Beginnende kiter (Leuven, BE & Wijk aan Zee, NL)

Steeph

Berichten: 3
Juli 07, 2013, 22:24:25
edit2Rapporteer  
Even voorstellen, ik ben Stephan en 26 jaar.  Roll Eyes

Na zo'n anderhalf jaar wikken en wegen ga ik binnenkort, na wat onderzoek gedaan te hebben, mijn lessen bij Natural-High nemen, ik lees hier een hoop positieve berichten over en de spot waar zij hun lessen geven schijnt ook aardig te zijn voor beginners (zover ik begrepen heb). Ik probeer de theorie al aardig eigen te maken door de beginner DVD van progression te bestuderen en het boekje van dianne van der beeke "kitesurfen voor beginners" (totaal niet bedoeld als vervanging, maar als basis voor de lessen).

Ik studeer en woon momenteel in Leuven (belgie), maar kan makkelijk overnachten bij vrienden in Wijk aan Zee waar ik hiervoor gewoond heb. Nu is het zo dat Oostvoorne word zo'n beetje aangeraden wordt als de ideale beginnersplek, maar gezien de reiskosten naar kite locaties in geheel zeeland (dichtstbijzijnde bij Leuven) kan ik vele malen goedkoper naar Wijk aan Zee met de bus kunnen en daar gratis overnachten. (of mocht er iemand zijn die hier in Leuven omgeving met een auto naar spots gaat en een beginner wilt meenemen op sleeptouw...?  Wink met mee betalen aan benzine  ThumpsUp)

Nu de main issue van mijn post, ik snap dat de golven en branding moeilijker zijn om het als eerste in te leren en dat de leercurve langzamer is, maar gebaaseerd op verschillende reacties van mensen op het forum; hoe vriendelijk zijn ze tegenover beginnende kitesurfers in IJmuiden en Wijk aan Zee, en waar precies raden jullie aan om te gaan oefenen op deze spots?

PS: Enige andere tips tbv. een kitespot die geschikt is rondom wijk aan zee, of makkelijk bereikbaar vanuit Leuven: ik houd me aanbevolen.

Alvast bedankt, groetjes.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Juli 08, 2013, 00:05:36
edit2Rapporteer  
Ijmuiden/wijk is er genoeg ruimte, als beginner gewoon dus ook de ruimte opzoeken en je bent niemand tot last en niemand heeft last van jou. Ik vind zelf dat leren waterstarten op zee bijna niet te doen is, heb het zelf gehad dat dat maar niet lukte en bij mijn vriendin hetzelfde toen ik haar les gaf. Bij ons beide was het zo dat we hierna na 1x weer vlakwater beiden vaarden. Zodra je eenmaal een beetje op en naar kan varen kan je prima op zee gaan oefenen (tenzij er bakken van 2-3m staan).
Steeph

Berichten: 3
Antwoord #2 Juli 08, 2013, 18:38:48
edit2Rapporteer  
Dat is mooi om te horen, voldoende ruimte. Zijn er ook voldoende mensen om eventueel te helpen bij het oplaten van de kite? In hoeverre ben ik iemand tot last, ofwel, indien ik in mijn eentje naar het strand ga zijn mensen dan gewillig om daarmee te helpen als ik ze vraag?

Ik heb een goede vriend uit Wijk aan Zee omgeving die het daar geleerd heeft en inderdaad het is moeilijker om die eerste progressie van de waterstart eigen te maken, zo blijkt. Het is alleen dat ik vrij afhankelijk ben van openbaar vervoer als ik verder weg wil. Wijk aan Zee en IJmuiden zijn prima te doen op de fiets.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.