Sake
Gast
|
Niet de Rhino6 9m. Wel de Vegas06 9m. Als testkite. Ik heb zelf geen Vegas06 maar ik ga er waarschijnlijk wel 2 of 3 halen. Zit meer met de combinatie van maten
De Vegas06 9m heeft erg grote range. Dat heeft ie al met m'n 70-75 kg en helemaal met je 83kg. Erg stabiel. Erg goede depower. Heb de 9m eerst geprobeerd waar ik normaal een 12m op zou zetten. Maar ja, ik wilde kijken wat de 9m doet bij weinig wind. Volgens windmeter op land 15-17 knopen. Hoogtelopen geen probleem. En in de 2de sessie, een paar uur later op andere stek met VEEL meer wind, werd ik met anderen, waaronder 1 met een 7.5m, gecontroleerd van het water geblazen. Kite nog erg stabiel, maar bijna geen marge meer. Denk 40 knopen!! Kijk anders op kite-surf.com en kiteforum.com voor reviews van de 9m. Zo goed dat je eerder denkt dat ie gehyped wordt. En dat zal ie waarschijnlijk ook wel worden. Altijd lastig om doorheen te prikken. Maar moet je wel een betere indruk geven als dat ik kan.
IMO Kun je met je 83kg de Vegas06 9m met je ogen dicht kopen.
Grootste nadeel is denk ik, dat je aan het denken gezet wordt om je Vegas04 12 in te ruilen voor een vegas06 12...
Oh ja, als board waarmee ik getest heb, is toevallig ook een JP M 2005.
|