LF Open C

Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Mei 04, 2014, 09:37:31
edit2Rapporteer  
Hallo

Welke kite van liquid force is de hybrid open C-shape, zoals hadlow ID of best TS e.d.?
Is dit de envy of de nrg?
Ik word precies niet echt veel wijzer van reviews en dergelijke.

Alvast bedankt.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Mei 04, 2014, 13:37:18
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je de Envy het beste kan vergelijken met een Bandit... soort van delta do it all ding.
De NRG kun je denk ik het beste vergelijken met een Edge.. high aspect ratio vlieg machine.

Beide niet echt een open c shape dus, maar van de 2 komt de Envy het dichtst bij in de buurt.. Lijkt mij persoonlijk wel een lekkere kite, niet al te woest en overal voor te gebruiken. Zou best wel een keertje willen proberen.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #2 Mei 04, 2014, 14:59:50
edit2Rapporteer  
Dus de Envy is niet echt te vergelijken met een Hadlow ID of Best TS?
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 Mei 04, 2014, 16:41:50
edit2Rapporteer  
antwoord is nee Smiley  maar wel een hele goeie kite om mee te leren en redelijke uitdaging Smiley
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Mei 04, 2014, 22:22:43
edit2Rapporteer  
Nou dat is maar hoe je het bekijkt.. de TS is ook een do it all ding, stabiel en niet super direct. Maar dan wel met 5 struts en hij draait niet om z'n as maar vliegt zijwaards.

Het antwoord op je vraag is iig nee, geen van beide is een open C..  maar boeit dat? Het gaat toch niet om het hokje waar die in past, maar om de vaar/vlieg eigenschappen. Daarover staat toch wel redelijk wat online. Maar niet genoeg om er blind 1 (of 2) aan te schaffen, dus toch maar een keertje testen, vraag is alleen waar?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #5 Mei 04, 2014, 22:26:28
edit2Rapporteer  
Chris Immers kan je helpen aan een testmogelijkheid van de 2014 Liquid Force kites.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #6 Mei 04, 2014, 22:32:58
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de antwoorden.
De vaareigenschappen zijn idd belangrijker dan welke vorm hij heeft. Maar is dat niet gerelateerd aan elkaar dan? Ik wil een kite die goed freestyle kan, maar toch niet de ongemakken heeft van een echte freestyle kite zoals de Hadlow Pro. De ID heb ik al eens getest en ik vond het toch wel een plezierige kite.
Maar aangezien ik 2dehands aan het zoeken ben, kan ik me moeilijk beperken tot 1 bepaalde kite. Dan kan het wel even duren eer ik iets zie passeren die helemaal naar mijn zin is.
Dus zoek ik ook bij andere merken en open C is dan de rode draad om te weten voor welk type van het merk ik moet gaan.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Mei 04, 2014, 22:43:55
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de antwoorden.
De vaareigenschappen zijn idd belangrijker dan welke vorm hij heeft. Maar is dat niet gerelateerd aan elkaar dan? Ik wil een kite die goed freestyle kan, maar toch niet de ongemakken heeft van een echte freestyle kite zoals de Hadlow Pro. De ID heb ik al eens getest en ik vond het toch wel een plezierige kite.
Maar aangezien ik 2dehands aan het zoeken ben, kan ik me moeilijk beperken tot 1 bepaalde kite. Dan kan het wel even duren eer ik iets zie passeren die helemaal naar mijn zin is.
Dus zoek ik ook bij andere merken en open C is dan de rode draad om te weten voor welk type van het merk ik moet gaan.

- Slingshot RPM;
- Zeeko Krush;
- Zian Hantu;
- Gaastra Pure;
- Cabrinha Choas;
- North Dice;
- Core GTS2.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #8 Mei 05, 2014, 19:20:55
edit2Rapporteer  
Liquid Force heeft dit wel, de Hifi X, echt een goede kite.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #9 Mei 05, 2014, 20:25:45
edit2Rapporteer  
Hifi is volgens mij de extreme competitie kite. Zoals Hadlow Pro en Best GP.
Eigenlijk heb ik nog nooit met zo'n type kite gevlogen, maar reviews zijn mij ietsje te negatief over de handelbaarheid van die kites. Dus daarom laat ik ze beetje aan de zijkant tijdens mijn zoektocht.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #10 Mei 06, 2014, 06:54:05
edit2Rapporteer  
Gewoon proberen en kijken of het iets voor je is, dat extreme is al lang uit de c-kites Wink En de Envy is echt wel eerder leskite/beginnerkite.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Mei 06, 2014, 22:25:36
edit2Rapporteer  
a.s. vrijdag testdag (ook de pure als het goed is) enz,kom mooit uit toch!
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=48287.0
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #12 Mei 06, 2014, 23:10:25
edit2Rapporteer  
Hé Dobbelsteen, uit je post maak ik op dat je op zoek bent naar een 2e hands Hadlow ID. Ik heb een hele nette in 10 M liggen. Staat nog nergens te koop. Als je daar belangstelling voor hebt, kun je me een pm sturen.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #13 Mei 07, 2014, 00:59:16
edit2Rapporteer  
Moest het nu 8m zijn hé Smiley. Naar de testdag zou ik ook graag komen, maar het is een beetje ver vanuit BE. Maar momenteel heb ik al een 8m op het oog, dit weekend eens gaan bekijken.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Mei 08, 2014, 00:31:26
edit2Rapporteer  
komende 2maanden zijn er sws veel testdagen Smiley Brouwersdam ook wel!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.