advies beginners kiteset

Patrick1982

Berichten: 51
September 01, 2013, 17:02:22
edit2Rapporteer  
Hej Mede kiters,

Heb even jullie advies nodig over het merk kiteset dat ik wil aanschaffen.

Ik ben een beginnende kitesurfer die nog op zn waterstart moet oefenen, dit gaat nog niet helemaal lekker.
Om te oefenen heb ik een eigen kite en board nodig.

Momenteel hebben diverse grote winkels mooie aanbiedingen 2013 modellen kitesets die mijn voorkeur hebben boven 2e hands. (vaak is 2e hands met bijkomende kosten bijna even duur als een nieuwe overjarige set).

Ik ben 1m83 en weeg 90 kilo en heb dus een 12m2 kite nodig en heb een board in gedachten van 42 breed.

Heb een set nodig welke geschikt is voor beginners. Een kite met een goede depower en naar mijn mening een kite die niet te traag is.

De volgende kitesets heb ik gezien:
F one bandit 2013 en  f one Next board 2013. (met f-one les gehad).
North Evo 2013 en gonzales board 2012
Cabrinha Swichblade 2013 en een gonzes board
Cabrinha Vector en gonzales board.
Alle sets zijn te koop voor ongeveer 1550-1680 euro.


Mijn voorkeur hebben de Cabrinha Switchblade en North Evo vanwege de afwerking en kwaliteit.
De fone heb ik les mee gehad en bevalt me ook alleen vindt ik de safety wat minder.

Hopelijk kunnen jullie mij advies geven welke kite jullie adviseren voor een beginner die vooral op de waterstart wil oefenen.

Alvast bedankt voor jullie advies.


Patrick
feddomw
Gast
Antwoord #1 September 01, 2013, 17:13:33
edit2Rapporteer  
Mijn advies: koop geen nieuw board, maar een gebruikte, er is genoeg te koop. De maat die je zegt is inderdaad OK, 41 breed kan ook.

Ik denk ook dat je meer hebt aan een 2 kite set met jouw gewicht, en met dit budget kan je denk ik 2 goede kites vinden van de door jou geselecteerde modellen en een board als je jong gebruikt koopt.

Alle genoemde kites zijn goed voor jou als beginner. Prijzen zijn misschien niet slecht, maar ook niet dat ik denk van: ' wat een wereld-deals'....

Eagle-Jan die je adviseert om naar een Park te kijken bij Eurofun in 5-4-3-2.....

Ik ben het dus pertinent oneens met deze stelling:

Momenteel hebben diverse grote winkels mooie aanbiedingen 2013 modellen kitesets die mijn voorkeur hebben boven 2e hands. (vaak is 2e hands met bijkomende kosten bijna even duur als een nieuwe overjarige set).
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 September 01, 2013, 18:01:04
edit2Rapporteer  
ik heb 4 jaar met gebruikte F-ones gevaren ..... nooit een probleem gehad met de safety

Kwalitatief net zo goed als de kites die jij opsomt maar m.i. iets betaalbaarder Ocean Rodeo Prodigy ... daarom ben ik afgestapt van F-one ...
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #3 September 01, 2013, 18:04:13
edit2Rapporteer  
Ik sluit me Feddo aan. Als je een beetje zoekt ( of door een kenner laat zoeken) kun je hele goede sets kopen voor een fractie van het bedrag dat jij nu noemt. Aangezien je nog geen volledige kitecontrole hebt, zou je kunnen overwegen daar voor te gaan. Minder zuur als je m onverhoopt kapot crashed of zo. Switchblades hebben een goede reputatie.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #4 September 01, 2013, 18:10:41
edit2Rapporteer  

Alle kites die jij opnoemt zijn prima voor beginners, en makkelijk weer te verkopen. (Zijn allemaal gevestigde merken, de kleinere merken die je overigens niet opnoemt kun je beter links laten liggen, dat is de kite opvaren of met heel veel geluk door verkopen). Als je de F-one's al kent zou ik lekker een setje Bandits aanschaffen, de safety zijn de meningen over verdeeld, maar je zou natuurlijk een andere bar erop kunnen zetten als je hun safety systeem niks vindt.

Ik ga mee met Feddo, het zijn geen werelddeals en ik zou ook voor een twee quiver kiteset kijken.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #5 September 01, 2013, 21:13:16
edit2Rapporteer  
Eurofun.nl heeft de parking de aanbieding heb je 2 kites voor 1500
feddomw
Gast
Antwoord #6 September 01, 2013, 21:21:19
edit2Rapporteer  
Eurofun.nl heeft de parking de aanbieding heb je 2 kites voor 1500

Je kan een prima board vinden voor €200. Dan ben je voor €1700 klaar, twee tientjes meer dan je duurste aanbiedingsset in de eerste post.

Toch zou ik ook niet voor de Park gaan dan maar een tweedehands set, want de prijzen van gebruikt 2013 materiaal kelderen nu omdat alle nieuwe 2013 setjes in de korting duiken omdat alle winkels van hun spullen af willen voor 2014 er is.
Patrick1982

Berichten: 51
Antwoord #7 September 02, 2013, 09:09:07
edit2Rapporteer  
Hallo Allemaal

Allereerst bedankt voor de tips en het advies tot dusver.

