DILEMMA

mark P
Gast
April 26, 2004, 22:54:53
edit2Rapporteer  
hey gasten!!!

ik zit met een mooie probleem.. Undecided

ik heb al wat redelijk ervaring met tube-kiten (via een vriend gedaan) en nu wil ik ook wel gaan kite-surfen... ik kan er dus  1 kopen.. een airblast uit 2002  10.0 ( 13.5 m2 )  maar me vader heeft dus naar een zaak gebeld.. en die zegge dat een airblast een '' moordernaar'' (heel erg snelle reactie)  is... ik heb zelf met zo'n AB gvloge...( me 1e x)     maar nu is me pa er heilig van overtuigd, dat ik die AB niet moet kopen... >  want hij zou ook slecht water herstartbaar zijn? maar wat vinde jullie (de experts onder ons   ) er nou van.. vinde jullie er nou van... misschien een paar argumente om me pa er te van overtuigen...? ??? ??? alvast heel erg egt bedankt he!!

greetz mark
Erik Verhe1j

Antwoord #1 April 27, 2004, 08:29:25
edit2Rapporteer  
wat is dat voor een antwoord? heb je zn verhaal wel gelezen?

Hij vraagt gewoon of the airblast een goede keus is en niet te snel.

Het gaat hier ook niet om de draaisnelheid maar of de vliegsnelheid.

Fijn arno dat je beginners weer is ff helpt.

Ik vind de airblast een goede keus.

Groeten Erik
KiteDemon

Antwoord #2 April 27, 2004, 08:36:53
edit2Rapporteer  
De Airblast is snel. En nee het is geen goede keus voor een beginner.
Je kan beter voor een oude Aero of Hydro kijken, zal je veel meer plezier van hebben. Zeker als je net begint.
Emiel

Antwoord #3 April 27, 2004, 08:44:20
edit2Rapporteer  
ik ben zelf ook begonnen met een high ar kite en ikheb er geen spijt van, hij is sneller als low aspect en dat vind ik een stuk fijner, omdat je dan makkelijk je kite op en neer kan sturen. en een moordenaar is het zeker niet!!!
KiteDemon

Antwoord #4 April 27, 2004, 09:01:15
edit2Rapporteer  
Tuurlijk kan je het leren met een high AR kite, alleen zal je het met een mid- of low AR veeel sneller leren.
-minder geklooi met herstarten
-constante trekkracht
-veel voorspelbaarder

Als je het allemaal een beetje onder de knie hebt kan je later naar een high AR overstappen (als je dat dan ook nog wil, want over het algemeen vliegen ze toch minder comfortabel)
Moza

Antwoord #5 April 27, 2004, 09:14:29
edit2Rapporteer  
Ik had een low AR......Aero 1 als vervaging voor een gedelamineerde ARX (high AR).....en vond juist de nadelen van de aero erg groot

Slechte depower......wipika airblast heeft juist veel depower (voordeel)....je bent in eeen vlaag niet zomaar weg.

Trage stuursnelheid, zeker als je al kunt kiten vind ik snelheid wel belangrijk.....

Op zich maakt het niet zoveel uit, t ligt heel veel aan hoe jij zelf bent, of je snel leert of juist niet.....

Annders pak je toch gewoon nog een keer een lesje, als ik goed opggelet heb betaalt je Pa

Wink
mark P
Gast
Antwoord #6 April 27, 2004, 09:49:30
edit2Rapporteer  
ja ikhoop dat me pa dan betaald!!   dus ik kan dus gwoon die airblast wel kope..? opzig... ik heb een paar x met een airblast gevloge.. en ik had het gelijk wel onder de knie... dus als ik het goed begrijp.. kan ik hem wel aanschaffe!? of heeft iemand nog een Aero of een hydro liggen...?
drifter

Antwoord #7 April 27, 2004, 10:04:46
edit2Rapporteer  
als je ervaring hebt met vliegeren, met name powerkites en buggyen, Dan kun je gewoon met een high ar beginnen. Je zegt zelf al dat het je goed afging met dat ding te vliegen dus ik zou gewoon gaan voor de Airblast.
Ik heb hem zelf ook en het is gewoon een fijne kite, omdat je langer kunt houden dan sommige andere kites.
KiteDemon

Antwoord #8 April 27, 2004, 12:50:33
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook nog AB gevlogen en het windbereik is top. Dus als dat je enige kite is dan kan je kan je redelijk vaak het water op. Herstarten is een probleem als je de ervaring nog niet hebt.
Het is maar waar je voor kiest: Een snel leerproces en later een andere kite of een highperformance model die je van plan bent te houden en wat minder snelle progressie.

Fer
Erik Verhe1j

Antwoord #9 April 27, 2004, 14:07:51
edit2Rapporteer  
Mark heeft met mijn airblast 10.0 gevlogen, hij storte hem niet eens neer. Dus volgens mij leert hij ook wel lekker snel.

En ja mark ik was dat nog vergeten dan airblast groot windbereik heeft.

Als Mark gaat kiten is de kans ook erg groot dat ik erbij ben..

Tja de waterstart van de airblast is niet echt geweldig. Maar na wat oefenen lukt ook dat wel. Vooral op oostvoorne waar het vaak ondiep is.

maar de airblast is toch niet echt een high ar.. vergleken met naish X2/x3/x4?

Zit naar toch beetje tussen x3,x3,x2 en aero in?

GRoeten Erik
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.