan oplossen.
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 Augustus 20, 2012, 13:00:15
edit2Rapporteer  
ga ik doen TIASOF! op de wind hoeven we toch even niet te rekenen
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #6 Augustus 20, 2012, 13:26:12
edit2Rapporteer  
Misschien een inkopper...
maar rol je je lijnen kruislings op?
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7 Augustus 20, 2012, 13:29:45
edit2Rapporteer  
ja in 8'jes. en het is ook geen " knoop" maar het is alsof je de lijnen gewoon verkeerd hebt verbonden.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Augustus 21, 2012, 00:51:47
edit2Rapporteer  
Klinkt toch alsof je de bar een keer om z'n as draai oid.
SnaaK

Berichten: 137
Antwoord #9 Augustus 22, 2012, 16:13:38
edit2Rapporteer  
De lijnen gaan tijdens het in 'het water lopen en afrollen' óf om de bar óf om de kite heen. Dit gebeurt op een manier die alleen jij kan ontdekken. Als je goed oplet wanneer je het water in loopt dat alles op een logisch te volgen manier gebeurt kan het niet mis gaan denk ik zo..

Bar door je lijnen halen vind ik nooit chill als ik al op het water sta, beter verkomen dan genezen.

Succes!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.