Gaat het gezellige er nu toch een beetje vanaf ???

Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #25 Maart 13, 2007, 03:29:18
edit2Rapporteer  
Ik zeg maar zo: Gelukkig is het nog niet op het niveau van het oude kitesurf.nl forum. Maar jah het mag idd wel iets minder lauw allemaal. Onder het motto: Ze maken mij de pis niet lauw.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #26 Maart 13, 2007, 04:04:47
edit2Rapporteer  
Als het zo was dat er alleen 'die wel, die niet' discussie zou zijn ben ik het met Arno eens.
Alleen stond hier ook tussen dat 'ff een middaggie kiten met 20 melige nono's' misschien niet een heel slim plan is.
Niets ten nadele van de bedoelde 20, maar dat is meestal de sfeer bij dit soort gelegenheden.
Hiervoor werden alternatieven aangedragen, niet eens kitescholen.
Wat de admins betreft;  meestal in orde, nu even zijn doel voorbij. Ach, 'waar gehakt wordt....'
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #27 Maart 13, 2007, 04:25:54
edit2Rapporteer  
Thx voor de discussie en berichten. Mijn antwoord is eigenlijk tussen de regels door al gegeven. ThumpsUp

Goeroes, we werken met een klein team en hebben helaas niet heel de dag de tijd om beargumenterend in te grijpen. Dit zou wel leuk en goed zijn, want dan kunnen we ook nog een beetje opvoeden zodat we op termijn nog meer investeren in kwaliteit op de site. Helaas is dit niet altijd mogelijk. Soms glipt er ook weleens iets tussendoor waarop we moeten ingrijpen. Help ons dan door het bericht te melden aan de moderator(link rechtsonder het topic). Dit werkt erg goed kan ik je vertellen!

Helaas hebben we meer en meer te maken met luie bezoekers. Dit zijn bezoekers die zomaar iets posten zonder te kijken welke informatie al beschikbaar is en op welk forumboard ze moeten posten.

Ook moeten we commerciele berichten tegen gaan. En inderdaad, met verzoeken om een kitescholen wedloop en dergelijke zijn we al een tijd gestopt. Helaas soms voor de steller van de vraag.

Het informatie- en inspiratiegehalte moet hier SkyHigh blijven, dus graag geen ruis en teveel offtopic. Dat doen we op het loungeforum.

Keep it going & rip hard!

Arjan

xray

Berichten: 3688
Antwoord #28 Maart 13, 2007, 06:58:35
edit2Rapporteer  
De jeugd de toekomst, dat idee...hmmm zonder al het voorwerk van de oude rotten konden die gasten niet zo makkelijk opstappen nu. Toekomst prima maar wel graag wat respect ook voor het heden en verleden.

Dat betekent wat mij betreft ook wat meer respect voor de mensen die hier al wat langere tijd op dit forum rondsurfen. Dus ook een kritische houding ten aanzien van of een post nu wel of niet zinvol is en niet alles maar klakkeloos erop pleuren en overal op reageren. Maakt het forum voor een brede groep interessant en inhoudelijk beter...

Forum is prima ingedeeld maar veel van de jonge gasten willen zich hier niet aan houden lijkt het wel.

Dingen kwijt? Lokatie!
Ouwehoeren? Lounge!
Serieus onderbouwde reacties? Nieuws!

Lijkt me vrij simpel toch?
Nu worden topics gekaapt en te pas en te onpas op nieuws gezet. Je moet eens weten hoeveel berichten wij verplaatsen als mods. Iets meer zelfregulering van de 'jonkies' zou wat dat betreft mooi zijn.

Ik ben het met zowel Arno als Ferry wat dat betreft behoorlijk eens.

En ehmmmm, die zoekfunctie werkt echt heel goed hoor.... ;-)
MinneB

Berichten: 35
Antwoord #29 Maart 13, 2007, 16:41:12
edit2Rapporteer  
Ben ik het volkomen mee eens.
Ben je lekker aan het kiten en zie iets wat eigenlijk niet safe (of slim) is en je zegt er wat van --> krijg je een grote bek o.i.d. terug.  ThumpDown  (huilen_kitesmiley)
Ook als iedereen met 10/12m2 staat te beulen op het water en dan zeggen: ooow maar mijn 16m2 heeft een goede depower ... DUH  ListenToMe
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #30 Maart 13, 2007, 16:58:43
edit2Rapporteer  
Ik zelf heb t zo extreem nog niet meegemaakt, ook niet op het autostrand... wel dat het druk is en dat sommige mensen gewoon niet opzij gaan terwijl ze dat wel moeten doen...

