Gaastra 2014 Kites

Morres

Berichten: 9427
September 28, 2013, 00:40:23
edit2Rapporteer  
Het was al een tijdje bekend, maar dan nu even een overzicht van de nieuwe gear, check ook de website en de brochure

Gaastra komt in 2014 met 4 verschillende types kites.
- Spark, allrounder
- Pure, freestyle
- Toxic, freeride/wave (voorheen Jekyll)
- Jet, race/light wind

Voor ieder wat wils en ze komen in veel verschillende maten, de jets zijn extra licht gemaakt (minder dacron, geen one-pump e.d.!)

Spark:
Our most universal flying machine “the Spark” offers all-round versatility and power.
This true crossover kite covers all aspects of the sport.
An amazing kite with HUGE depower that will work in almost any conditions, no matter what your style of riding is. Outstanding low end power and top end stability give extreme lift and hang time.



Pure:
Supported Compact C,
The Leading Edge bridled arc with 3 Strut design offers a C-kite feel, without making compromises in depower, control and safety.
It´s an excellent for kite looping and optimized for unhooked handling.
An explosive and direct responding kite that blends the best C kite characteristics with SLE attributes.



Toxic(Voorheen Jekyll)
Precise bar feedback lets you concentrate on the wave giving your confidence in any situation. The Toxic combines fast handling with the ability to drift making this the ultimate surf kite. A high aspect outline with short center cord adds stability and efficient depower with perfect handling.
Responsive steering remains steady when the kite is at max depower. Unreal low end and high end control from this five strut skeleton frame give you a massive wind range. Super light bar pressure, fast flying- and turning speed will boost you to the next level.


Jet
When you want the ultimate advantage, find it here with the
JET. Superb aerodynamic development has resulted in one of
the fastest kites on the market. The industry setting standard of
light weight construction gives you the tools to go fast, really
really fast!



Voor elk wat wils dus!
Check de site of bekijk de brochure
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 September 28, 2013, 01:11:14
edit2Rapporteer  
Die Pure ziet er echt weer bruut uit, ben benieuwd.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 September 28, 2013, 01:28:43
edit2Rapporteer  
Ziet er mooi uit en zal ongetwijfeld weer goed vliegen, hoe is het met dat doek van 2013? Is dat vervangen want dat was niet echt wat je noemt duurzaam.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 September 28, 2013, 01:33:24
edit2Rapporteer  
Ziet er mooi uit en zal ongetwijfeld weer goed vliegen, hoe is het met dat doek van 2013? Is dat vervangen want dat was niet echt wat je noemt duurzaam.

Ik had met de Pure 2013 negens last van...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 September 28, 2013, 01:36:29
edit2Rapporteer  
Ken wel iemand die 2013 jekylls had die na een half jaar uit elkaar vielen, na een testsessie ga je dat natuurlijk niet merken. Dit werd overigens wel goed opgelost.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #5 September 28, 2013, 08:27:42
edit2Rapporteer  
En zo is dat   ThumpsUp  ThumpsUp
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #6 September 28, 2013, 08:53:06
edit2Rapporteer  
over smaak valt niet te twisten maar die a symmetrische zwarte flap vind ik maar  niks.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #7 September 28, 2013, 09:09:29
edit2Rapporteer  
Als die Jet uitkomt zou ik die wel eens willen proberen Smiley Ze zien er trouwens allemaal goed uit!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 September 28, 2013, 09:21:05
edit2Rapporteer  
Ken wel iemand die 2013 jekylls had die na een half jaar uit elkaar vielen, na een testsessie ga je dat natuurlijk niet merken. Dit werd overigens wel goed opgelost.

Klopt maar ik heb de kites zo'n maand in mijn bezit gehad en ik heb dan ook helemaal niets aan de kites gezien wat slijtage betreft.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #9 September 28, 2013, 09:29:04
edit2Rapporteer  
Te kort om ook maar iets van slijtage te ervaren dus,ik heb de kites 7 maanden intensief gebruikt zoals ik altijd met mijn kites doe ,ik vaar best veel namelijk...maakt nie uit ,nu weer ontopic pls ...mooi spul Morres  ThumpsUp ThumpsUp
kitemafkees

Berichten: 174
Antwoord #10 September 28, 2013, 10:13:09
edit2Rapporteer  
Ik ben er in elk geval super tevreden over! Nieuwe Pure is ten opzichte van de 2013 bijna gelijk gebleven. Het enige dat me tot nu toe op is gevallen is dat de nieuwe 9 na een flinke kiteloop wat beter terug omhoog klimt om je landing te verzachten... De nieuwe Toxic is ten opzichte van de 2013 Jekyll duidelijk iets sneller geworden en hij accelereert nu iets sneller. Doek is hetzelfde trouwens!

wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #11 September 28, 2013, 10:44:07
edit2Rapporteer  
Wat ik trouwens ook gek vind is dat je de Gaastra kites in Nederland wel echt vaak in de lucht ziet en in België heb ik er nog nooit eentje gezien, echt heel bizar. Is er geen verdeler of promorider in België dan? Of is het gewoon omdat jullie Morres hebben? Grin
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 September 28, 2013, 12:04:05
edit2Rapporteer  
@wasbeer:  weinig Belgen kopen in België. Als de shops in Zeeland ggeen Gaastra's aanbieden dan ga je ze minder zien in België.
feddomw
Gast
Antwoord #13 September 28, 2013, 12:07:53
edit2Rapporteer  
Kunnem de winkeladviesprijzen ook genoemd worden, of zijn die nog niet bekend?
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #14 September 28, 2013, 12:11:01
edit2Rapporteer  
Ik zie bij ons toch allemaal Naishjes en Norths van bij Icarus, en die vraagt anders wel de hoofdprijs.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 September 28, 2013, 14:49:44
edit2Rapporteer  
Wat ik trouwens ook gek vind is dat je de Gaastra kites in Nederland wel echt vaak in de lucht ziet en in België heb ik er nog nooit eentje gezien, echt heel bizar. Is er geen verdeler of promorider in België dan? Of is het gewoon omdat jullie Morres hebben? Grin
Geen promo in België, maar ik wil alle eer wel opstrijken,hahaha :+

Voor wat betreft het doek, ik heb iets meer dan  13maanden de 2013 gebruikt, zeer weinig slijtage. Maar de verhalen waar hier naar wordt gewezen is iets wat in NL 1 persoon(Laurens dus zoals je kan lezen ) werd idd snel en goed opgelost, zo PROBEREN we dat altijd te doen. Je kan niet altijd iedereen tevreden maken, maar doorgaans gaat de service bij gaastra toch echt wel ver en snel.

Ik ben van de Jekyll overgestapt op de Pure, ik ben gek op de jekyll(nu dus toxic) maar ik wilde een kite met iets meer kracht in loops en geschikter voor uithaken, zonder dat ik een veel tragere kite terugkreeg bovendien wilde ik niet al teveel inboeten op windrange. Ik had voorheen 1 8mtr jekyll, en nu een 9/7Pure. De 7 heb ik nog maar 1x aangeraakt(helaas )De range is goed maar wel kleiner dan een jekyll, logisch natuurlijk gezien het type kite. De low-end van de pure is wel ziek, de high-end is wel minder dan de jekyll. Het zijn kites die onderling goed verschillen, dus elke soort rider kan wel wat vinden bij ons.

Het zwart-wit zit in het ontwerp omdat onze bar ook zwart wit is, zo kan je in 1 oogopslag zien hoe je bar zit t.o.v je kite: )

Verder zit er een nieuwe chickendick op(ander materiaal, wat flexibeler) én gebruiken we een nieuw depowercord omdat we wat klachten hadden dat de boel na 1 goed gebruikt seizoen aan vervanging toe was. Voordeel van het nieuwe cord(naast duurzaamheid) is soepelere bar-throw en het swivel-systeem werkt nu boterzacht, dit allemaal door de marginale kleinere diameter. Men kan nog steeds gewoon naar de maritieme winkel gaan en zelf de boel vervangen, je hebt geen officieel gaastra koordje nodig, dus als er nood aan de man is kan je het eigenlijk overal op de wereld relatief makkelijk vervangen Smiley


De Jet is gewoon beschikbaar, deze worden niet heel erg op jaartal ontwikkeld omdat de Jet relatief laat werd geïntroduceerd vorig jaar(eigenlijk zelfs pas begin dit jaar). Echt wel vet om met 6knoopjes een 19mtr te cruizen, ik heb zelf het geld er niet voor, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen meer en meer op grote kites overstappen.

Adviesverkoopprijzen wijken bij gaastra relatief veel af van de daadwerkelijke prijs, dat komt vooral doordat winkels als Telstar, Eurofun en Kater in het begin groter inkopen en daardoor scherpere aanbiedingen kunnen doen. Reken op ONGEVEER 1800,- voor een SET van 2 kites met 1 bar.

Ja echt!

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #16 September 28, 2013, 17:43:09
edit2Rapporteer  
@wasbeer: iedereen is vrij te kopen waar hij zelf wil. Maar prijsbewuste Belgen kopen in het buitenland: Nederland, Duitsland of Frankrijk.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #17 September 28, 2013, 19:33:57
edit2Rapporteer  
Wil de nieuwe pure zeker eens testen, iemand een idee waar dat in Noord Holland kan?
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #18 September 28, 2013, 21:51:53
edit2Rapporteer  


Het zwart-wit zit in het ontwerp omdat onze bar ook zwart wit is, zo kan je in 1 oogopslag zien hoe je bar zit t.o.v je kite: )

[/quote]

als je het zo uitlegt  dan begrijp ik het  ik dacht eerst dat  ze een zwarte kite wilde maken en halverwege dachten nee we maken hem toch maar  wit.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.