Naish of Cabrinha ? ? ?

Br@m
Gast
Maart 13, 2007, 05:09:52
edit2Rapporteer  
Hallo,

Welke kite zou ik het beste kunnen aanschaffen een Cabrinha of Naish.
Welk type?
En hoeveel m2 12, 14 of 16?
gewicht 80 kg

Zelf was ik voor een Cabrinha co 2 12 of 14 m2 aan het kijken uit t jaar 2005.
Echter vertelde een vriend van me dat deze vrij lastig te restarten is.

Wat is jou ervaring hiermee?

Verder zou ik de kite ook op het land willen gebruiken voor te flyboarden.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Bram
DENNS

Antwoord #1 Maart 13, 2007, 05:12:03
edit2Rapporteer  
zeker NAISH!!!:P

zou een torch uit 2005 halen perfect om te beginne en om later mee door te gaan.
maat denk een 14 of 16 met jouw gewicht
weet niet welke wind je wilt gaan kite
maar op land kan je beter niet met tube's gaan is niet zo goed joo gewoon kite is veel leuker:D
siemme

Antwoord #2 Maart 13, 2007, 05:13:02
edit2Rapporteer  
cabrinha nitro met recon 2 zijn goed te herstarten je trekt aan 1 stuurlijn en je kite gaat zo de lucht weer in en als je 80 weegt zou ik lekker voor de 14m gaan.maar een naish torch is ook een goede kite zoals hierboven beschreven is.

greetz siemme
Gertjan

Antwoord #3 Maart 13, 2007, 05:18:47
edit2Rapporteer  
eerst een 14m en later een 10m er bij kopen.
Naish V4 of Torch met 5 lijns bar heb je eerst een jaar lol mee.

Als je ook wil flyboarden kun je beter een foil kite nemen. Flysurfer of Peter Lyn maar dit is weer lastiger op het water en aan de kant.
Alferink

Antwoord #4 Maart 13, 2007, 05:21:38
edit2Rapporteer  
cabrinha nitro met recon 2 zijn goed te herstarten je trekt aan 1 stuurlijn en je kite gaat zo de lucht weer in en als je 80 weegt zou ik lekker voor de 14m gaan.maar een naish torch is ook een goede kite zoals hierboven beschreven is.

greetz siemme

Ik vind het zo jammer dat die safety zo klote in elkaar gezet moet worden Tongue, iig die waar ik het geprobeert had, ging super de super de super stroef, zeker 4 handen bij nodig.

Ik zou idd ook voor een 14 en een 10 gaan.
siemme

Antwoord #5 Maart 13, 2007, 05:23:37
edit2Rapporteer  
die safty is een kwestie van een trucje en als je niet weet hoe dat moet dan heb je er moeite mee dat klopt,maar ik zet m altijd zo in mn eentje weer in elkaar
storm

Antwoord #6 Maart 13, 2007, 05:34:27
edit2Rapporteer  
wat is het toch met die 14!
Gewoon een 12 pakken, meest gebruikte maat in nederland. Zeker met jouw gewicht
Toyboy
Gast
Antwoord #7 Maart 13, 2007, 05:40:02
edit2Rapporteer  
 (grinnik_kitesmiley)  ik zou lekker voor een naish gaan .maar cabrinha is ook goed

ik weet uit ervaring dat de naish echt een goeie hangtime heeft !! ThumpsUp

Suc 7  YeSS
Toyboy
Gast
Antwoord #8 Maart 13, 2007, 05:41:56
edit2Rapporteer  
dat is dan de ravens sorry was ik vergeten erbij te zetten!! ik weet het dan ben je een  loser   (grinnik_kitesmiley)  (grinnik_kitesmiley)  (grinnik_kitesmiley)

Los ballos  InLove
drifter

Antwoord #9 Maart 13, 2007, 07:22:02
edit2Rapporteer  
Beide hawaiiaans en dus het juiste materiaal om mee te kiten  ThumpsUp
Beide goede kites. Je vraagt naar 2005 kites?

Cabrinha heb je simpele 4 lijns bar. Je hebt recon voor snelle waterstart en voor goede safety. Veel features op de bar zoals de powerlock, en swivel om je lijnen zonder draaiingen te houden.

Naish heb je 5 lijns bar. Ik denk overall safety zal iets beter/makkelijker zijn. Weinig toeters en bellen op de bar, minder punten van slijtage.

Ik kies voor Cabrinha. Ik vind de features op de bar echt top. Alles werkt gewoon perfect. Met name de Powerlock is gewoon supervet. Moet je wel mee leren varen, maar dan heb je ook wat. Lekker lichte bardruk. Zeer efficiente kites door de prospan.
Nitro voor de echte high performance. Mega lift en makkelijk hoog springen. 
C02 is iets rustiger, iets gemoedelijker. Geeft meer vertrouwen bij proberen van nieuwe tricks

KiteDemon

Antwoord #10 Maart 13, 2007, 14:33:24
edit2Rapporteer  
wat is het toch met die 14!
Gewoon een 12 pakken, meest gebruikte maat in nederland. Zeker met jouw gewicht

Ik ben zelf vorig jaar van 16 naar 14 gegaan als grootste maat en daar is in 2007 helemaal niks mis mee. Ik kan alleen maar over de RavenIII spreken maar de 14 van dit jaar kan je makkelijk vergelijken met een 12 van vorig jaar. Zelfde highend en handling als een 12 maar makkelijk zelfde lowend als een 16. En de kite heeft daarbij ook nog eens bredere sweetspot aangezien deze veel speelser is dan een 16 in de lowend. 2007 14 dekt voor mij nu hetzelfde bereik af als mijn 16 en 12 van vorig jaar.
tsteen
Gast
Antwoord #11 Maart 14, 2007, 01:18:04
edit2Rapporteer  
waarom pak je geen naish boxer 2006?? 12m2, ideale kite om mee te beginnen... voor 500 euro ben je klaar... compleet met 5e lijn en NIEUW.....
dusss
olf ofline
Gast
Antwoord #12 Maart 14, 2007, 01:26:15
edit2Rapporteer  
heey ik vaar zelf met co2 8 12 16 en ik vind het een fijne kite je kan er goed mee beginnen en daarna ook langer mee door varen. met het restarten heb ik wieing last van je trekt aan een stuurlijn en hij kruipt de lucht weer in maar met minder wind wil dit niet altijd lukken. voor de rest als er wat aan de hand is je bar van je af duwen en je kite blijft je stuurlijnen hangen en de kracht is er van af. op hget land zet je recon makkelijker in elkaar dan op het water maar het is te doen.

groetjes olaf
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.