Maarja agh... het zij zo, live with it.

@ diederik, als je in de auto zit en iemand doet iets in jou ogen 'gevaarlijks' 'asociaals' oid, dan steek je zeker je middelvinger op en je gaat lopen schelden en tieren. Sorry maar ik vind jou 'instelling' een beetje overdreven.
Dan heb ik het vooral over; "ik kan je vertellen dat er binnenkort echt nog eens klappen gaan vallen". loser

Als je op het strand roept, he lul die kite is toch veel te groot man. Is het niet gek dat je een grote mond terug krijgt.
Je moet gewoon ff een babbeltje gaan maken met die gene, hoe lang kite je al, vind je het leuk en dan pas beginnen over de kitemaat oid. Zo kan het ook.

Het gaat vaak om de 'toon' waarmee iets gezegd wordt.
diederik.,
Gast
Antwoord #31 Maart 13, 2007, 18:42:12
edit2Rapporteer  
heb je gelijk in...ik probeer het ook altijd op een normale manier te brengen...en nee, van nature ben ik geen agressief persoon...mijn reactie komt voort uit negatieve ervaringen in het verleden.
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #32 Maart 13, 2007, 20:35:26
edit2Rapporteer  
heb je gelijk in...ik probeer het ook altijd op een normale manier te brengen...en nee, van nature ben ik geen agressief persoon...mijn reactie komt voort uit negatieve ervaringen in het verleden.

Dan tel je toch ff tot 10 voordat je dit post, misschien betrek je het teveel op jezelf. Leven en laten leven.
Af en toe een duimpje omhoog en positief blijven helpt beter volgens mij!
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #33 Maart 13, 2007, 21:11:29
edit2Rapporteer  
" Ook moeten we commerciele berichten tegen gaan. En inderdaad, met verzoeken om een kitescholen wedloop en dergelijke zijn we al een tijd gestopt. Helaas soms voor de steller van de vraag. "

soms ? ....Ik heb wel eens vaker de vraag waarom jullie zo ingrijpend post op slot zetten en deleten...

Je stuurt nu iemand de wirwar van scholen in, terwijl er best mensen kunnen zijn die ontzettend slechte of ontzettend goede ervaringen hebben met sommige scholen ....Dit is maar 1 voorbeeld van ingrijpen hier waarbij de meningen van andere kiters onder de mat worden geschoven met het argument " commercieel " .of " offensive " ......dus locked of deleted....

hoever willen jullie gaan in informatie verstrekken en hoever willen jullie het tegenhouden ? Helpen jullie zo niet juist " de foute " bedrijven aan meer klanten ?

Dit is toch een forum ....daar mag toch alles worden besproken of nie ?
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #34 Maart 13, 2007, 21:28:41
edit2Rapporteer  
Hier mogen ook gewoon meningen gegeven worden, maar dan wel goed onderbouwd.
als jij een mening hebt (positief of negatief) leg dan ook uit waarom je dat vind.
En niet alleen roepen A is zo goed, of B is slecht.
Leg gewoon uit waarom je dat vind, dan hoeven wij niks te editen.
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #35 Maart 13, 2007, 22:25:53
edit2Rapporteer  
Misschien ook nog even handig om erbij te zeggen, Spikey, is dat het ook een ervaringskwestie is.....Kitehigh heeft een soort cyclisch iets, als er veel mensen les hebben gehad dan krijg je veel vragen over materiaal, als de vogels fluiten willen mensen weten welke school ze moeten hebben...enz...

De gemiddelde gebruiker van Kitehigh heeft hier niks aan, zeker niet de mensen die hier al jaar(en) zitten.
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #36 Maart 14, 2007, 15:27:23
edit2Rapporteer  
@ leander ....ik dacht dat ik aardig opbouwend bezig was....

@ Moza .....ok maar moet je dan niet dit soort informatie als basis beschikbaar maken of haal je elke keer alles weg met alle frustratie voor iedereen ? Ik krijg de indruk dat jullie het doen om alles overzichtelijk te houden ....is het dan niet beter om de informatie op te splitsen en beschikbaar te maken in bijvoorbeeld een sub forum ....of een aparte module van een site ?

