kitesurf spots in Zuid Afrika

jochumutrecht

Geen avatar

Berichten: 7
Maart 27, 2007, 04:20:49
edit2Rapporteer  
Hallo...

Heb ff een vraag over kitesurf spots in Zuid Afrika, ik ga daar nl 8 maanden stagelopen. Wil in de omgeving van Kaapstad gaan wonen om daar ook te gaan surfen. Echter wat research op internet heeft 3 spots opgeleverd via de site www.wannakitesurf.com. Weet iemand meer spots in Zuid Afrika, maakt niet uit waar!!! Of weet iemand wat betere sites waar je spots op kunt vinden....?

thx,

Jochum
maakt niet uit
Gast
Antwoord #1 Maart 27, 2007, 05:07:55
edit2Rapporteer  
Is daar teveel om op te noemen.
Als je 8 maanden gaat heb je tijd zat ;-)

Alleen heel makkelijk daar  en binnen no-time weet je waar je moet zijn. Gewoon wat locals vragen.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #2 Maart 27, 2007, 05:09:11
edit2Rapporteer  
durban, table vieuw(cape town) en langebaan dan heb je e 3 grootste spots denk ik
hans84
Gast
Antwoord #3 Maart 27, 2007, 14:07:48
edit2Rapporteer  
http://www.windfinder.com/surfcams

Kijk hier is
vinnie-
Gast
Antwoord #4 Maart 27, 2007, 18:04:35
edit2Rapporteer  
www.kitebeaches.com

kijken onder beaches, kun je kiezen per werelddeel.........
Pas

Berichten: 99
Antwoord #5 Maart 27, 2007, 18:49:35
edit2Rapporteer  
Meeste kitesurfen in de buurt van kaapstad vind plaats op blouberg en verder. Daar is de wind meestal side shore of cross side shore. Kan je ook gemakkelijk je auto kwijt enzo. Is ook een shutteldienst voor als je een downwinder wilt doen, moet je ff bij de Cabrinha shop vragen voor de details erover (rij naar blouberg, rotonde rechts, links, 2e links en dan aan je rechterhand).

Langebaan is prachtig mits er genoeg wind is. Het is wel 1,5 uur rijden vanaf Kaapstad. Je hebt wel vrij snel hobbelig water (korte stuitergolfjes).

Durban ben ik niet geweest.
Je hebt ook Muizenberg aan de andere kant van kaapstad, het water is daar warmer en meestal staat de wind recht on shore. Heb er nooit gekite omdat blouberg makkelijker was.

Welke periode ga je btw. Er is namelijk ook een soort lagune achter stuk strand bij Noordhoek (stuk strand dat wat lager ligt). Daar wordt in de winter nog wel gekite. Sterke windperiode is nu al geweest dacht ik.
jochumutrecht

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #6 Maart 29, 2007, 20:37:32
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reactie!!! Ik vertrek dit jaar juli en kom volgend jaar maart 2008 weer terug!

gr Jochum
Pas

Berichten: 99
Antwoord #7 Maart 30, 2007, 03:12:16
edit2Rapporteer  
dan zit je er ook tijdens de goede periode Smiley

kijk ff goed of je je spullen meeneemd of dat je het verkoopt en daar nieuw spul koopt, dan hoef je alleen op de terugweg te betalen voor de sportuitrusting en daar zijn de prijzen ook een klap lager!

winkel in kaapstad:
http://www.suntrax.co.za/

moet je zelf ff de exchangerate bekijken. Er zitten altijd een hoop nederlanders, zorg dat je in een studentenlodge gaat zitten, heb je veel baat bij!
jochumutrecht

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #8 April 09, 2007, 20:29:53
edit2Rapporteer  
Relaxt, ga ik zeker doen, moet ik ook iets voor jouw menemen. Thx Jochum
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #9 November 10, 2012, 13:19:01
edit2Rapporteer  
Weet iemand of je in Camps bay goed kan kiten. In februari zit ik daar 2 weken en wil dan wel even het water op
s.sander

Berichten: 91
Logs: 0 | 16 uur
Antwoord #10 November 10, 2012, 13:46:28
edit2Rapporteer  
Vorig jaar twee weken gekite rond Kaapstad , fantastisch  de mooiste spot voor mij is witsand hier waren we de laatste dag van de vakantie .
Witsand ligt onderweg naar cape point , we hadden een dikke windkracht 7 met golven van 3+ alleen voor die spot wil ik wel weer een keer terug.



http://www.youtube.com/watch?v=GATh4lQXNb8


filmpje witsand februari 2012

[edit] Handleiding bericht bewerken
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.