Graag zou ik 2e hands willen maar ik vindt de prijzen van de populaire kites op martkplaats vrij pittig. zeker omdat er meestal nog een bar of board bij moet. Voor klein bedrag meer heb je compleet nieuwe kites met garantie en zekerheid.

Als jullie nog tips hebben voor sites met 2e hands die goed en betrouwbaar is dan hoor ik ze graag.

Daarbij weet ik niet goed waar ik op moet letten bij 2e hands spullen behalve dan dat je de kite moet oppompen.

Thanx
feddomw
Gast
Antwoord #8 September 02, 2013, 09:46:36
edit2Rapporteer  
Kite oppompen, kopje koffie drinken en bar/lijnen inspecteren. Als de kite daarna nog hard is, lekt 'ie niet. Alle lijnen en bridles nalopen op slijtage, doek inspecteren voor raparaties, speldenprikjes/gaatjes en dat het doek niet "crepe-papier" is geworden door veelvuldig gebruik.

Kites:

http://link.marktplaats.nl/713300451
€550 is een reeele prijs, uitstekende kite voor jou.

Hier lessen scholen mee in Egypte, ik vond het een perfecte kite. €500 moet kunnen:
http://link.marktplaats.nl/712892478

Je kan ook contact opnemen met Barry van Stormchaser voor een Ocean Rodeo Prodigy. Je kan je niets beters wensen qua service en het is een uitstekende kite, wordt ook door scholen gebruikt om te lessen. Prodigy is ook relatief gunstig geprijsd.

Fuse is leuk voor jouw gewicht, goede low-end.
http://link.marktplaats.nl/698487335

Of een Fuse set, €1000 bieden ben je klaar, kan je altijd varen qua wind en heb je alles.
http://link.marktplaats.nl/709857947

Enz.enz. Je kan ook zelf wat opzoeken en hier de link posten voor een mening.

Niets zo persoonlijk als kites verder, ik zou geen F-One nemen en je kan ook naar Ozone kijken.
Patrick1982

Berichten: 51
Antwoord #9 September 02, 2013, 10:50:31
edit2Rapporteer  

@feddomw.

Dankje voor de links. Guru lijkt me een mooie alleen ken het merk verder niet en weet dus niets van de kwaliteit, afwerking en service.

De fuse lijkt me denk ik minder geschikt als beginnerskite die later wil freestylen.

De ozone is een overweging waard... alleen dat plakkertje ben ik dan weer voorzichtig mee of kan een geplakte kite geen kwaad en is dat niet extra kwetsbaar?


Vaak komen er nog een boarsd en bar overheen en denk ik dat ik met een nieuwe set dus ongeveer even veel kwijt ben.


Zal zelf ook even het een en ander bekijken en dan hier als link om advies vragen.


Mag ik trouwens weten waarom je geen f-one aanraad? Ik heb hiermee gelest en vond t persoonlijk mooie en goeide kites. Alleen de safety had anders gekunt.....
feddomw
Gast
Antwoord #10 September 02, 2013, 12:35:23
edit2Rapporteer  

@feddomw.

Dankje voor de links. Guru lijkt me een mooie alleen ken het merk verder niet en weet dus niets van de kwaliteit, afwerking en service.

De fuse lijkt me denk ik minder geschikt als beginnerskite die later wil freestylen.

De ozone is een overweging waard... alleen dat plakkertje ben ik dan weer voorzichtig mee of kan een geplakte kite geen kwaad en is dat niet extra kwetsbaar?


Vaak komen er nog een boarsd en bar overheen en denk ik dat ik met een nieuwe set dus ongeveer even veel kwijt ben.


Zal zelf ook even het een en ander bekijken en dan hier als link om advies vragen.


Mag ik trouwens weten waarom je geen f-one aanraad? Ik heb hiermee gelest en vond t persoonlijk mooie en goeide kites. Alleen de safety had anders gekunt.....

De Fuse is/was een 4-lijns Rebel. Fijne kite. Zeer stabiel, goede low-end, niet te snel, en uitstekende safety (want North). North kites steken ook in de regel erg goed in elkaar.

Ik zou me als beginner absoluut niet druk maken over reparaties of plakkertjes. Mits goed gedaan kunnen ze geen kwaad en drukken ze de prijs dus is het vaak gunstig. Ik bedoelde niet specifiek deze Ozone, een Catalyst is mijn inziens een ideale beginnerskite en die mening zullen velen met mij delen.

Alle kites die ik hierboven opnoem zijn compleet met bar, dus geen extra kosten. Neem van mij en de mensen hierboven aan dat je voor je bedrag van €1500 makkelijk twee kites en een board kan kopen en geld overhouden....

Wat ik al zei, kites (en merken) zijn persoonlijk, ik heb niets met F-One, maar er is vast niets mis mee. Overigens is safety een van de belangrijkste kenmerken waar jij op moet letten als beginner.

Gratis tip: begin niet aan below-the-bar depower als beginner. Veel beginners gebruiken hun depower en above-the-bar depower is in de regel makkelijker te bedienen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.