Ik moet hem nog aflakken met jachtlak, maar ik zal zo even wat foto's posten van de graphics die ik met de hand geschilderd heb En ja een beter verjaardagskado kon ik me niet wensen
Edit: even wat foto's erbij gevoegd
Eerst het board getaped met flexibel schilderstape (kun je dus ook in een rondje tapen)
Bovenkant
Onderkant:
Daarna paar laagjes lakken boven- en onderkant
Eindresultaat van het lakken van de graphics
Bovenkant
Onderkant
Nu dus nog aflakken en een pad erop zetten met anti-slip rubber of iets (ik las al wat tips op het forum hier) en dan mooi een testritje maken
« Laatste verandering: Oktober 17, 2015, 14:27:37 door CvdM »
Thanks allemaal! Een skim blijft leuk voor de mindere wind dagen. Altijd leuk om shovits en dergelijke te doen. Hele andere tricks zijn mogelijk in vergelijking met een twintip.
Ik realiseerde me dat ik nooit het volledige eindresultaat heb laten zien, na een aantal flinke lagen jachtlak was hij af en hij vaart prima!
Heb aan de bovenkant ook wax zitten voor de grip, de surfpad was 6 euro bij de Decathlon
Ik vond dat er wel flink verschil in kwaliteit zat qua jachtlak, ik had eerst 3 lagen gedaan met Sencys (huismerk van de Praxis geloof ik) maar voor de tweede ronde heb ik Rambo jachtlak gekocht. Dat droogt veel mooier op en dekt echt beter af naar mijn idee. Ook hard de lak beter uit. Mijn eerdere ervaring met Ruwa jachtlak transparant bij een ander projectje is dat het nogal geel opdroogt dus Rambo was voor mij de winnaar.
Uiteindelijk zitten er 5 a 6 lagen jachtlak op, ik heb met een heel klein kwastje ook de boorgaten voor de vinnetjes van laagjes lak voorzien
ziet er erg gaaf uit, hoeveel heeft het ongeveer gekost als ik vragen mag? En zo te zien dus ook te maken met het standaard huis, tuin & keuken gereedschap. Wellicht dat ik me ook eens waag aan een dergelijk project.
Gaaf man, hoe heb je die neus omhoog gekregen. Toen ik nog een houten zeilboot Vaurien had, gebruikte ik Epifanes blanke bootlak Nou....ik wil ook zo'n vriend ;-)
Thanks! Het is eigenlijk helemaal niet zo duur om te maken. Het kost alleen even wat tijd, maar het is ook leuk. Volgens mij koste het hout 11,75 (Multiplex hardhout 244x122 cm 3,6 mm). Houtlijm is ook niet duur, wel de watervaste nemen.
De neus heb ik omhoog gekregen door een balkje onder de neus te zetten wat je op de foto ziet. Het gewicht er bovenop zorgt uiteindelijk voor de rocker.
De neus heb ik omhoog gekregen door een balkje onder de neus te zetten wat je op de foto ziet. Het gewicht er bovenop zorgt uiteindelijk voor de rocker.
Blijft de kromming precies gelijk als je het gewicht er af haalt of veert het (na verloop van tijd) weer iets terug?
Leuk boardje! Kun je een keer wat foto's posten als jullie er mee varen?
Aan de prijs te zien heb je gewoon multiplex gebruikt. Heb je destijds overwogen om direct watervast multiplex te gebruiken in bv. 12 mm dikte? Dat scheelt lijmen. Of was het met een dikkere plaat niet meer mogelijk om de rocker in de plank te krijgen?
Hij bleef de kromming houden als ik het goed heb (het is al weer een tijdje geleden). Daarnaast juist voor drie lagen gezorgd om de neus een rocker te geven. Met 1 plaat wordt dat moeilijk. Maar helemaal vlak moet ook prima te varen zijn. Je gebruikt een skim meestal toch in de lowend.