Jullie moeten niet vergeten dat ook kitehigh ook een begin is voor sommige mensen, dus scholen, producten en shop informatie en/of ervaringen horen daar toch gewoon bij ?

stel dat een school in je lijst gewoon niet goed bezig is ? ....nu weet je er niks vanaf ...en zal je het ook nooit te weten komen ook ....daar komt nu toevallig die beginner terecht ....krijgt een bagger les ....koopt ze materiaal ....en rijdt vervolgens iemand anders te pletter .....Nu kan je de inderdaad zeggen wie zijn wij om te beslissen wie er wel en niet opmag staan...maar het is opzich niet moeilijk om een subforum aan te maken voor bijvoorbeeld " reports " ....voor scholen, shops, producten noem het maar op ....

1 subforum ....met een goed beschreven post format ...bv   Rep_Naish_schockwave_2006 .....Rep_etc etc .....

get my drift ?
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #37 Maart 14, 2007, 15:52:09
edit2Rapporteer  
Het is telkens gebleken over het onderwerp kitescholen dat er commerciële belangen gepost werden.
Ik heb nog nooit een topic over een vraag van iemand die iets wilde weten over een kiteschool voorbij zien komen waar door geheel onafhankelijke personen gereageerd was.
Telkens bleek dat er wel reageerders tussen zaten die belangen hadden bij reageren.
Ook hebben we vaak genoeg meegemaakt dat er door reageerders expres negatief gepost werd over een school, het zogenaamde zwart maken om er zelf beter van te worden is ook niet objectief en voegt al helemaal niks toe aan een topic.

Daarbij komt ook kijken dat telkens weer een topic over kitescholen een zooitje werden, onoverzichtelijke posts en iedereen zijn school aanprijzen wat de vraagsteller ook niet verder helpt.

De verwijzing naar de LINK pagina waar alle scholen staan is meer dan genoeg, zeg hierbij dat hij of zij het beste een IKO of KNWV school moet uitkiezen omdat dat enige garantie geeft.
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #38 Maart 14, 2007, 16:33:11
edit2Rapporteer  
Natuurlijk komen er commerciele belangen ...maar wat is niet commercieel ? een product raport ? ...een teamrider nieuwtje ? hij rijdt toch uiteindelijk ook voor een commercieel belang .....zo is er altijd wel iets commercieel

zoek de ip's op in jullie d-base en je weet zo wie wie is ....( over het algemeen ) ....en kan zo misbruik tegen gaan....iemand kan toch zien als er 10 keer goed staat en een keer slecht dat die toch 90 % kans op een goede les heeft ...

is kitehigh een forum met informatie doeleinden over de gehele kitewereld....of ... moeten we dagelijks een kopje thee er bij pakken en met ze alle alleen maar ouwehe***** over hoe hard het morgen waait ...? aangezien dat zo'n beetje de enige echte non-comerciele informatie is ....



KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #39 Maart 14, 2007, 19:50:27
edit2Rapporteer  
Wat betreft kitescholen........de kwaliteit van een les is geheel afhankelijk van de instucteur!
Aangezien scholen meerdere instructeurs hebben die ook nog eens voor verschillende scholen les kunnen geven is het moeiliijk om een reëel beeld te geven van de kwaliteit  van een kiteschool.

Punt is dat Kitehigh al enige tijd in de lucht is en er in der loop der jaren een schat aan info op is geplaatst die makkelijk boven water is te halen via de zoekfunctie.

Wat commercie betreft is duidelijk te onderscheiden welke posts commercieel getint zijn en wat ook daadwerkelijk nieuwtjes zijn die bv een teamrider wil delen met de kitegemeenschap.
De mods bepalen uiteindelijk waar de grens wordt gelegd, al dan niet met de hulp van de forumleden.

Feit blijft dat er de laatste tijd veel crap wordt gedumpt in nieuws en discussie.
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #40 Maart 14, 2007, 20:25:38
edit2Rapporteer  
Onwijs bedankt voor alle feedback. ThumpsUp We zien geen reden tot het wijzigen van het beleid. Wel heb ik wat zaken gelezen waarover ik met de beheerder van de site wil sparren.

All the best,
Arjan
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.